AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Er det noen som har så ille allergi at dere må bare være stort sett inne? Helt til det går over?🙈 Jeg er ny på dette, så lurer..det står jo overalt at man bør holde seg inne på de værste dagene. Hva betyr egentlig det? Hva gjør du?😊 Anonymkode: e8041...3d4
AnonymBruker Skrevet 31. mai #2 Skrevet 31. mai Jeg fikk vaksine og lever nå normalt på vår/sommertiden. Anonymkode: 2a7fb...f13 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #3 Skrevet 31. mai Evt hva gjør dere andre? ja jeg vet vaksinering er en mulighet, men blir ikke før evt til høsten isåfall. Anonymkode: e8041...3d4
AnonymBruker Skrevet 31. mai #4 Skrevet 31. mai Medisiner og luftrenser på soverommet. Anonymkode: 959dc...147
AnonymBruker Skrevet 31. mai #5 Skrevet 31. mai Takk for svar. Men lurer fortsatt på om det er noen som er så allergiske at de må bli inne over lengre tid? Anonymkode: e8041...3d4
AnonymBruker Skrevet 31. mai #6 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg fikk vaksine og lever nå normalt på vår/sommertiden. Anonymkode: 2a7fb...f13 Samme her. Er straks 40 år, begynte på vaksiner i fjor høst. Dette er den første våren som har vært ordentlig fin. Ellers har jeg gått rundt og vært skikkelig dårlig fra mars til slutten av mai. Er et helt nytt liv. Anonymkode: 0779d...569
AnonymBruker Skrevet 31. mai #7 Skrevet 31. mai Jeg som svarte over her. Tidligere har jeg forsøkt å være mest mulig inne på de verste dagene, men med flere små barn har det ikke alltid vært mulig. Dusjer så mye som mulig og ligger med kalde kluter over øynene (tidligere). Hadde jeg ikke hatt barna, hadde jeg nok vært inne for det meste, ja. Anonymkode: 0779d...569
Daisy-love Skrevet 31. mai #8 Skrevet 31. mai Jeg klarte ikke å kun være inne, men tilpasset meg og trekte til kystnære områder så langt som mulig. Var nøye med når jeg luftet, og byttet mye putetrekk, og tørket selvsagt tøyet inne. Jeg er ferdig med vaksinen mot løvtrær og har fått et nytt liv, og holder på med mot gress nå, og er godt fornøyd det også. 😊 Men har du akkurat fått diagnose, eller akkurat fått utbrutt allergi? Om du har hatt det, bare uten diagnose og klart deg så kan du jo fortsette litt som før. Bare ta mer hensyn, og følge gode råd, og selvsagt ta medisiner for det. Er det akkurat utbrutt må du også begynne med medisiner også føle deg litt frem. Noen reagerer mer enn andre. Husk at pollenallergi tar på kreftene, så være raus med deg selv, og hvil litt ekstra.
AnonymBruker Skrevet 31. mai #9 Skrevet 31. mai Har helårsallergi i tillegg til pollen så jeg bruker jo ceterizine året rundt. Jeg vet ikke hvor mye mer eller mindre jeg blir påvirket enn andre men for meg så ville det aldri vært et alternativ å holde meg inne. En ting er at jeg har barn men jeg elsker jo å være ute. Så jeg dusjer hver dag uansett alltid på kvelden. Lufter ikke ut i huset, bortsett fra dager det regner, føler det funker bedre. Vi har kjøpt bolig ved sjøen. Bruker øyedråper daglig og nesespray når det trengs. Vaksinen er uaktuell for meg for jeg vil ikke ta den risken. Har noen bekjente som har god virkning andre som nesten døde og andre som har hatt null effekt og en venninne har fått verre reaksjon på pollen så jeg gidder ikke. Anonymkode: 62e91...665
AnonymBruker Skrevet 31. mai #10 Skrevet 31. mai Jeg pleier å være inne i fem uker, fra slutten av april. Har prøvd både sprøyter i tre år og piller under tunga i tre år. Ingenting virker! I år prøvde jeg nevrorefleksologi og det virket 100%! …i to/tre uker…🙄Plutselig kom allergien i uka etter 17. mai. Så nå holder jeg meg inne igjen🤬 Neste år skal jeg prøve samme behandling tidligere, og hvis det ikke virker så reiser jeg bort hver jævla mai resten av livet. Er så drittlei! Anonymkode: e1356...4ca
monican94 Skrevet 31. mai #11 Skrevet 31. mai aerius, livostin øyedråper og avamys nesespray mot allergi.. orker ikke ikke være ute, men må begynne med medisiner i god tid før pollensesongen for å unngå plager. når det finnes medisiner ser jeg ingen grunn til å stoppe livet
AnonymBruker Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai Er ute pga barna, men er kjempetrøtt hele tiden. Klør i øya osv, men er ikke av de sterkest rammede. Tidligere år hvor jeg har vært veldig rammet har jeg; Dusjet hver ettermiddag/kveld, inkludert hår. Skylle nesa med saltvann hver morgen, ettermiddag og kveld. Allergimedisin (og astmamedisin da jeg har astma). Ikke trene ute før evt på kvelden. Undersøke hvilke av kryssallergiene jeg har og holde meg unna de mattypene. Jeg blir også litt tett og slimete av meieriprodukter så spiser mknimalt av dette i pollensesongen. Ikke tørke klær ute. Ikke bruke parfymert vaskemiddel/tøymykner. Ikke lufte på dagtig (vanskelig å holde!) Unngår såper, kremer og annen kroppspleie som ikke er anbefalt av Astma og allergiforbundet. Unngår alkohol i verste sesongen. Når du lærer deg hvordan kropp reagerer og the does and dont's, så blir det mye enklere. Jeg kjenner nå meg selv og hva som gjør ting verre/bedre og tenker ikke så mye på arbeidet som faktisk ligger i dette. Det får på autopilot. Det er dog irriterende når hormonendringer (svangerskap, stress, sykdom, overgangsalder) påvirker og ting ikke fungerer helt son før. Ønsker deg lykke til og velkommen i "klubben"❤️ Anonymkode: c15ef...136
AnonymBruker Skrevet 31. mai #13 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er det noen som har så ille allergi at dere må bare være stort sett inne? Helt til det går over?🙈 Jeg er ny på dette, så lurer..det står jo overalt at man bør holde seg inne på de værste dagene. Hva betyr egentlig det? Hva gjør du?😊 Anonymkode: e8041...3d4 Bjørkepollensesongen i sør og i lavlandet er for lengst over. Man kan ikke sitte innendørs og vente på at bjørka skal slutte å spre pollen. Medisiner etter behov, munnbind og brille tenåring bjørka er ekstra ille på solskinnsdager. Dette finner du ut av etter hvert. Anonymkode: c6ab9...405
AnonymBruker Skrevet 31. mai #14 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier å være inne i fem uker, fra slutten av april. Har prøvd både sprøyter i tre år og piller under tunga i tre år. Ingenting virker! I år prøvde jeg nevrorefleksologi og det virket 100%! …i to/tre uker…🙄Plutselig kom allergien i uka etter 17. mai. Så nå holder jeg meg inne igjen🤬 Neste år skal jeg prøve samme behandling tidligere, og hvis det ikke virker så reiser jeg bort hver jævla mai resten av livet. Er så drittlei! Anonymkode: e1356...4ca Hvordan reagerer du? må sjekke ut nevrorefleksologi! Takk! Anonymkode: e8041...3d4
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ute pga barna, men er kjempetrøtt hele tiden. Klør i øya osv, men er ikke av de sterkest rammede. Tidligere år hvor jeg har vært veldig rammet har jeg; Dusjet hver ettermiddag/kveld, inkludert hår. Skylle nesa med saltvann hver morgen, ettermiddag og kveld. Allergimedisin (og astmamedisin da jeg har astma). Ikke trene ute før evt på kvelden. Undersøke hvilke av kryssallergiene jeg har og holde meg unna de mattypene. Jeg blir også litt tett og slimete av meieriprodukter så spiser mknimalt av dette i pollensesongen. Ikke tørke klær ute. Ikke bruke parfymert vaskemiddel/tøymykner. Ikke lufte på dagtig (vanskelig å holde!) Unngår såper, kremer og annen kroppspleie som ikke er anbefalt av Astma og allergiforbundet. Unngår alkohol i verste sesongen. Når du lærer deg hvordan kropp reagerer og the does and dont's, så blir det mye enklere. Jeg kjenner nå meg selv og hva som gjør ting verre/bedre og tenker ikke så mye på arbeidet som faktisk ligger i dette. Det får på autopilot. Det er dog irriterende når hormonendringer (svangerskap, stress, sykdom, overgangsalder) påvirker og ting ikke fungerer helt son før. Ønsker deg lykke til og velkommen i "klubben"❤️ Anonymkode: c15ef...136 Takk for mange gode tips 🥰 Anonymkode: e8041...3d4
AnonymBruker Skrevet 1. juni #16 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Bjørkepollensesongen i sør og i lavlandet er for lengst over. Man kan ikke sitte innendørs og vente på at bjørka skal slutte å spre pollen. Medisiner etter behov, munnbind og brille tenåring bjørka er ekstra ille på solskinnsdager. Dette finner du ut av etter hvert. Anonymkode: c6ab9...405 Hjelper ikke at det ikke spres lenger når øynene klør og snørra renner. Men må jo gå over snart. Skal regne i dag, heldigvis! Anonymkode: e1356...4ca
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan reagerer du? må sjekke ut nevrorefleksologi! Takk! Anonymkode: e8041...3d4 Men rennende, kløende øyne og vannaktig snørr, pluss nysing. I år har jeg jogget i skogen helt fram til 17. mai! Men så ble jeg plutselig allergisk ETTER 17. mai! Det forstår jeg ingenting av! Jeg hadde ikke troa på behandlingen siden ikke noe annet virker på meg, heller ikke allergitabletter. Men det tok jo også bare første halvdelen. Jeg har en bekjent som sa hun nestet sluttet med piller pga den behandlingen, derfor jeg testet. Og så ble jeg ikke bare bedre, men helt bra…så lenge det varte🙄Mulig jeg startet for sent. Jeg skal gi det en mulighet til neste år. Hvis ikke tar jeg rett og slett ferien i mai resten av livet. Anonymkode: e1356...4ca
AnonymBruker Skrevet 1. juni #18 Skrevet 1. juni Har prøvd det meste av allergimedisin som jeg bruker hele året. Men skal til høsten starte opp med vaksinering Anonymkode: 73fab...7e2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #19 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har prøvd det meste av allergimedisin som jeg bruker hele året. Men skal til høsten starte opp med vaksinering Anonymkode: 73fab...7e2 Holder du deg inne hele bjørkepollenperioden? Anonymkode: e8041...3d4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå