Gå til innhold

Hvor tidlig lar man ungene skrike og hyle på trampoline?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hyle og skrike? Aldri!!!

Sende ut barna kl 8 i helgene er også veldig tidlig. Ingen av våre barn hadde fått sukaten ut av øyene kl 8 lørdag eller søndagsmorgen. Så alle er ikke morgenfugler.

Anonymkode: e0988...62d

Skrevet
Brunello skrev (10 minutter siden):

Du må akseptere at folk står opp i 7-8 tiden i helgene. Mange tidligere faktisk. Og det gjelder i høyeste grad ikke bare småbarnsforeldre.  Jeg tipper det er flere som har stått opp før ni enn de som ikke har det.

Stå opp tidlig er greit, vekke andre så tidlig er ikke greit. Det er lov å ta hensyn, selv for de som både har barn og gressklipper. 

Anonymkode: 9e721...88e

• Liker 2
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Det gjør det bare verre at du faktisk vet hvordan griser skriker.

Da vet du at lekende barn ikke høres slik ut. Jeg vet nå ut fra hvordan du omtaler barn at du ikke er spesielt positivt innstilt til dem når du tildeler dem dyriske egenskaper.

Guri malla. Det er et helt vanlig uttrykk og det vet nok du også. Beskrivelsen passer veldig godt forresten, det vet vi som har arbeidet/bodd på gård med gris. De hyler stadig vekk når de blir hissige med hverandre. Disse ungene hyler helt likt. Ikke fordi de er hissige men fordi foreldrene svikter i oppdragelsen.

Anonymkode: 6103d...b29

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stå opp tidlig er greit, vekke andre så tidlig er ikke greit. Det er lov å ta hensyn, selv for de som både har barn og gressklipper. 

Men 09 er ikke tidlig. Jeg sover ofte lenger, men det er ikke for tidlig med lyder i nabolaget fra 09.

Skrevet
Brunello skrev (13 minutter siden):

Du må akseptere at folk står opp i 7-8 tiden i helgene. Mange tidligere faktisk. Og det gjelder i høyeste grad ikke bare småbarnsforeldre.  Jeg tipper det er flere som har stått opp før ni enn de som ikke har det.

Å stå opp tidlig og å bråke er to forskjellige ting. Når jeg står opp tidlig i en helg så går jeg ikke ut og starter plenklipperen eller sender barn ut for å vekke alle de som ikke sto opp tidlig. Det kalles å ta hensyn.

Anonymkode: 3a668...a62

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Guri malla. Det er et helt vanlig uttrykk og det vet nok du også. Beskrivelsen passer veldig godt forresten, det vet vi som har arbeidet/bodd på gård med gris. De hyler stadig vekk når de blir hissige med hverandre. Disse ungene hyler helt likt. Ikke fordi de er hissige men fordi foreldrene svikter i oppdragelsen.

I mitt nabolag har noen unger skrikekonkuranse, som består av at de står i sirkel og skriker/hyler så høyt de kan. Vinneren er den som skriker høyest (hvordan de avgjør dét aner jeg ikke) og lengst.

Det høres virkelig ut som om noen blir drept, eller som når griser hyler.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å stå opp tidlig og å bråke er to forskjellige ting. Når jeg står opp tidlig i en helg så går jeg ikke ut og starter plenklipperen eller sender barn ut for å vekke alle de som ikke sto opp tidlig. Det kalles å ta hensyn.

Anonymkode: 3a668...a62

Jeg er så glad for at det finnes foreldre som ser andre enn seg og sitt selv om de har fått barn. 🥰

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Absolutt ikke, jeg er en ganske hjelpsom nabo så tror ikke naboene ser på meg som naboen fra helvete, vi er ofte på hverandres terrasse for å slå av en prat.
Men mulig de bære et sinne mot meg inni seg, hvem vet :)

ikke meg du sitere men kan snu spørsmålet og si tror du alle i verden ligger å sove til 10-12? mange av oss ønsker å starte dagen gidde jo ikke å sitte inne og stirre på klokka til den er 10 når det er knallvær ute.

Hvorfor ikke?, ofte nærmere 8 ja men har hendt så tidlig som 7.

Helt enig, de forbanna egoistene som bare skal sove, prøve å nekte oss og nyte de fine sommerdagene.
De burde skamme seg.

Anonymkode: f0168...6d5

Jo du er naboen fra helvete! Ingen med vettet i behold sender ungen sin ut i hagen før 10-11 i helgene! Ærlig talt, snakk om å være egoistisk og bare se seg selv!!! Skjerp deg!

Anonymkode: 2df95...794

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Deg om det, iallfall kl 8, noen helger før så er vi ferdig med morgningen, spist frokost osv så da tenke jeg er lov å begynne dagen.

Vi tar hensyn det gjør vi, men vanlig utelyd må folk tåle klokka 8, hvorfor skal vi sitte inne å stirre i veggen og vente til 10?
kan og nevne at jeg som regel begynner med plenklipping/hekkeklipping og annet utearbeid kl 9, høres ikke ut som folk her hadde godtatt det men det er mer enn sent nok, vi har ofte tross alt andre planer og om været er fint.

Det går an å gjøre mye annet enn å stirre i veggen frem til 10. 

Begynn gjerne dagen, men la naboene velge om de ønsker å begynne sin dag. 

Anonymkode: f7e0d...0bd

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Absolutt ikke, jeg er en ganske hjelpsom nabo så tror ikke naboene ser på meg som naboen fra helvete, vi er ofte på hverandres terrasse for å slå av en prat.

ikke meg du sitere men kan snu spørsmålet og si tror du alle i verden ligger å sove til 10-12? mange av oss ønsker å starte dagen gidde jo ikke å sitte inne og stirre på klokka til den er 10 når det er knallvær ute.

Helt enig, de forbanna egoistene som bare skal sove, prøve å nekte oss og nyte de fine sommerdagene.
De burde skamme seg.

Dette handler ikke om når man står opp og ikke. Resten av oss som er oppe samtidig som deg liker heller ikke den uskikkede skrikingen fra sjarmtrollene dine.

Det kalles oppdragelse når du lærer barna du har ansvar for til å bli fattede mennesker med evne til å ta hensyn til mennesker rundt seg.

Ingen bryr seg hva naboer har fortalt deg og ikke. Her ser du at flertallet er helt enige i at denne skrikingen er unødvendig og forstyrrende for alle som er rundt. De fleste unger holder ikke på sånn heller, så du kan nesten være sikker på at folk flest i dette landet er enig også.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Fra 9-10 tiden 

Anonymkode: 9fd0e...a61

Skrevet

Gjør barna noen aktiviteter i løpet av dagen som ikke bråker masse? Velg de på morgenen. Hvis barna kun har bråkete aktiviteter, så må dere seriøst ta grep. Det er også forskjell på å leke ute og finnes i verden, og det å hyle på trampoline. 

Jeg kan også tenke meg å klippe plena av og til kl 01, men jeg gjør det ikke. Ikke setter jeg på tørketrommelen som rister som et lite helvette tidlig på morgenen når jeg vet at naboen under har nattevaktuke heller. Hvorfor vet jeg det? Fordi hun gir beskjed. Det koster meg så veldig lite å ta hensyn til det. På samme måte som det koster deg veldig lite å ta hensyn til naboene dine, med å unngå hyling på trampolina på morgenen. 

Anonymkode: f7e0d...0bd

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sønnen min hadde aldri behov for å hyle og skrike på trampolina, så her var det aldri noe problem.

Er det en jentegreie?

Anonymkode: 0021d...8f5

Dessverre ja. Min datter er håpløs og kan ikke være ute alene. Da hyler og skriker hun og venninnene. Men sønnen min kan lett ha med seg 2-3 kompiser. Man hører jo at de leker, men det er hyggelige lyder. Ikke intens roping og skriking. Mine får ikke lov til det av hensyn til de rundt oss. Til spørsmålet, aldri, men de slipper ut for lek etter 10 på lørdager og 12 på søndager.

Anonymkode: a474a...8af

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De burde skamme seg.

Ærlig talt, det går ann å finne på ting ute som ikke er til sjenanse for andre. Mine barn må gjerne være ute å leke i helgene, men det kaoset en trampoline tilfører er ikke greit før folk har stått og og spise frokost! Jeg kan finne på å drive hagearbeid på morgenen, men ikke med bråkete redskaper. Det går ann å ta hensyn til de rundt seg. Hvis ikke bør man kanskje finne seg en bolig som ikke ligger i ett tettbebygd strøk. Mye man kan gjøre ute i sommervær som ikke er til bry for naboene i helgene.

Dessuten er det mange som trenger ekstra søvn av diverse årsaker. Helsepersonell som jobbet natt, personer med kroniske sykdommer osv.

Det er helt utrolig at du ikke ser selv hvor egoistisk tankegang du har.

Men du er kanskje en sånn som klipper hekk og plen på helligdager også? Fordi du kan gjøre som du vil og alle andre rundt er egoister? 

Anonymkode: a474a...8af

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ååååå det er så kjekt når det er liv og røre i nabolaget. Det er så synd at det skjer så sjeldent i disse dager 😊

Anonymkode: 4a778...2a4

Ingen barn ute her. Kjempe trist. 

Anonymkode: ddf09...e86

• Liker 1
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Deg om det, iallfall kl 8, noen helger før så er vi ferdig med morgningen, spist frokost osv så da tenke jeg er lov å begynne dagen.

Vi tar hensyn det gjør vi, men vanlig utelyd må folk tåle klokka 8, hvorfor skal vi sitte inne å stirre i veggen og vente til 10?
kan og nevne at jeg som regel begynner med plenklipping/hekkeklipping og annet utearbeid kl 9, høres ikke ut som folk her hadde godtatt det men det er mer enn sent nok, vi har ofte tross alt andre planer og om været er fint.

Javel så alle skal starte dagen når du du/dere gjør det?

Da håper jeg virkelig at naboen kjører på med høy musikk helt til klokken 23, selv om barna dine har tatt kvelden for mange timer siden...

Ikke alt handler om deg/dere og det er lov å vise hensyn ;)

Anonymkode: b9541...421

• Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke lekende barn det er snakk om, men hyling/høylytt roping og skriking. Det er forskjell på det og annen lyd fra barn i lek som ler og kanskje et og annet rop altså. Det hører jeg ihvertfall utmerket forskjell på med egne barn, og de får ikke hyle og skrike når de leker ute i nabolaget eller andre steder hvor vi er sammen med andre mennesker. 

Anonymkode: 15d45...26a

Nå understreker du hva jeg har skrevet over: «Mine barn oppfører seg pent, andres unger er udyr.»

• Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 minutt siden):

Nå understreker du hva jeg har skrevet over: «Mine barn oppfører seg pent, andres unger er udyr.»

Det eneste du snakker om så langt er alt annet enn det tråden handler om.

• Liker 2
Skrevet

Beklager, Mr Know-it-all, men du har åpenbart aldri hørt den typen skriking noen (langt fra alle) barn setter i gang med på trampoline.

Jo. Jeg har redegjort for det.

Du trenger bare være ærlig på at du ikke liker (andres) barn.

• Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (2 minutter siden):

Det var jo ikke engang det anonym skrev. Stor forskjell fra mine barn oppfører seg pent, andres er udyr til at h*n hører forskjell på egne barns lyder og ulyder. Du leser hva du selv vil lese og tillegger motdebattanter meninger de ikke engang ytrer. Les igjen🙃

Anonymkode: b9541...421

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...