Gå til innhold

Hvor tidlig lar man ungene skrike og hyle på trampoline?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (13 minutter siden):

Det gjør det bare verre at du faktisk vet hvordan griser skriker.

Da vet du at lekende barn ikke høres slik ut. Jeg vet nå ut fra hvordan du omtaler barn at du ikke er spesielt positivt innstilt til dem når du tildeler dem dyriske egenskaper.

Det er jo ikke lekende barn det er snakk om, men hyling/høylytt roping og skriking. Det er forskjell på det og annen lyd fra barn i lek som ler og kanskje et og annet rop altså. Det hører jeg ihvertfall utmerket forskjell på med egne barn, og de får ikke hyle og skrike når de leker ute i nabolaget eller andre steder hvor vi er sammen med andre mennesker. 

Anonymkode: 15d45...26a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

8. 

Anonymkode: 0617b...3d3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, hensyn er stille mellom kl.23 og 07:00. 8-9 er helt innafor, det er dagtid ikke natt. 

Anonymkode: 78478...a0f

Er det helg vil da for faen folk flest sove mye lenger enn til 7! Du viser virkelig ikke hensyn hvis du bare forholder deg til den rigide 23-07 regelen. Tror du alle i verden har småbarn eller er A-mennesker?

Anonymkode: 9c1fd...c2d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

8. 

Anonymkode: 0617b...3d3

10! 8 er altfor tidlig i helgen, hadde hatet å ha deg som nabo.

AnonymBruker
Skrevet

Fra 9 tenker jeg folk må få leve normale liv i hagene sine. 8-9 er ok bare det ikke er hylskriking.

På samme måte synes jeg og folk skal få sitte ute og prate og le i hagene sine til 23-01-tiden selv om jeg og barna legger oss før det. 

Hyling og skråling mellom 22 og 8 synes jeg man skal unngå.

Anonymkode: 05bbc...5f8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hende her at de er ute i 7-8 tiden og enten hoppe på trampoline eller annen lek, setter ikke noe begrensninger der.
De hyler og skrike ikke akkurat men har normal barnelek lyd, så lenge naboene ikke har vindu oppe så tviler jeg på at lyden går igjennom isolasjonen da.

Anonymkode: f0168...6d5

Kl 7 og ut på trampoline?🙄🙈🙈

Anonymkode: 93402...d5f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

8-9 er helt innafor og det er rimelig spesielt å klage på at barn bruker utestemme ute, hvor ellers skal de bråke, de er barn de har behov for å ikke oppføre seg som veldresserte dukker. 

Nei det er ikke innafor , herlighet 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hende her at de er ute i 7-8 tiden og enten hoppe på trampoline eller annen lek, setter ikke noe begrensninger der.
De hyler og skrike ikke akkurat men har normal barnelek lyd, så lenge naboene ikke har vindu oppe så tviler jeg på at lyden går igjennom isolasjonen da.

Det er jo nå at vi sover med vinduet åpent. Fra vår til høst. Hvis ikke du bor i Nord Norge, vet ikke hva de gjør der. 7-8 høres for jævlig tidlig ut. Kun småbarnsforeldre som er oppe da. Vent nå til 12. Hvis du jager ungene ut så tidlig for å bli kvitt de, så tenk på oss som ikke får barn for å slippe det bråket. Du valgte å få barn, jeg valgte å la være så jeg kan få sove.

Anonymkode: 3a668...a62

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Deg om det, iallfall kl 8, noen helger før så er vi ferdig med morgningen, spist frokost osv så da tenke jeg er lov å begynne dagen.

Vi tar hensyn det gjør vi, men vanlig utelyd må folk tåle klokka 8, hvorfor skal vi sitte inne å stirre i veggen og vente til 10?
kan og nevne at jeg som regel begynner med plenklipping/hekkeklipping og annet utearbeid kl 9, høres ikke ut som folk her hadde godtatt det men det er mer enn sent nok, vi har ofte tross alt andre planer og om været er fint.

Dumt å ta hensyn til andre , baser å være egoister 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tidligst kl.10 på trampolina. Men absolutt ikke hyl og skrik. Latter ja, skriking nei.

Naboungene 8-9 år har intens hyling, holder på hele dagen. Foreldrene reagerer ikke en gang. Man oppdrar barn til å ta hensyn. Leknog latter - ja.

Hyling og skriking - nei

Anonymkode: 00f1c...19d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

8-9 er helt innafor og det er rimelig spesielt å klage på at barn bruker utestemme ute, hvor ellers skal de bråke, de er barn de har behov for å ikke oppføre seg som veldresserte dukker. 

Men vi sover jo med åpent vindu. Det er sommer ute og vi har ikke aircondition i Norge. Det blir altfor varmt å sove med vindu igjen, da får man jo heller ikke sove. Så hold ungene inne til klokken er 12. Ikke alle har små barn og står opp så tidlig. Hva hvis jeg stiller meg opp utenfor ditt vindu og klipper hekken kl 05. Er det greit? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (19 minutter siden):

Det gjør det bare verre at du faktisk vet hvordan griser skriker.

Da vet du at lekende barn ikke høres slik ut. Jeg vet nå ut fra hvordan du omtaler barn at du ikke er spesielt positivt innstilt til dem når du tildeler dem dyriske egenskaper.

Beklager, Mr Know-it-all, men du har åpenbart aldri hørt den typen skriking noen (langt fra alle) barn setter i gang med på trampoline. Den er skjærende, infernalsk og helt forjævlig å høre på. Det er ikke koseroping, latterhyl eller lignende. De skriker faktisk som stukne griser. Det er en perfekt beskrivelse av den forferdelige lyden som produseres.

Og hei, drit i å tillegge personen du diskuterer med negative egenskaper fordi DU ikke har den erfaringen vi åpenbart er flere andre som har. Det er en patetisk hersketeknikk.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Håper de som har naboer med unger som bråker på trampolina kl.8 klipper plenen og bråker til kl.22, når ungene skal sove…

Anonymkode: 00f1c...19d

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Tuller du? Naboen fra helvete!

Anonymkode: 2df95...794

Absolutt ikke, jeg er en ganske hjelpsom nabo så tror ikke naboene ser på meg som naboen fra helvete, vi er ofte på hverandres terrasse for å slå av en prat.
Men mulig de bære et sinne mot meg inni seg, hvem vet :)

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det helg vil da for faen folk flest sove mye lenger enn til 7! Du viser virkelig ikke hensyn hvis du bare forholder deg til den rigide 23-07 regelen. Tror du alle i verden har småbarn eller er A-mennesker?

ikke meg du sitere men kan snu spørsmålet og si tror du alle i verden ligger å sove til 10-12? mange av oss ønsker å starte dagen gidde jo ikke å sitte inne og stirre på klokka til den er 10 når det er knallvær ute.

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kl 7 og ut på trampoline?🙄🙈🙈

Hvorfor ikke?, ofte nærmere 8 ja men har hendt så tidlig som 7.

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dumt å ta hensyn til andre , baser å være egoister 

Helt enig, de forbanna egoistene som bare skal sove, prøve å nekte oss og nyte de fine sommerdagene.
De burde skamme seg.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Deg om det, iallfall kl 8, noen helger før så er vi ferdig med morgningen, spist frokost osv så da tenke jeg er lov å begynne dagen.

Vi tar hensyn det gjør vi, men vanlig utelyd må folk tåle klokka 8, hvorfor skal vi sitte inne å stirre i veggen og vente til 10?
kan og nevne at jeg som regel begynner med plenklipping/hekkeklipping og annet utearbeid kl 9, høres ikke ut som folk her hadde godtatt det men det er mer enn sent nok, vi har ofte tross alt andre planer og om været er fint.

Snakk om å være selvsentrert. Fortell meg adressen din, jeg vil begynne å komme bort med plenklipper, hekksaks, løvblåser og kantklipper sånn 4-5 om morgenen hver natt i noen uker. Lurer på om du synes det er like greit at du skal bestemme når naboene dine skal våkne da. Nei, fy søren så egoistisk. Du skal bestemme når det er greit at naboene dine skal stå opp. 🙄😮‍💨 

• Liker 2
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en forferdelig uting å lære ungene sine at de kan hyle og skrike.

Da får de i såfall gjøre det innendørs så foreldre som synes det er så greit kan høre på det.

Er man så uhøflig og enkel av seg får man tåle det selv.

Anonymkode: 6103d...b29

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Du tar selvfølgelig ikke hensyn når du har ansvar for barn og ikke oppdrar dem. Dette er en uting. Barn klarer fint å være barn uten at de skal hyle og skrike. Hvis du setter pris på at de ikke kan å te seg kam du jo la dem hyle hjemme hos dere selv.

Anonymkode: 6103d...b29

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Oppmuntrende å se at såpass mange svarer "aldri". Man bør lære barna tidlig at skal de på trampoline, blir det uten skrik og skrål. Det er tross alt fullt mulig å hoppe uten å hyle. 

Anonymkode: 9e721...88e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Snakk om å være selvsentrert. Fortell meg adressen din, jeg vil begynne å komme bort med plenklipper, hekksaks, løvblåser og kantklipper sånn 4-5 om morgenen hver natt i noen uker. Lurer på om du synes det er like greit at du skal bestemme når naboene dine skal våkne da. Nei, fy søren så egoistisk. Du skal bestemme når det er greit at naboene dine skal stå opp. 🙄😮‍💨 

Du må akseptere at folk står opp i 7-8 tiden i helgene. Mange tidligere faktisk. Og det gjelder i høyeste grad ikke bare småbarnsforeldre.  Jeg tipper det er flere som har stått opp før ni enn de som ikke har det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Altså i helger....her er ungenes nabo klar i 8-9 tiden....🤪 har unger selv og de får ikke før i 10.30 tiden.

Anonymkode: 88363...3ef

Mine får aldri lov å skrike og hyle på trampolinen, hvorfor trenger dere å terrorisere naboene samme hva klokka er?

Anonymkode: e9d80...a4e

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...