Gå til innhold

Hvor tidlig lar man ungene skrike og hyle på trampoline?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (3 timer siden):

Er forskjell på kose seg og ha det gøy og hyle som en stukken gris

Forskjellen ligger i stor grad i innstillingen til den som hører.

Mitt barn og dine unger og slikt…..

Jeg fastholder at jeg ikke bærer på den type negativitet, og jeg har bodd i verdens mest barnetette område i flere tiår.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri.

Hyler  og skriker di får de beskjed om å finne på noe annet. 

Ikke noe hopping før 10. 

Hyling = null hopping. Naboene skal kunne sitte i hagen uten å høre på barna mine skrike. Får helt fnatt selv når de er høylytte 🙄

Anonymkode: 90658...935

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Mitt barn og dine unger og slikt…..

Jeg fastholder at jeg ikke bærer på den type negativitet, og jeg har bodd i verdens mest barnetette område i flere tiår.

Bor i ett barnerikt område hvor jeg i større grad enn naboene bidrar til å holde barnetallet oppe, men de få som skrek som stukne griser har stoppet etter tilsnakk

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Ikke før 10.00, helgedager. Folk må få litt ro. Litt som bensingressklipper, bare litt før med kids. Strengere for bensinklipperen. 

Og da dempet, ikke full ADHD unleashed. 

Handler om å ta hensyn til andre. Skriking finnes i flere former. Uten mye hyling kan man hoppe mer.. 

Endret av Sander33
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hende her at de er ute i 7-8 tiden og enten hoppe på trampoline eller annen lek, setter ikke noe begrensninger der.
De hyler og skrike ikke akkurat men har normal barnelek lyd, så lenge naboene ikke har vindu oppe så tviler jeg på at lyden går igjennom isolasjonen da.

Anonymkode: f0168...6d5

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (12 minutter siden):

Bor i ett barnerikt område hvor jeg i større grad enn naboene bidrar til å holde barnetallet oppe, men de få som skrek som stukne griser har stoppet etter tilsnakk

Det er ingen barn som skriker som stukne griser. Du kan aldri ha vært med griser. 
Det er nok holdningene dine til barn som skaper problemer her. Språket ditt forteller alt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (2 timer siden):

Tja, har bodd steder hvor man ikke kan føre en samtale over frokosten om man tar den på balkongen/terrassen. Har nok også med strukturen på byggene rundt, hvordan skrikingen bærer. Som regel har det da gjaldt et par av barna mens de andre har normalt støynivå (selvsagt helt greit), det er ganske stor forskjell på de som virkelig skriker sammenhengende i flere timer og de andre😅

Anonymkode: aa255...730

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tidligst klokka 10.

Anonymkode: 743a2...671

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hende her at de er ute i 7-8 tiden og enten hoppe på trampoline eller annen lek, setter ikke noe begrensninger der.
De hyler og skrike ikke akkurat men har normal barnelek lyd, så lenge naboene ikke har vindu oppe så tviler jeg på at lyden går igjennom isolasjonen da.

De fleste har vindu oppe når de sover, rett og slett elendig naboskikk å la ungene hoppe på trampoline kl 7 i helger. 

Jeg tenker kl 10. Hyling får de ikke uansett. Det er lov å høres og le høyt osv, men den hylinga som jeg hører en del nabounger holder på med.. nei. Det er lov å tenke på de som ønsker å sitte ute å lese en bok også, noen hyler så mye at man kan ikke føre en samtale i hagen ved siden av. 

Anonymkode: f7e0d...0bd

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hyling og skriking er en uting. Det må da gå an å leke med et normalt støynivå. Mine to nærmeste naboer har barn, jeg er sjelegad for at hagene er for små for trampoliner

Anonymkode: 8e148...a57

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

8-9 er helt innafor og det er rimelig spesielt å klage på at barn bruker utestemme ute, hvor ellers skal de bråke, de er barn de har behov for å ikke oppføre seg som veldresserte dukker. 

Anonymkode: 78478...a0f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

8-9 er helt innafor og det er rimelig spesielt å klage på at barn bruker utestemme ute, hvor ellers skal de bråke, de er barn de har behov for å ikke oppføre seg som veldresserte dukker. 

Jeg hadde ikke sendt mine ut så tidlig i helgene, lov å vise litt hensyn. Ingen barn har behov for å ut å bråke så tidlig uansett. 

Anonymkode: 15d45...26a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Les en av de andre 100 trådene om det samme emnet.

Anonymkode: 071e7...2dc

• Liker 1
Skrevet
Snok1 skrev (1 time siden):

Det er ingen barn som skriker som stukne griser. Du kan aldri ha vært med griser. 
Det er nok holdningene dine til barn som skaper problemer her. Språket ditt forteller alt.

Jo jeg har nok gårds erfaring har t o m jobbet som avløser

Hva er feil med holdningen min til barn? 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å ta hensyn til naboer frem til kl10, men de trenger ikke rope og skrike konstant hehe dagen. Lage lyd? Ja, men skrike og vræle? Nei

Anonymkode: 354f7...063

Annonse
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (16 minutter siden):

Jo jeg har nok gårds erfaring har t o m jobbet som avløser

Hva er feil med holdningen min til barn? 

Det gjør det bare verre at du faktisk vet hvordan griser skriker.

Da vet du at lekende barn ikke høres slik ut. Jeg vet nå ut fra hvordan du omtaler barn at du ikke er spesielt positivt innstilt til dem når du tildeler dem dyriske egenskaper.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De fleste har vindu oppe når de sover, rett og slett elendig naboskikk å la ungene hoppe på trampoline kl 7 i helger. 

Jeg tenker kl 10. Hyling får de ikke uansett. Det er lov å høres og le høyt osv, men den hylinga som jeg hører en del nabounger holder på med.. nei. Det er lov å tenke på de som ønsker å sitte ute å lese en bok også, noen hyler så mye at man kan ikke føre en samtale i hagen ved siden av. 

Anonymkode: f7e0d...0bd

Deg om det, iallfall kl 8, noen helger før så er vi ferdig med morgningen, spist frokost osv så da tenke jeg er lov å begynne dagen.

Vi tar hensyn det gjør vi, men vanlig utelyd må folk tåle klokka 8, hvorfor skal vi sitte inne å stirre i veggen og vente til 10?
kan og nevne at jeg som regel begynner med plenklipping/hekkeklipping og annet utearbeid kl 9, høres ikke ut som folk her hadde godtatt det men det er mer enn sent nok, vi har ofte tross alt andre planer og om været er fint.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Deg om det, iallfall kl 8, noen helger før så er vi ferdig med morgningen, spist frokost osv så da tenke jeg er lov å begynne dagen.

Vi tar hensyn det gjør vi, men vanlig utelyd må folk tåle klokka 8, hvorfor skal vi sitte inne å stirre i veggen og vente til 10?
kan og nevne at jeg som regel begynner med plenklipping/hekkeklipping og annet utearbeid kl 9, høres ikke ut som folk her hadde godtatt det men det er mer enn sent nok, vi har ofte tross alt andre planer og om været er fint.

Tuller du? Naboen fra helvete!

Anonymkode: 2df95...794

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg hadde ikke sendt mine ut så tidlig i helgene, lov å vise litt hensyn. Ingen barn har behov for å ut å bråke så tidlig uansett. 

Anonymkode: 15d45...26a

Ja, hensyn er stille mellom kl.23 og 07:00. 8-9 er helt innafor, det er dagtid ikke natt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sørger for at de ikke skriker altfor mye på trampolinen eller ute i hagen, og de får ikke lage noe bråk ute før kl 10 på lørdager. 

Anonymkode: 470e1...ca9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...