AnonymBruker Skrevet 31. mai #1 Skrevet 31. mai Skal begynne på etterbehandling etter tilbakefall av brystkreft nå snart. Har en cellegift kur igjen. Er det noen som kan dele erfaringer med Zometa? Evt annen etterbehandling? Takknemlig for svar 😊 Anonymkode: 8b2b5...85e
AnonymBruker Skrevet 1. juni #2 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 11.32): Skal begynne på etterbehandling etter tilbakefall av brystkreft nå snart. Har en cellegift kur igjen. Er det noen som kan dele erfaringer med Zometa? Evt annen etterbehandling? Takknemlig for svar 😊 Anonymkode: 8b2b5...85e Zometa er benmodulerende behandling. Gir sjelden alvorlige bivirkninger. Enkelte kan oppleve feber og eller smerter samme kveld eller ett par dager etter infusjon. Kan hjelpe med en Paracet før infusjon. Du må klareres av tannlege før du starter, fryktet men heldigvis sjelden komplikasjon er osteonekrose. Husk tannlege ca hver 6 mnd mens du behandles med zoledronsyre. Gi beskjed til lege dersom det skal gjøre inngrep i munnen eller om du opplever smerter eller andre ubehageligheter fra tenner eller kjeve. God bedring! Anonymkode: c1e59...cb0
AnonymBruker Skrevet 2. juni #3 Skrevet 2. juni Jeg går på Zometa, og har hatt 12 (?) behandlinger til nå. De første to årene fikk jeg det fire ganger i året. Deretter har jeg fått det to ganger per år. Jeg har brystkreft med spredning til skjelettet, og har hatt sykdommen i mange år. Det er kjempeviktig å ha kommunikasjon med tannlegen din først. Fortell at du skal begynne på Zometa, og be om en undersøkelse med tanke på dette. Hvis det f.eks vurderes at du bør trekke en tann eller ha inngrep som går inn til kjevebeinet, er det nå du skal gjøre dette, og ikke etter oppstartet behandling med Zometa. Slike ting må også rekke å gro skikkelig før oppstart med Zometa. Første gangen jeg fikk Zometa fikk jeg feber på ettermiddagen/kvelden etter behandlingen. Jeg var frisk igjen dagen etter. Det er ikke uvanlig første gang, og det pleier faktisk å skje bare denne gangen. Foruten dette, har jeg ingen bivirkninger. Selve behandlingen tar ikke lange stunden: volumet som skal inn i kroppen er mye mindre enn det du får når du har cellegiftkur. Anonymkode: 63c2d...e38
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå