AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:00 #1 Skrevet lørdag kl 08:00 Heisann! Jeg studerer sisteåret mitt nå i utlandet og når jeg er ferdig vil jeg sitte med en gjeld på 1,2 mill. Siden den er så høy er det viktig for meg å gjør et godt valg når det kommer til nedbetaling. Jeg har tenkt på å utsette betalingen i 3 år som er max. Da vil rentene fortsatt løpe, og lånet bli dyrere. Jeg skal ikke bruke pengene jeg sparer på det, men investere de i noe som forhåpentligvis gir bedre avkastning. Noen tanker? Anonymkode: 1d292...ae3
Hmmm1 Skrevet lørdag kl 08:04 #2 Skrevet lørdag kl 08:04 Eneste er vel egentlig aktiv fofvaltningsfond eller aksjer, indeksfond har jo som regel en årlig avkastning på 8% som er noe bedre men det er mer langsiktig enn 3 år
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 08:13 #3 Skrevet lørdag kl 08:13 Hmmm1 skrev (6 minutter siden): Eneste er vel egentlig aktiv fofvaltningsfond eller aksjer, indeksfond har jo som regel en årlig avkastning på 8% som er noe bedre men det er mer langsiktig enn 3 år Ts har ikke nødvendigvis en tidshorisont på bare 3 år. H*n kan utsette nedbetaling i 3 år, investere de pengene i fond, og så begynne å nedbetale studielånet uten æ røre fondet. Spørsmålet er når TS trenger kapitalen fra investeringen til feks å kjøpe leilighet. Anonymkode: 14f4b...48f