Gå til innhold

spisebord i eik, hvordan dekker/pynter du det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Med eller uten duk? spisebrikker? hvilke type? blir glad for tips:) 

Anonymkode: 31560...b07

AnonymBruker
Skrevet

Slike bord er ofte så fine i seg selv at de ikke trenger så mye pynt. Duker og spisebrikker utgår uansett med høye kneløft hos oss, men det står ofte en vase med friske blomster på bordet. Eventuelt et stort, fint fat med frukt.

Anonymkode: 53f61...9cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker  eik og sort. Blir jeg litt lei eik. Legger jeg av og til på heldekkende duk. 

Men jeg har stort sett en løper med fat med frukt eller bare lys på. 

Anonymkode: 4c638...cf4

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du til selskap, eller hverdagspynting? 

Anonymkode: 37e98...c77

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tenker du til selskap, eller hverdagspynting? 

Anonymkode: 37e98...c77

Ja, glømte å skrive det :) tenker til middagsbesøk....

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Slike bord er ofte så fine i seg selv at de ikke trenger så mye pynt. Duker og spisebrikker utgår uansett med høye kneløft hos oss, men det står ofte en vase med friske blomster på bordet. Eventuelt et stort, fint fat med frukt.

Anonymkode: 53f61...9cd

Ja bordet er veldig fint i seg sjøl. Har vurdert spiserbrikker i en brunfarge, men har ikke bestemt meg om jeg syns det er fint eller ikke...hihi :) ts

Skrevet

Pynter det etter årstid og anledning. Har dekkebrikker i ulike materialer og farger, samt mye ulikt som fungerer som pynt på midten. Har også noen duker, f.eks. hvit damask til jul og en smårutete en til når vi har italiensk aften.

Anonymkode: d8f99...340

Skrevet

Jeg har ofte en løper , så et rundt trefat med lysestaker midt på bordet, og en blomstervarse med friske blomster.

Vi bruker bordet både til hverdags og fest, bruker alltid spisebrikker når vi spiser, men de ligger ikke fast på bordet. Har mange forskjellige. Passer på så det ikke blir merker/riper i bordet, derfor alltid spisebrikker.

Når vi har selskap har vi på en stor duk, type duk avhenger av årstid og type selskap.

Men pyntenpå brettet speiler årstiden, alt fra type lyestaker til farge på lysene etc. Vi har et stort eike bord fra Hay

Anonymkode: fdd95...363

Skrevet

jeg har grove eikefjøler (på en måte) og har lagt en glassplate over, koster litt men beskytter mye, bruker brikker, små duker, løper, dekor alt ettersom, noe grovt, noe fint, noe pent og delikat, av og til lys, noen ganger blomster andre ganger kaktus eller grønne planter og noen ganger en mix av greier alt etter situasjonen og selskapet.. Mulighetene er uendelige og fantasien eneste begrensing egentlig..

Anonymkode: 53fbd...f21

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 9.10):

Med eller uten duk? spisebrikker? hvilke type? blir glad for tips:) 

Er bordet lakket, tåler det å bli tildekket med duker og annen stæsj. Er bordet oljet så skal bordene ikke stå tildekket med duk, eller noe annet som ikke puster på samme stedet på bordet 24/7. Da kan bordet sprekke fra både oversiden og undersiden. 

Vårt bord er bare noen uker gammelt, så det står uten nåe særlig på. En ladbar bordlampe, og en vase blomster. Holder på å mette bordplaten med olje. 
Dekker på med dekkeservietter eller duker før vi spiser og tar av når vi rydder bort. Hvilken pynt folk ha rop bordene sine varierer like mye som om folk har pynt i vinduskarmen. Noen er helt minimalistisk og andre har mer, noen veldig mye mer…

Anonymkode: 13f6c...63a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...