AnonymBruker Skrevet 31. mai #61 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Been there, done that. Aldri mer en dame som skal ha milimeterkontroll på "arbeidet". Da er jeg mer enn lykkelig som singel. Anonymkode: 5c378...d85 Og det er ingen verdens ting som er galt med å være enslig 🤗 Og enslige blir mange av dere, når dere syns det går fint med ukesgamle matflekker på kjøkkendørene, gamle urinrester under do og sengetøy som ikke har blitt skiftet på månedsvis. Anonymkode: 99590...2ee 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #62 Skrevet 31. mai Det at flest damer går, tror ikke jeg er noe symptom på at damer er mer flyktige eller dårlige til å bli i forhold. Det handler mer om å ta det valget med brudd, damer hakket mer beslutningsdyktige der. Har både personlig erfaring i egne forhold pluss hos venner etc med at mannen blir mer sittende på gjerdet, uansett om han har det like ræva som dama. Jeg har aldri blitt dumpet og heller ikke vært i stygge brudd. Enten har jeg gått, eller vi har blitt enige om at bare er vennskap igjen. Mine refleksjoner rundt hvorfor det har gått galt pga meg, er at jeg har et ganske mutt kjærlighetsspråk. «Jeg er glad i deg til jeg sier det motsatte» blir en del menn ertet for, men jeg er litt der selv. Ikke så god til å fortelle hva jeg føler og tenker, hverdagsprat og bygge opp mannen med ros og komplimenter. Ikke nok interesse for hva han driver med. Tar noe for gitt at forholdet går bra så lenge vi ikke krangler og ikke gjør ting den andre ikke liker. Også liker jeg mye egentid, til en sånn grad at jeg blir irritabel hvis vi er for mye oppå hverandre. Og når det går dårlig melder jeg meg mer ut enn å gå inn og kjempe for forholdet. Jeg har nok ikke en eneste ex som vil si at jeg er ei slitsom dame å være med mtp typisk «kvinnemas». Man får stor frihet til å drive med hva man vil, gutteturer osv. og jeg har mye felles interesser med menn som fotball, hockey, biler/bilsport osv. Og er veldig glad i sex. Men, jeg er karrierekvinne og ikke noens husmor, og krever at mannen bidrar like mye hjemme. Er hjemmekjær og ikke verdens mest sosiale og opplevelsessøkende person. Og som sagt, ikke så mye skravling eller snakk om følelser osv. Så i forholdene som har dødd ut, tror jeg mannen synes det har blitt noe kjedelig, og at han har følt seg for lite sett, hørt og satt pris på. Anonymkode: a8776...08a 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai #63 Skrevet 31. mai Jeg tror det er større sjanse for at man blir lenge i et forhold eller ikke er sammensatt. Jeg vet jeg har lav bullshittoleranse i forhold til mange andre. Og da blir det på godt og vondt. Jeg er ikke kjæreste med en som ikke lever opp til min standard, som er høy, og på mine premisser. Jeg er sikkert vanskelig i manges øyne. Jeg ser medsøstre som tolerer mer en meg. Men de ser heller ikke så lykkelige ut. Flere finner seg i utroskap f eks. Jeg fatter ikke hvorfor, men jeg har heller aldri vært redd for å være alene. For meg er det noe stakkarslig over folk som tar til takke med og finner seg i hva som helst. Jeg er ikke interessert i å tilpasse meg for mye for å tekkes en mann og jeg er faktisk ikke interessert i å bo sammen med noen igjen. Ser noen latterliggjør at noen av oss er frivillig single. Som om det eneste saliggjørende her i verden er å være i et forhold. Synes syns på dem som ikke klarer å finne ro og lykke i seg selv og hele tiden streber etter kjæresteforhold. Jeg synes oppriktig synd på dere. Og jeg skal vedde for at jeg er mer lykkelig en 90% av kvinner i et forhold. I min omgangskrets er det eksakt null par jeg er misunnelig på. Anonymkode: 5a161...fe7 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #64 Skrevet 31. mai De er drømmemann og så hyggelig i starten. Tar hensyn, kommer med komplement, elsker fremfor å knulle. Men så etter 1 mnd og 2 blir de en annen person, en som jeg ikke lenger er tiltrukket av. Derfor. Anonymkode: 13ddc...80c 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #65 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De er drømmemann og så hyggelig i starten. Tar hensyn, kommer med komplement, elsker fremfor å knulle. Men så etter 1 mnd og 2 blir de en annen person, en som jeg ikke lenger er tiltrukket av. Derfor. Anonymkode: 13ddc...80c Hva har det å gjøre med at du ikke klarer å holde på dem? Hva er relevansen for topic Anonymkode: 9244c...e30 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #66 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tror det er større sjanse for at man blir lenge i et forhold eller ikke er sammensatt. Jeg vet jeg har lav bullshittoleranse i forhold til mange andre. Og da blir det på godt og vondt. Jeg er ikke kjæreste med en som ikke lever opp til min standard, som er høy, og på mine premisser. Jeg er sikkert vanskelig i manges øyne. Jeg ser medsøstre som tolerer mer en meg. Men de ser heller ikke så lykkelige ut. Flere finner seg i utroskap f eks. Jeg fatter ikke hvorfor, men jeg har heller aldri vært redd for å være alene. For meg er det noe stakkarslig over folk som tar til takke med og finner seg i hva som helst. Jeg er ikke interessert i å tilpasse meg for mye for å tekkes en mann og jeg er faktisk ikke interessert i å bo sammen med noen igjen. Ser noen latterliggjør at noen av oss er frivillig single. Som om det eneste saliggjørende her i verden er å være i et forhold. Synes syns på dem som ikke klarer å finne ro og lykke i seg selv og hele tiden streber etter kjæresteforhold. Jeg synes oppriktig synd på dere. Og jeg skal vedde for at jeg er mer lykkelig en 90% av kvinner i et forhold. I min omgangskrets er det eksakt null par jeg er misunnelig på. Anonymkode: 5a161...fe7 Signerer denne. I dagens norske samfunn så skal ikke kvinner finne seg i å bli tatt for gitt og brukt som ubetalte hushjelper og koordinatorer. Hvis jeg skal bo med en mann så skal det være fordi han gjør livet mitt bedre, ikke verre. Anonymkode: 99590...2ee 1 1 5
AnonymBruker Skrevet 31. mai #67 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har det å gjøre med at du ikke klarer å holde på dem? Hva er relevansen for topic Anonymkode: 9244c...e30 At vedkommende gjør det slutt med mannen og ikke ønsker å holde på ham vel. Damer gidder ikke å holde på menn fordi de gjør livene deres verre i stedet for bedre. Anonymkode: 99590...2ee 4 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #68 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): At vedkommende gjør det slutt med mannen og ikke ønsker å holde på ham vel. Damer gidder ikke å holde på menn fordi de gjør livene deres verre i stedet for bedre. Anonymkode: 99590...2ee Hvorfor svare det på en tråd hvor TS i første innlegg ber dem som har slike meninger om å heller opprette sin egen tråd?? Er strategien å fylle denne tråden med spam og irrelevans? Anonymkode: 9244c...e30 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #69 Skrevet 31. mai Fordi jeg var for kravstor rett og slett. Jeg var ikke støttende nok og oppmuntret han ikke tilstrekkelig slik at han fikk motivasjon til å utvikle seg i hverken karriere eller i frtitidsinteresser, og ba han alt for ofte om å velge bort venner til fordel for meg. Det ble lagt for mye vekt på kommunikasjon og et ønske om å snakke om følelser rundt dette. Jeg prioriterte dessverre ikke sex og intimitet i stor nok grad og var ikke interessert nok til å klare å jobbe med meg selv om min innstilling til dette. Eller fordi jeg knakk fullstendig etter 10 år alene med jobb, barn og hus 6 av 7 dager på bekostning av min helse, mine venner og familie. Klarte ikke heller å ligge med noen som ikke engang hadde tid til å dusje og luktet deretter. Begge deler er like sant, merkelig tråd. Anonymkode: c0109...627 1 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #70 Skrevet 31. mai Dette var en meget avslørende tråd om klientellet her inne! Anonymkode: 46cc6...0dc 1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #71 Skrevet 31. mai Har egentlig aldri opplevd å ikke «klare» å holde på en mann. Men jeg har aldri ønsket å holde på en mann. Jeg har ikke vært i et forhold som har vært tilfredsstillende over tid. Min «svakhet» må være at det skal veldig lite til før jeg mister interessen. Eller for å snu det, det skal veldig mye til for at et forhold med en mann er interessant og givende nok. Havner hver eneste gang etter litt tid i forhold, at hverdagene og livet er enda bedre som singel😅 Anonymkode: a4074...e4e 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #72 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor svare det på en tråd hvor TS i første innlegg ber dem som har slike meninger om å heller opprette sin egen tråd?? Er strategien å fylle denne tråden med spam og irrelevans? Anonymkode: 9244c...e30 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette var en meget avslørende tråd om klientellet her inne! Anonymkode: 46cc6...0dc Noen tror sannsynligvis at en avsporing er et innlegg der man er uenig eller forklarer fra eget ståsted der det avviker fra en påstand i et hovedinnlegg. Og tråden sier vel like mye både menn og kvinner, og mindre om klientellet her. (ikke overraskende mest kvinner og deres perspektiv, derav forumnavnet) Mest avslørende er tråden når det gjelder hvor talentløse mange er til å se en sak fra ulike perspektiv og hvor sterkt trangen er til å trykke ned andre for å forsterke sitt eget standpunkt. Tråden er egentlig et perfekt eksempel på hvorfor diskusjonen eksisterer i det hele tatt.🍿 Anonymkode: c0109...627 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #73 Skrevet 31. mai Jeg har til dags dato ikke møtt en mann med like høy sexlyst som meg. Derfor er det jeg som har gått. Livet er for kort til å leve et sexløst liv. Så ikke hatt behov for å holde på en mann ennå. Anonymkode: 112b5...e5d 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #74 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Noen tror sannsynligvis at en avsporing er et innlegg der man er uenig eller forklarer fra eget ståsted der det avviker fra en påstand i et hovedinnlegg. Anonymkode: c0109...627 Trådstarter spør kvinner hvorfor de ikke klarer å holde på menn, uten å bebreide menn. Han spør dem som har motsatt ståsted om å heller opprette en egen tråd om det. Kvinner svarer at de kan holde på hvem de vil og fortsetter med å bebreide menn. Anonymkode: 9244c...e30 1 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai #75 Skrevet 31. mai Tja, hva skal man si, det må jo være en grunn til at svært mange menn, fra 30 år og oppover, finner seg utenlandske damer. Og nei, det er mange flotte menn som søker ut av landet, så grunnen er ikke at de "ikke finner noen her", det er uansett et tankekors. Anonymkode: 22eca...387
AnonymBruker Skrevet 31. mai #76 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Og det er ingen verdens ting som er galt med å være enslig 🤗 Og enslige blir mange av dere, når dere syns det går fint med ukesgamle matflekker på kjøkkendørene, gamle urinrester under do og sengetøy som ikke har blitt skiftet på månedsvis. Anonymkode: 99590...2ee Hehe... det finnes en mellomting mellom det, og at hjemmet til en hver tid skal være et "utstillingslokale". Jeg skal slappe av i mitt eget hjem (uten urinrester). Lykkelig singel særbo/kk (en mellomting) Anonymkode: c7060...d68 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #77 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Trådstarter spør kvinner hvorfor de ikke klarer å holde på menn, uten å bebreide menn. Han spør dem som har motsatt ståsted om å heller opprette en egen tråd om det. Kvinner svarer at de kan holde på hvem de vil og fortsetter med å bebreide menn. Anonymkode: 9244c...e30 Det er ikke mulig å diktere hva noen svarer i en tråd. Det behøver ikke heller å tolkes som å bebreide, men å forklare sin egen reaksjon på sin sannhet. Det er helt naturlige reaksjoner å få fordi man ber mennesker omtale seg selv i negative former da den inngangen antyder at nivået av selvrefleksjon er for lavt og insinuerer at «skylden» oftere enn man tror ligger hos kvinnen. Alle svar er egentlig et direkte svar på HI men har liten verdi ettersom det bare er svar fra en vinkel i en situasjonen der det uten unntak finnes to sider, ref dette: AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Fordi jeg var for kravstor rett og slett. Jeg var ikke støttende nok og oppmuntret han ikke tilstrekkelig slik at han fikk motivasjon til å utvikle seg i hverken karriere eller i frtitidsinteresser, og ba han alt for ofte om å velge bort venner til fordel for meg. Det ble lagt for mye vekt på kommunikasjon og et ønske om å snakke om følelser rundt dette. Jeg prioriterte dessverre ikke sex og intimitet i stor nok grad og var ikke interessert nok til å klare å jobbe med meg selv om min innstilling til dette. Eller fordi jeg knakk fullstendig etter 10 år alene med jobb, barn og hus 6 av 7 dager på bekostning av min helse, mine venner og familie. Klarte ikke heller å ligge med noen som ikke engang hadde tid til å dusje og luktet deretter. Begge deler er like sant, merkelig tråd. Anonymkode: c0109...627 Anonymkode: c0109...627
Trolltunge Skrevet 31. mai #78 Skrevet 31. mai I de tilfeller jeg ikke klarte å holde på en mann var det fordi jeg ikke ønsket det lenger. Vi passet ikke godt nok sammen. Iallefall mente jeg det. Jeg har til gode å bli dumpet. Kan selvfølgelig fremdeles skje. Min mann kan forelske seg i en annen, eller finne ut at jeg ikke er verdt innsatsen. Eller bare slutte med å elske meg. Jeg kan ikke si at jeg er så fryktelig redd for slikt. Mitt inntrykk er at menn aksepterer betydelig mer som ikke fungerer veldig godt enn det kvinner gjør, når de først har valgt seg partner. 2
Salamandra Skrevet 31. mai #79 Skrevet 31. mai Denne tråden ble som forventet. Får prøve å balansere litt jeg da. Jeg kan ikke snakke ut i fra personlig erfaring da det er jeg som har tatt initiativet til å avslutte forholdene jeg har vært i, men jeg er nysgjerrig av natur og liker å observere og høre om andres liv og erfaringer. Mitt inntrykk er at det sitter lengre inne for menn å forelske seg og gå inn i forpliktende, monogame forhold, men når de først gjør det skal det mye til at de går. Faktisk er det helt utrolig hvor mye drittoppførsel mange menn finner seg i fra sine koner og kjærester. Jeg jobber med salg og har møtt veldig mange par opp igjennom årene og synes det er interessant å observere hvordan de er seg i mellom, og det er i ni av ti tilfeller kona som er ubehagelig og atal mot mannen, ikke omvendt. De gangene menn går er det slik jeg har oppfattet det av følgende grunner, gjerne en kombinasjon av flere: - Forelsker seg i en annen dame - Lite/manglende sex - Utroskap fra kona/kjærestens side - Orker ikke ansvar for barn, hus og forpliktelser og stikker av Veldig sjelden hører man om menn som går fordi de ikke føler seg respektert og verdsatt for den innsatsen de gjør og for personen de er, noe som kanskje er en av de vanligste grunnene til at damer går. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #80 Skrevet 31. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok, deg om det. Jeg tenker at det er bare svært unge eller svært dumme damer som ikke vil ha millimeterrettferdighet på arbeidet, men lykke til med å finne noen som godtar det. Det er heldigvis ikke så vrient å finne eller holde på en mann som skjønner greia med rettferdig arbeidsfordeling heller, eller som forstår at i bunnen av et godt forhold ligger...dyp rettferdighet. Anonymkode: 94871...28e Helt enig i rettferdig arbeidsfordeling, men det handler ikke om millimeterkontroll og at begge skal gjøre nøyaktig likt hele tiden. Forhold er gi og ta. Alt for mange her på KG teller antall bleier skiftet og blir gretne ved avvik og vil skilles. De lykkeligste forholdene i min vennekrets er der mannen får fortsette med det han gjør ute mens kona legger ungene selv om det burde vært "hans tur". De bidrar begge til Familien A/S og er happy med at man gjør det man er best på. Anonymkode: 5c378...d85 2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå