Gå til innhold

Uten å legge skyld på menn; hvorfor klarer ikke du å holde på en mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Inspirert av en dame som postet dette på Facebook. Lag gjerne en tråd med motsatt fortegn.

Anonymkode: 58dd8...97a

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har jeg aldri opplevd. 

Om noe så må svaret bli "fordi jeg kjeder meg så kjapt at jeg ikke gidder å holde på en mann". 

Har aldri opplevd å bli dumpet, de rekker ikke før jeg gjør det. 

Anonymkode: 11f75...44b

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet antyder at mannen ønsker seg vekk fra forholdet, og at det er kvinnens oppgave å "holde" på han så han ikke flakser av gårde til noen andre. 

Dette stemmer ikke med min egen erfaring ihvertfall. Menn blir som regel værende i forholdet helt til dama gjør det slutt. Menn klarer seg generelt dårlig uten kvinner. De blir ensomme og rare hvis de går for lenge alene. Dette gjør de enkle å "holde på". Og det gjelder også for de som er veldig attraktive og populære, merkelig nok. 

Bare se på incels og andre uønskede menn; selv menn som påstår at de hater kvinner bruker all sin energi på å lengte etter de, tenke på de, og diskutere de med andre ensomme menn.. 

Så svaret er vel at jeg aldri har anstrengt meg for å holde på en mann. Men jeg har behandlet de som likeverdige mennesker, og det har de trivdes godt med. :)

Anonymkode: 01b59...cef

• Liker 16
  • Nyttig 13
AnonymBruker
Skrevet

Her er det jeg som har gått. I alle mine forhold, så er det jeg som har hatt høyest sex lyst og. Hvis dette skal være noe sånn, at vi kvinner mister mennene våre, fordi vi ikke har nok sex med de.

Anonymkode: 67303...30e

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår ikke spørsmålet, jeg opplever det som at menn vil være i forhold nærmest uansett. Så i min erfaring er det slik at jeg har måttet ta affære for å avbryte dårlige forhold der man ikke passer sammen. Er i et veldig godt, langvarig (15 år ++) nå.

Det er jo bare sånn at inntil man møter den det klaffer veldig bra med, så gir man slipp på dem man møter på veien.

Anonymkode: b5628...242

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Spørsmålet antyder at mannen ønsker seg vekk fra forholdet, og at det er kvinnens oppgave å "holde" på han så han ikke flakser av gårde til noen andre. 

Dette stemmer ikke med min egen erfaring ihvertfall. Menn blir som regel værende i forholdet helt til dama gjør det slutt. Menn klarer seg generelt dårlig uten kvinner. De blir ensomme og rare hvis de går for lenge alene. Dette gjør de enkle å "holde på". Og det gjelder også for de som er veldig attraktive og populære, merkelig nok. 

Bare se på incels og andre uønskede menn; selv menn som påstår at de hater kvinner bruker all sin energi på å lengte etter de, tenke på de, og diskutere de med andre ensomme menn.. 

Så svaret er vel at jeg aldri har anstrengt meg for å holde på en mann. Men jeg har behandlet de som likeverdige mennesker, og det har de trivdes godt med. :)

Enig i mye av det du skriver her mtp at det sjeldent er kvinner som sliter med å «holde på» en mann da det er statistisk sett hun som går, men vil heller omformulere spørsmålet til TS til:

»hvorfor sliter du som kvinne med å finne og forbli i ett stabilt forhold»?

- Nå har jeg bikka 40 og har fra 20 årene sett en rekke par bli sammen, etablere ett liv, eventuelt få barn og gå fra hverandre. Det har i absolutt alle tilfellene jeg kjenner til: vært damen som har gått. Hun kan ha angret i ettertid, men uten unntak har hun vært den som ønsket å forlate mannen.

Noen av disse damene har da hatt «serie-forhold», dvs de etablerer nye forhold med nye menn de deretter også bryter med. Kanskje får de nye barnekull også.

Mennene de forlot derimot har tilsynelatende fått en ny som de blir med eller de har forblitt singel.

Så hva er fellestrekket med disse damene?

Fra mitt ståsted mener jeg noen av fellestrekkene er at de har hatt problemer med tilknytning og trygghet, og de har kanskje også valgt menn jeg ikke ville valgt selv, ofte menn som kanskje ikke har vært de enkleste eller mest støttende å leve med. 

Kvinnene har ofte hatt høy seksuell verdi, og nettopp pga det har de visst at de har flere «fisker i sjøen» de kan velge mellom. Det har også vært elementer av spenningsøken blant kvinnene: jeg tror at de har hatt ett behov for å føle seg attraktiv og beundret blant menn. En del kvinner som får mye positiv oppmerksomhet for utseendet (og seksualiteten sin) kan bygge deler av identiteten sin på dette og trenger kanskje denne bekreftelsen (fra menn) for å føle seg bra.

Menn som velger disse kvinnene mye basert nettopp på hennes seksuelle og estetiske verdi kan også ha en tendens til å kanskje ting-gjøre henne; så når hverdagen kommer og hun viser sine sårbarheter, menneskelighet, feil og mangler, så krever det mer enn hva han har å gi. Også gjentar syklusen seg, hun bryter, finner noen ny (som ønsker henne basert på samme kvaliteter) og spiralen fortsetter…

Endret av Raven.Writingdesk
  • Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Interessante svar så langt. «Jeg får alle jeg vil ha, ingen mann gjør det slutt med meg, jeg er en gudinne, jeg forstår ikke spørsmålet»…

Anonymkode: 9244c...e30

• Liker 12
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet

Ja, merkelig formulering. Det er kanskje sånn menn tenker om kvinner som går ut av dårlige forhold, at de ikke klarte å holde på mannen? 

I så fall, for min del: Jeg går videre om mannen ikke tilfører livet mitt noe positivt. 

Anonymkode: 3eb33...174

• Liker 11
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, merkelig formulering. Det er kanskje sånn menn tenker om kvinner som går ut av dårlige forhold, at de ikke klarte å holde på mannen? 

I så fall, for min del: Jeg går videre om mannen ikke tilfører livet mitt noe positivt. 

Anonymkode: 3eb33...174

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at menn bidrar fint lite inn i et forhold, men at de sjelden forlater det. De trives godt med at noen planlegger hverdagene for dem, vasker klærne deres og gidder å ha sex med dem innimellom. De lukker ørene når kona uttrykker at hun blir utslitt. De "bare lar det blåse over" og skjønner ikke at alle slike stunder sprer enda mer gift i forholdet. Og så blir de overrasket når kona forlater dem 🤷‍♀️

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Signerer denne. Mange enslige menn blir ekstremt bitre og fiksert på at de burde "få tilgang på sex" og at livet er miserabelt uten en partner. De legger mye heller skylden på kvinner enn på å skape et meningsfylt liv for seg selv, mens enslige kvinner har rene og ryddige hus og store sosiale nettverk med familie og venner.

Anonymkode: 99590...2ee

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Interessante svar så langt. «Jeg får alle jeg vil ha, ingen mann gjør det slutt med meg, jeg er en gudinne, jeg forstår ikke spørsmålet»…

Ja, ganske trist. Motstykket til incels disse.  

Anonymkode: 37048...2b3

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Aldri blitt dumpet. Grunnen til at jeg er singel er at det skal MYE til for at jeg faller for noen. Og har en jeg er kjæreste med dårlige egenskaper, irriterer dette meg såpass at følelsene mine for han falmer.

Anonymkode: 5a161...fe7

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ingen her har påstått at de er gudinner som får alle de vil ha. Men alt tyder jo på at kvinner er langt mer ressurssterke enn menn, ved at det er de som avslutter de aller fleste forholdene ogbsom også klarer seg mye bedre alene, takket være sosiale nettverk og bedre renslighet.

• Liker 8
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prolem med å hokde på menn. Men jeg går når de tror de kan behandle meg som dritt. Giftet   meg med han som ikke behandlet meg som dritt. Dog  innleder jeg heller  ikke med noen som ikke viser gjensidig interesse, så suntes i utgangspunktet spørsmålet ditt er er feil. Fordi begge sider går av perspnlige grunner, ikke nødvendigvis pga den andre. Jeg har feks gått  fordi jeg ikke finner meg i å bli behandlet dårlig og jugd til,  samt å kun bli ansett som en oppblåsbara inkludert hushjelp. 

Anonymkode: 6bf10...e05

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Etter å lede de 10 første svarene her så flirer jeg godt. Ts spør om et spørsmål, dere har ikke selv erfaring fra det spør om og/eller mangler empati nok til å svare på situasjonen. 

Istedenfor så bruker dere tråden til å "womansplaine" 🤣🤣

Ikke rart dere er single

Anonymkode: 05ea7...b58

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

kvinner er langt mer ressurssterke enn menn, ved at det er de som avslutter de aller fleste forholdene

Tenker du at det å avslutte forhold gjør deg ressurssterk? Hjelpes…

Sitat

bedre renslighet.

Hva er dette stedet egentlig?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes ordet "dumpe" er så negativt. Liker ikke det. Jeg har vært nødt til å gå fra to menn i mitt liv. Ikke fordi jeg hadde lyst, men fordi jeg ikke hadde noe valg. 

De var ikke bra for seg selv eller meg. Hvem som innser det først, har ingenting å si for meg. Om jeg må kneble en mann til å ville være hos meg så er det noe alvorlig galt. 

De relasjonene jeg har hatt med mine kjærester har vært langvarige. 

1. 7 år 

2. 15 år 

Varigheten av relasjonene sier ingenting om kvaliteten på selve relasjonen. Det er viktig å huske på. 

Anonymkode: 3ad64...df7

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Etter å lede de 10 første svarene her så flirer jeg godt. Ts spør om et spørsmål, dere har ikke selv erfaring fra det spør om og/eller mangler empati nok til å svare på situasjonen. 

Istedenfor så bruker dere tråden til å "womansplaine" 🤣🤣

Ikke rart dere er single

Hvem har sagt vi er single?

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hvem har sagt vi er single?

Det trenger dere ikke si. Det oser av svarene deres 😊

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir for "hverdagslig" og lite spennende. Jeg gir ikke "adrenalinkick" og i lengden vil mannen søke til andre for spenning, utfordringer og noe mindre A4 enn det jeg er. 

Anonymkode: 82467...854

• Hjerte 6
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...