Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Noen som har opplevd dette og som kan dele erfaringer? 

Jeg har ingen symptomer på dette enda, men jeg er veldig redd for det, da testene ikke blir sterkere, men heller ikke svakere - de har fadet ut. 

Kan man se på graviditetstestene om man har det? Fikk du bare 1-2 på clearblue, eller 2-3 og 3+ også? 

Starter det plutselig med smerter eller går det gradvis? 

Del gjerne din historie. 

Jeg er i uke 5 (4+5) i dag. 

Anonymkode: de393...74c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke erfaring med exit, men kjemisk. 

sist jeg hadde det så var testene positive i flere dager før de ble svakere og negative igjen.. 

hvor lenge har de holdt seg like?

Krysser fingrene for at det går din vei!❤️

Anonymkode: 94156...79f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har ikke erfaring med exit, men kjemisk. 

sist jeg hadde det så var testene positive i flere dager før de ble svakere og negative igjen.. 

hvor lenge har de holdt seg like?

Krysser fingrene for at det går din vei!❤️

Ja, har også hatt kjemisk og SA. 
De har holdt seg ganske stabile i 3 dager❤️ Så det ser ikke helt lyst ut, dessverre.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du er veldig bekymret, så er det beste å bestille tidlig ul privat i uke 5-6. 

Jeg husker bare at jeg hadde normal test, og alt var normalt… altså jeg visste ikke om noe annet heller så jeg tok ikke ekstra tester eller ul. Men i uke 11 begynte jeg å spotte, og da ble jeg såpass satt ut at de tok meg inn på det lokale legekontoret. Der kollapset jeg, ble hentet med helikopter og flydd til operasjonsbordet.

I neste svangerskap ble det privat tidlig ul i uke 5 el 6, hvertfall så tidlig som gikk an. Fikk offentlig tidlig tilbud også, men det var først uke 10-11, og jeg hadde ingen planer om å vente helt til da om det samme hadde skjedd igjen. 

Anonymkode: 04915...90d

AnonymBruker
Skrevet

Fikk ingen sterkere strek, hadde heller ingen graviditetssymptomer. Hadde hatt flere SA før, så var litt bekymret.

Fikk UL i uke 6-7, de så ingenting i livmor, så legen konstaterte at graviditeteten lå i en av egglederne. Så tidlig så håpte de at kroppen ville ordne opp selv, før de gjorde noe. Ingen fare for sprekk i egglederne så tidlig sa legen. Ca 1 uke senere så blødde jeg og kroppen ordnet opp.

Anonymkode: 73ec3...9a5

AnonymBruker
Skrevet

Mine tester var stabile i over 1 uke. Men det var «bare» kjemisk. Ikke exu. 

Anonymkode: 348c1...748

AnonymBruker
Skrevet

Har så smått begynt å få blødning nå, hvordan kan jeg vite om det er kjemisk eller exu? Jeg er 4+4 i dag. 

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du så redd for exu? Det er ikke så vanlig. Du har begynt å blø og det tyder på kjemisk. Ta en test om noen dager igjen så ser du om det fortsatt er noe hcg igjen eller om du er ferdig. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor er du så redd for exu? Det er ikke så vanlig. Du har begynt å blø og det tyder på kjemisk. Ta en test om noen dager igjen så ser du om det fortsatt er noe hcg igjen eller om du er ferdig. 

Det er fordi jeg har helseangst, så syntes sånne ting høres skummelt ut. Men ja, vet det er uvanlig😊

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er fordi jeg har helseangst, så syntes sånne ting høres skummelt ut. Men ja, vet det er uvanlig😊

Hvis du har begynt å blø nå så er det nok kjemisk! Leit at du måtte oppleve dette💔 men til info så skal blødningen da være som en vanlig mens. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt exu men tok aldri tester så aner ingenting om det du spør om ang tester. 

her begynte blødningen og smertene kom etter rundt fire dager. Drypte blod som i et åpent sår. 

Anonymkode: 8e4f7...953

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bekymre deg for exu. Du har en kjemisk, det er aller mest sannsynlig. Exu er i utgangspunktet veldig sjeldent. Selv om man hører om "mange" her inne som har hatt det. Da virker det som at det er like vanlig som kjemisk. 

Du vil snart få en større blødning og så er det eggløsning et par uker etter det, om du har normal syklus på rundt 28/30 dager. Snart sitter den♡ 

Anonymkode: 86be1...6fe

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 8.41):

Hei. 
Noen som har opplevd dette og som kan dele erfaringer? 

Jeg har ingen symptomer på dette enda, men jeg er veldig redd for det, da testene ikke blir sterkere, men heller ikke svakere - de har fadet ut. 

Kan man se på graviditetstestene om man har det? Fikk du bare 1-2 på clearblue, eller 2-3 og 3+ også? 

Starter det plutselig med smerter eller går det gradvis? 

Del gjerne din historie. 

Jeg er i uke 5 (4+5) i dag. 

Har erfaring med det dessverre.  Hcg stek som normalt, men hadde blødninger og smerter likevel. Ble oppdaget på UL i uke 7  da jeg hadde en massiv blødning. Men hcg var påndet tidspunktet nesten helt normal i forhold til forventet graviditetslengde  

Ville absolutt ikke bekymret meg for exu sånn uten videre. Det er ikke noe som er vanlig, men oppfattes gjerne som vanligere når man leser på forum av den grunn at man gjerne oppsøker slike forum etc for å dele erfaringer og få råd når man opplever slikt. 

Anonymkode: 5634e...66f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...