Gå til innhold

3 storebrødre passe lillesøster en helg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle bor hjemme. Guttene er 20 år, 18 år og 17 år. Lillesøster er 12 år. Er det innafor? Dette er rolige, hjemmekjære gutter som forguder søstra si. Aldri noe tull. De tar hu med på kino, burger king o.l. eller de er hjemme og lager taco hvis de passer en kveld. Har aldri prøvd helg før. Vi er bedt på spa med et par.

Anonymkode: b119d...6cc

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så klart er det innafor, det er 2 voksne og en snart voksen. Hvis ikke det er innafor så er ingenting det

Håper egentlig at du bare troller

Anonymkode: fca62...6d9

• Liker 22
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Herlighet - JA!

Anonymkode: abc39...156

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Så klart er det innafor, det er 2 voksne og en snart voksen. Hvis ikke det er innafor så er ingenting det

Håper egentlig at du bare troller

Hvorfor skal jeg trolle? Ja de er så vidt voksne og de har passet på kveld. Men ikke over netter. Leser så mye forskjellig og blir usikker

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvorfor skal jeg trolle? Ja de er så vidt voksne og de har passet på kveld. Men ikke over netter. Leser så mye forskjellig og blir usikker

Beklager at jeg beskyldte deg for å trille. Virket litt som satire over enkelte tråder som har vært her i det siste.

Hva er du usikker på og hva har du lest?

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du er helt sikre på at de ikke kommer til å holde fest hjemme eller be hjem flere kompiser som drikker o.l., så går det sikkert bra. 

Er det den minste lille sjanse på at de kan komme til å ha en fest eller drikke, så sier jeg nei, da bør lillesøster heller være hos annen familie.

Anonymkode: b50e4...9b4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ikke sammenlign deg og dine barn med alle idiotene der ute som ikke evner å oppdra barn. Gutta dine høres flotte ut. Broren min 'passet' meg hele helger fra vi var 15 og 13, og det verste som skjedde var at han ikke gadd å skjære opp grønnsaker til tacoen. 

Anonymkode: d997a...640

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Her hadde det vært 0 proble.. her var nå hjemme alene en helg vi var på firma tur da var jenta 12 og gutten 15.

Før var det normalt å klare en natt osv alene i 11 års alderen. Enkelte satt barnevakt natta gjennom fra de var 11/12 år for andre små barn 

Anonymkode: 965a8...a0b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var ca samme alder da min bror på 17 skulle passe meg. Mine foreldre ville reise på dagstur med bilen. De kjørte tidlig på formiddagen og kom hjem sent på kvelden. 

Min bror benyttet anledningen til å kalle inn til fest. Jeg satt ved siden av ham på festen og fikk drikke av hans glass med cola blandet med dårlig hjemmebrent. Jeg forsøkte å være så stille som mulig så han skulle glemme meg der jeg storøyd som lita jente nippet til min første alkohol og satt og hørte på hytteinnbrudd og diskutering av damer som bare hormonelle 17-åringer kan.

Etter en god stund kom min bror plutselig på at jeg satt der og sa: "Eeeh... du sier ikke dette til noen?"

Da mine foreldre kom hjem så var det fullt av fulle tenåringer, anlegget med musikk på så høyt at høyttalerne vrengte seg og det stinket dårlig hjemmebrent i hele huset. De var ikke særlig imponert. 😂

Anonymkode: f900e...b2e

AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt avhengig av hvor ansvarsfulle de er. Om de er oppegående gutter, som forstår at man ikke inviterer kompisene for en pils i solen på terrassen når de har ansvar for lillesøster f.eks.

Her har storesøster 16, og lillebror på 12 vært alene noen netter. Ikke en hel helg enda, men det har gått fint - OG vi har hatt trygge voksne de kan ringe om det skjer noe de trenger hjelp til.

Også kan du kanskje hjelpe de litt med ansvarsfordelingen, slik at alle tre ikke trenger å ha 100% ansvar absolutt hele helgen? At de på kvelden/natten har sammen, men på dagen kan de få litt «egentid» hver..

Anonymkode: 49479...7f3

AnonymBruker
Skrevet

Ja ,absolutt. Eldstemann her passet småsøsken her på 3 og 8 over natten fra han var 17. i starten var jeg bekymra for at minstemann som da alltid sto opp kl 06 skulle gå for lut og kaldt vann på morgenen, men det var en unødvendig tanke. Utrolig hva ansvar og tillit kan gjøre med ungdommen. 

Anonymkode: 36dc4...3a0

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 20 åring og 18 åring noen spesielle behov? De er voksen og selvfølgelig kan de ha ansvar for en mindreårige en helg.

Anonymkode: 6860f...027

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du spør om 3 voksne(nesten for 17-åringen) kan passe ett barn?? 
Det finnes både 20 og 18 åringer som har barn selv. Ja, til og med 17 åringer som har barn selv. Selvsagt kan de passe én unge, attpåtil søsteren deres. Makan.

Anonymkode: 3fb6b...c52

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her hadde det vært 0 proble.. her var nå hjemme alene en helg vi var på firma tur da var jenta 12 og gutten 15.

Før var det normalt å klare en natt osv alene i 11 års alderen. Enkelte satt barnevakt natta gjennom fra de var 11/12 år for andre små barn 

Anonymkode: 965a8...a0b

Mulig dette har vært vanlig for deg, men dette har ikke vært generelt vanlig. Barn på den alderen er ikke modne nok til å være alene. Dersom det skjer noe dramatisk, vil det kunne gå veldig galt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du spør om 3 voksne(nesten for 17-åringen) kan passe ett barn?? 
Det finnes både 20 og 18 åringer som har barn selv. Ja, til og med 17 åringer som har barn selv. Selvsagt kan de passe én unge, attpåtil søsteren deres. Makan.

Det er noe helt annet å være far til enn å være alene hjemme og passe småsøsken. Spørsmålet en må stille seg er om det blir fest hjemme eller ikke. Om svaret er ja, må lillesøster passes av andre.

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Brunello skrev (5 minutter siden):

Det er noe helt annet å være far til enn å være alene hjemme og passe småsøsken. Spørsmålet en må stille seg er om det blir fest hjemme eller ikke. Om svaret er ja, må lillesøster passes av andre.

Blir det fest blir det en gøy historie å fortelle om 10 år. Og en 20-åring er moden nok til å kunne passe lillesøster. Det er faktisk en 18 og 17-åring også. Hvis ikke burde man heller se på spesielle behov eller alvorlig svikt i oppdragelsen. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg passet ofte den fem år yngre broren min fra jeg var 15. Vi hadde det fint, laget lapskaus på boks, spiste godteri og så film hele helga 😝 Jeg var ikke typen til å feste da, og broren min var og har alltid vært en av mine beste venner. 

Så det spørs vel helt på de som skal passe, om du stoler på at det ikke blir vill vest så går det bra 😊 

Anonymkode: ec4a7...3d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg var ca samme alder da min bror på 17 skulle passe meg. Mine foreldre ville reise på dagstur med bilen. De kjørte tidlig på formiddagen og kom hjem sent på kvelden. 

Min bror benyttet anledningen til å kalle inn til fest. Jeg satt ved siden av ham på festen og fikk drikke av hans glass med cola blandet med dårlig hjemmebrent. Jeg forsøkte å være så stille som mulig så han skulle glemme meg der jeg storøyd som lita jente nippet til min første alkohol og satt og hørte på hytteinnbrudd og diskutering av damer som bare hormonelle 17-åringer kan.

Etter en god stund kom min bror plutselig på at jeg satt der og sa: "Eeeh... du sier ikke dette til noen?"

Da mine foreldre kom hjem så var det fullt av fulle tenåringer, anlegget med musikk på så høyt at høyttalerne vrengte seg og det stinket dårlig hjemmebrent i hele huset. De var ikke særlig imponert. 😂

Anonymkode: f900e...b2e

Dette hadde mine gutter aldri gjort, det kan jeg være 110 % trygg på. 

Skrevet

Det kommer veldig an på. 

AnonymBruker
Skrevet

Denne jenta har tre livvakter for livet. Storebrødrene er voksne og jenta er 12 år. 12 åringer er da ganske selvstendige. Dette kan umulig være et problem? 

Anonymkode: eec3b...a05

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...