Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min hevder det er mintaroma i punchknapper. Det er det fjerneste jeg har hørt. Punchknapper har jo rom og kanskje noe vanilje. Dessverre er ikke aromaene spesifisert på innholdslisten.Kan jeg få hjelp til å avkrefte den evneveike oppfatningen om at det er mint i punchknapper?

IMG_5148.png

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner i alle fall ingen mintsmak. Alltid tenkt det er vanilje eller noe annet mildt

Anonymkode: 2e67a...3c3

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er et eksplosivt tema!

Ingen mint i disse delikatessene.

Ingredienser

sukker, vegetabilsk fett (rapsolje, fullherdet kokosolje, fullherdet rapsolje, kakaosmør), vann, glykosesirup, glykose-fruktosesirup, kakaopulver, hvetestivelse, aromaer, emulgator (soyalecitin) og overflatebehandlingsmiddel (bivoks).

Anonymkode: 02b99...a76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I noen typer er det av arrak, som har en anissmak. Mulig det er det han tenker på dom mint.

Anonymkode: 8577b...4c3

• Hjerte 1
Skrevet

Dessverre er ikke aromaene spesifisert på innholdslisten.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I noen typer er det av arrak, som har en anissmak. Mulig det er det han tenker på dom mint.

Arrak fra rom kanskje? Uansett litt vel langt unna mint.

AnonymBruker
Skrevet

Screenshot_20250530_234610_Chrome.jpg

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

️Det er ikke mint i punchnapper, men romaromaen kan lure sansene.

Det er en "friskhet" som minner om mint, men den kommer fra kunstig romsmak og hvordan den samspiller med sukker og kakao.

Anonymkode: 2d3c5...6cf

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Etylvanilin, et avkok av grantrær eller noe sånt brukes gjerne for å gi "hektet" for å gomle videre - sikkert ofte uten at man merker seg smaken av papp-vanilje. Noen <-kremt-> prøver å være kresne.. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

️Det er ikke mint i punchnapper, men romaromaen kan lure sansene.

Det er en "friskhet" som minner om mint, men den kommer fra kunstig romsmak og hvordan den samspiller med sukker og kakao.

Anonymkode: 2d3c5...6cf

Godt resonnert og empatisk tenkt!

Skrevet
carlberner1 skrev (5 timer siden):

Etylvanilin, et avkok av grantrær eller noe sånt brukes gjerne for å gi "hektet" for å gomle videre - sikkert ofte uten at man merker seg smaken av papp-vanilje. Noen <-kremt-> prøver å være kresne.. :) 

hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...