Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne noe annet enn typisk kontor med 08-16. 

Hvordan forholder dere dere til at det kommer henvendelser fra jobb nesten døgnet rundt? Telefoner, meldinger, e-poster, messenger osv. Lar dere alt ligge til dere er tilbake på jobb?

Jeg greier ikke det, så jeg føler meg som et døgnåpent sentralbord. Bare hittil i kveld har jeg fått 5 henvendelser jeg har svart ut eller gjort noe med. Selv om jeg har "fri" i dag. 

Anonymkode: 8d992...038

Skrevet

Svarer alltid ASAP, men det gjorde jeg når jeg var ansatt og

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer veldig an på hva det dreier seg om. Mail svarer jeg ikke på med mindre det gjelder å få starten på morgendagen til å gå opp. Sms er stort sett fravær og praktiske ting som bør fikses asap. Men spørsmål om ferie, julebord og ny maskin svarer jeg ikke på før dagen etter. Men ja, jeg er på "jobb" i 18 av døgnets timer. Fornøyde kunder og fornøyde ansatte er nøkkel til at butikken går bra.

Anonymkode: aad53...609

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å ha ansatte i både Europa, Pakistan, og Kina :P Har sikkert tapt 5 år med god helse på dette

Anonymkode: 57955...556

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Svarer når noen ringer, men meldinger svares enten i opprydding søndag kveld eller neste arbeidsdag. I tilfeller hvor det er avtalt svarer jeg så fort som mulig.

Jeg oppfordrer også ansatte til å sette forsinkelse på mail de sender etter arbeidstid slik at mottak får den tidlig morgen.

Anonymkode: b74a5...259

AnonymBruker
Skrevet

Vel - i årene med egen bedrift hadde jeg konstant «døgnvakt» både når det gjaldt ansatte og kunder. Selv ferier ble tilbrakt med mobilen i hånda og minst en time til dagen med pc og svare på mail. Er en alt for samvittighetsfull person som vil at alle skal være fornøyde (noe de uansett ikke blir) til enhver tid og som derfor sliter meg selv ut. Jobbet i en bransje der vi var helt avhengige av god service og fornøyde kunder, uten kunder hadde vi ikke jobb. Mange konkurrenter rundt oss i tillegg, stor konkurranse ang priser på tjenestene våre. Ansatte byttet arbeidsplass over en lav sko, så jeg opplevde at jeg måtte ta godt vare på dem jeg hadde. 

For min del ble det til slutt for mye. Solgte firmaet mitt og begynte i staten. Er ansatt uten personalansvar og i en stilling jeg kan beholde til jeg blir pensjonist dersom jeg ønsker det. Fantastisk. Beundrer alle som har egne firma og er avhengige av kunder for å lykkes. 

Anonymkode: 0f801...f5d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er mye "greier" med å drive egen bedrift og mye som skjer utenfor "vanlig" arbeidstid fra 08-16.00.

Men om en ikke henger med på dette er det fort gjort og miste kunder/salg/ansatte, så om du ikke liker dette må du nesten få deg jobb i kommunen eller lignende.

Du må også ta sjansen på og innvolvere og delegere ansvar til dine ansatte, så du ikke MÅ ha et ord med i laget på alt av avgjørelser. Dette er også viktig slik at bedriften er selvgående om du skulle bli alvorlig syk og liggende på sykehus i en mnd eller to uten mulighet til å snakke med noen.

Ta sjansen på og ansette folk som er flinkere enn deg og har annet tankesett, dette må til for å utvikle bedriften din videre.

Jeg har ansatt daglig leder og noen andre som får det meste "maset" mens jeg jobber litt mer i kulissene med tekniske ting og hjelper våre ansatte slik at de kan gjøre en så bra jobb som mulig og ha en god hverdag. Dette virker som er et godt grep, for ansatte som trives og har det bra er blide og trivelig ovenfor kundene. Dette gjør igjen at vi er en foretrukken leverandør i vår bransje og kundene kommer stadig igjen. 🙂

Anonymkode: b052c...cc4

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...