Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg og kjæresten min har vært sammen i snart ett år. Jeg har to barn og han har ett barn fra tidligere. Vi er begge i 40 årene, og han har vært i forhold med samme dame i ca 17-18 år, og gift i 4 år. Det er nå ca 5 år siden de ble skilt. 
Saken er: Vi har det veldig fint sammen, men tidvis nevner han eksen i en sammenheng som jeg syntes er unødvendig og tidvis litt sårende. Vi var på tur å kjørte gjennom en liten bygd hvor han hadde vært mye i sitt tidligere forhold. Så kommer det «der er ett veldig fint bakeri, der har vi vært mye å kost oss, de serverte god vin der å» eller «det spaet der fikk «datter» en massasje til 10 års dagen, mens vi koser oss i spaet». Han peker mot fjelltopper « det var vi en gang på telttur, var helt fantastisk». Å jeg kjenner det koker. 

Jeg skjønner jo at han har hatt ett langt liv med ex, men enkelte ting er så kvalmende unødvendig.  Når han nevnte det koselige bakeriet fikk jeg lyst å svare «ja, jeg kan se for meg hvor koselig du hadde det med ex» bare for å se om han tar hintet. 

Han nevner hun ikke så mye i det dagligdagse, det er mer når vi snakker om å reise en plass, at han kommer med hvor «vi var der» eller nå sånt. Eller når vi kjører forbi plasser og han prater om minner derfra.

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Sana43
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er jo ganske normalt å ha minner med en x etter så mange år sammen. Tåler du ikke å høre det, så får du heller være singel. 

• Liker 24
  • Nyttig 7
Skrevet

Tåler og høre om ex, men trenger ikke å høre om hvor koselig de har hatt det her og der.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Helt usannsynlig at jeg ville funnet meg idet 

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har hatt et liv før deg, med kone og barn, det må du bare leve med!. 

Anonymkode: 720ca...bbc

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke helt problemet, det er en grunn til at han er sammen med deg nå vel? 

Anonymkode: 8bd23...af8

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har hatt et liv før deg, med kone og barn, det må du bare leve med!. 

Anonymkode: 720ca...bbc

Den er grei😅 Du skjønte ikke problemet tror jeg. Men takk for tips😅

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ser ikke helt problemet, det er en grunn til at han er sammen med deg nå vel? 

Anonymkode: 8bd23...af8

Vi er jo alle forskjellige. Kanskje andre som kjenner seg igjen med «problemet» som vil komme med råd og tips. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
colasolo skrev (6 minutter siden):

Helt usannsynlig at jeg ville funnet meg idet 

Ville du forsøkt å sagt noe på det når kjæreste hadde kommet med slike utsagn?

• Liker 2
Skrevet
Sana43 skrev (10 minutter siden):

Tåler og høre om ex, men trenger ikke å høre om hvor koselig de har hatt det her og der.

Hva skal han si da? Tåler du virkelig ikke å høre at han har hatt fine stunder med x'en sin? 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
got2go skrev (Akkurat nå):

Hva skal han si da? Tåler du virkelig ikke å høre at han har hatt fine stunder med x'en sin? 

Er helt greit å nevne at det er koselig bakeri, å at datteren fikk massasje på det spaet, men trenger ikke delen med kosen med exen. Seff skjønner jeg at hun mest sannsynlig var sammen med han på alle da plassene han har vært, det er naturlig. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Sana43 skrev (1 minutt siden):

Er helt greit å nevne at det er koselig bakeri, å at datteren fikk massasje på det spaet, men trenger ikke delen med kosen med exen. Seff skjønner jeg at hun mest sannsynlig var sammen med han på alle da plassene han har vært, det er naturlig. 

Hva sier han når du sier at du ikke vil høre om det da?

Skrevet
got2go skrev (2 minutter siden):

Hva sier han når du sier at du ikke vil høre om det da?

Jeg har ikke sagt nå, for jeg vet ikke hvordan jeg skal ta det opp. Er det jeg trenger hjelp til.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han nevner jo ikke eksen spesifikt, bare minner han har hatt med eksen. Hvis han skulle la være å fortelle om noe fra alle de årene han var med eksen ville du klaget over at han aldri delte noe... 

Anonymkode: e6d30...407

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sånt kan være ganske turn-off, ja.. For å si det på godt norsk.

Anonymkode: 9beeb...9ed

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Han nevner jo ikke eksen spesifikt, bare minner han har hatt med eksen. Hvis han skulle la være å fortelle om noe fra alle de årene han var med eksen ville du klaget over at han aldri delte noe... 

Jeg klarer fint og dele erfaringer og minner fra før jeg møtte han, uten å fortelle hvor mye jeg kosa meg med exen her og der, DET er forskjellen. 

Vi har jo pratet om når barna våre var små, uten at jeg må nevne nå spesifikt om barnefar. Å hvis jeg prater om ex, så sier jeg navnet på ex, ikke «vi», for vi er ikke mer.

Endret av Sana43
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sånt kan være ganske turn-off, ja.. For å si det på godt norsk.

Anonymkode: 9beeb...9ed

Ja, enig. Men har lyst å forsøke gjøre nå med det uten å bli sur, å heller få han til å forstå. 

Han virker ikke så veldig mottakelig for å høre om min eks, de få gangene jeg har nevnt han, får å se hvordan han tar det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Sana43 skrev (2 minutter siden):

Jeg klarer fint og dele erfaringer og minner fra før jeg møtte han, uten å fortelle hvor mye jeg kosa meg med exen her og der, DET er forskjellen. 

Vi har jo pratet om når barna våre var små, uten at jeg må nevne nå spesifikt om barnefar. Å hvis jeg prater om ex, så sier jeg navnet på ex, ikke «vi», får vi er ikke mer.

Så han skal si "det spaet vet jeg at er veldig bra" uten å utdype noe? Og du kommer ikke til å grave i hvordan han vet det? Så sensitive kan man ikke være altså.

• Liker 8
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Så han skal si "det spaet vet jeg at er veldig bra" uten å utdype noe? Og du kommer ikke til å grave i hvordan han vet det? Så sensitive kan man ikke være altså.

Tror ikke du skjønte problemet her, men takk uansett. Vi er alle forskjellige.

Endret av Sana43
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Høres nesten ut som du er misunnelig på at han en gang hadde et bra forhold til x'en.

Anonymkode: 61a87...6ed

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...