Gjest Gjest_mmm_* Skrevet 16. mars 2006 #1 Skrevet 16. mars 2006 når jeg kjøper brune hårfarger ender de opp med å bli svarte, som tråden under her handler om.. jeg har altså lært å ta lysere brunfarger.. men det er så mange som ender opp med rødskjær når de begynner å gå ut, jeg hater dette!
Cathie Skrevet 16. mars 2006 #3 Skrevet 16. mars 2006 Hva som ligger i en brunfarge avhenger av tallene/fargekoden på pakken. Nå kan jeg bare wella sitt system der, så jeg kan ikke si noe om andre merker med farger. Men i alle fall der så er tallet før / hvor mørk den er... 2 er svart og 12 er platina. 7 er vel den mest vanlige brunfargen. Tallet etter / er det som angir hvilken farge det går i. /0 = natur (har du rødlige pigmenter fra før vil den bli rødlig, hvis ikke kan den bli litt grå) /1 = ask (litt grå aktig, men veldig fin hvis du har litt røde pigmenter fra før som du vil bli kvitt) /2 = blå (ofte brukt i mørke brunfarger-svart) /3 = gul dvs gyllen /4 = rød /6 = litt abergine farge (lilla) /7 = brun (står det /77 kan den bli bitte litt rødaktig) Er i alle fall de jeg husker, noen ganger står det to tall bak, men da er det bare litt av begge deler... /34 er da en veldig varm gyllen farge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå