AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Nå har jeg søkt på alt innenfor relevant fagfelt også utenfor bygrensen (men i realistisk pendler avstand) i over et år. Jeg skriver tilpassede personlige jobbsøknader (ikke ai) og sender flere ukentlig. Innimellom kommer jeg videre men ofte får jeg ikke en gang svar. Er utdannet innenfor 2 fagfelt som komplimenter hverandre har også litt litt relevant arbeidserfaring som utgjør tilsammen over 1 år. Og flere års arbeidserfaring i annen bransje. Men jeg når ikke til topp noe sted. Når jeg får svar får jeg ofte beskjed om at det er 400 + søkere til stillingen. Avslag blir gitt med at andre kandidater har lengre arbeidserfaring enn meg. Men arbeidserfaring er jo umulig å få uten jobb. Begynner å tvile på at utdanning lønner seg når man ikke blir gitt muligjeten til å bruke kunnskapen mann har skaffet seg. Søker selvsagt på alt, jeg er ikke kresen, også vikariatet og små midlertidig stillinger men er hard konkurranse også for disse. Er også registrert i flere rekrutterings byråer innenfor relevant fagfelt. Flere i samme båt eller som sitter på gode råd? Anonymkode: 5aa1c...070
strilamann Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Hvilken utdanning har du? De fleste som tar ingeniør eller profesjonsutdanninger innen helse får raskt relevant jobb, men om man har smalere fagfelt blir det fort mange søkere på hver stilling. Dette er noe man må vurdere når man velger utdanning, så hadde vært interessant om du kunne opplyse hvilken utdanning du har og hvilken sektor du søker jobb innen.
AnonymBruker Skrevet 3. juni #3 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 19.52): Begynner å tvile på at utdanning lønner seg når man ikke blir gitt muligjeten til å bruke kunnskapen mann har skaffet seg. Det finnes mange utdanninger som ikke "lønner seg", av ulike grunner, det være dårlig betalt eller ikke minst dårlige jobbmuligheter. En del tar likevel slike utdanninger, sikkert fordi det virker interessant og artig. De glemmer ofte å vurdere mulighetene for arbeid innen fagfeltet. Hva slags utdanning har du, innen hva? Anonymkode: 5e818...d3c
AnonymBruker Skrevet 3. juni #4 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 19.52): Nå har jeg søkt på alt innenfor relevant fagfelt også utenfor bygrensen (men i realistisk pendler avstand) i over et år. Jeg skriver tilpassede personlige jobbsøknader (ikke ai) og sender flere ukentlig. Innimellom kommer jeg videre men ofte får jeg ikke en gang svar. Er utdannet innenfor 2 fagfelt som komplimenter hverandre har også litt litt relevant arbeidserfaring som utgjør tilsammen over 1 år. Og flere års arbeidserfaring i annen bransje. Men jeg når ikke til topp noe sted. Når jeg får svar får jeg ofte beskjed om at det er 400 + søkere til stillingen. Avslag blir gitt med at andre kandidater har lengre arbeidserfaring enn meg. Men arbeidserfaring er jo umulig å få uten jobb. Begynner å tvile på at utdanning lønner seg når man ikke blir gitt muligjeten til å bruke kunnskapen mann har skaffet seg. Søker selvsagt på alt, jeg er ikke kresen, også vikariatet og små midlertidig stillinger men er hard konkurranse også for disse. Er også registrert i flere rekrutterings byråer innenfor relevant fagfelt. Flere i samme båt eller som sitter på gode råd? Anonymkode: 5aa1c...070 Det spørs jo veldig på hvilken utdanning man tar Anonymkode: 3c69e...759
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå