Gå til innhold

Er det vanlig at folk har fordommer mot kommunehelsetjenesten?

Anbefalte innlegg

Har hørt kommentarer som f.eks.: Hvordan orker og gidder du å jobbe på sykehjem og fly rundt som en utkjørt og forvirra rompevasker?

Eller: Er det noe kult å stelle gamle folk dagen lang og vaske romper?

Er dette virkelig synet folk har på sykepleiere og helsefagarbeidere som jobber på sykehjem? 

Anonymkode: b7813...0f7

Fortsetter under...

Lav oppslutning om emnet, så jeg antar det ikke er veldig utbredt, nei. Men noe jeg har merket meg er at mange helsearbeidere (spesielt de med fagbrev) er fryktelig opptatt av hva folk tenker om deres yrke, og at det er kjempeviktig for dem at deres viktighet blir anerkjent til enhver tid.

Anonymkode: fe6e1...e7a

• Liker 2
  • Nyttig 2

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg har ikke det synet nei. Er usikker på om jeg hadde taklet en slik jobb, men jeg er veldig takknemlig for at andre gjør den. Har besteforeldre som trenger både hjemmesykepleie og avlastning på sykehjem, og da oppdager man fort at arbeidsoppgavene består av mye mer enn å vaske romper. Jeg tror de aller fleste er takknemlige for jobben helsearbeidere gjør, spesielt når man er pårørende til noen som trenger det, eller når man trenger det selv.

Anonymkode: 8dcf6...dd6

• Liker 1
  • Nyttig 1

Aldri hørt at noen har noen fordommer mot det yrket nei. Aldri hørt noe si det du nevner der. Du må skifte omgangskrets. Hadde ikke likt å være med folk som ser ned på andres jobb. Hva har de selv tenkt å gjøre når de blir gamle og trenger hjelp? Jeg ser ikke ned på noen sitt yrke, kun de som ser ned på andres yrke.

Anonymkode: a0963...80e

• Liker 2

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Har hørt kommentarer som f.eks.: Hvordan orker og gidder du å jobbe på sykehjem og fly rundt som en utkjørt og forvirra rompevasker?

Eller: Er det noe kult å stelle gamle folk dagen lang og vaske romper?

Er dette virkelig synet folk har på sykepleiere og helsefagarbeidere som jobber på sykehjem? 

Anonymkode: b7813...0f7

Hva?! De som driver med dette er jo superhelter! 

Anonymkode: 8bb80...450

• Nyttig 3
AnonymBruker

Rumpe skrives med u, ikke o. 

Ellers er det veldig vanlig at folk ser ned på typiske kvinneyrker, og på ufaglærte, lavtlønnede yrker generelt. 

Anonymkode: 7be6b...71e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...