AnonymBruker Skrevet 30. mai #21 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (34 minutter siden): Er jeg kravstor? Jeg og kjæresten har vært sammen i ca. 4mnd. Det er ca. Like lenge siden han tok ut separasjon fra exn. (no hate) Mine barn på 4 og 7 har møtt han flere ganger siste 2mnd. Hans barn vet ikke at jeg eksisterer enda.. De er 10 og 15. Hele hans familie har møtt meg, og hele min har møtt hans. Så vi er veldig seriøs i forholdet. Eneste som ikke vet er barna hans. Vi bor på en relativt liten plass, og vi har vært kjærester på offentlig plass ved mange anledninger, tilogmed et relativt stort sosial arrangement hvor flere av barnas venner var tilstede, men ikke barna selv. Jeg er av oppfatning at dette er informasjon som må komme fra far selv, ikke via venner eller bekjente som et rykte. Men han nøler veldig med å fortelle til barna da han er redd for deres reaksjoner. Hva er rett å gjøre? 🙈 Syns det er rimelig sært at du har latt barna dine møte han allerede Anonymkode: 0b516...8b9 5 1
abrakadabra94 Skrevet 30. mai Forfatter #22 Skrevet 30. mai (endret) . Endret 30. mai av abrakadabra94 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #23 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (22 minutter siden): Handler ikke om å introdusere meg for barna, men at de skal få vite at pappa har en kjæreste som han er hos når han ikke er hos dem. Barna bor fast i huset, mens foreldrene bytter på å flytte inn/ut. Mor bor hos en venninne, mens far må lyge og bortforklare hvor han er. Komme i forkjøpet av rykter og sladder rett og slett. Men hvorfor skal du blande deg inn i hans vurdering på det? Du virker ekstremt kravstor og selvsentrert. Det har vært 4 måneder??? Det er ingenting. La kjæresten bestemme når barna får vite det, uten å presse eller mene noe om det. Anonymkode: ecd4b...8f6 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai #24 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (10 minutter siden): Jeg kjenner denne mannen bedre på 4mnd enn jeg gjorde med exn etter 10år🤷🏼♀️ Det tror man ofte 😂 Anonymkode: 0b516...8b9 5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #25 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (23 minutter siden): Handler ikke om å introdusere meg for barna, men at de skal få vite at pappa har en kjæreste som han er hos når han ikke er hos dem. Barna bor fast i huset, mens foreldrene bytter på å flytte inn/ut. Mor bor hos en venninne, mens far må lyge og bortforklare hvor han er. Komme i forkjøpet av rykter og sladder rett og slett. Vil du virkelig ha en mann som flytter rett fra kona og med deg? Rebound, kjekk å ha. Barna trenger ikke vite at pappa har funnet seg kjæreste, ha litt respekt for barn som er si sorg over at mamma og pappa ikke er sammen. de trenger ikke vite at pappa går rett til ny dame. At folk ikke klarer tenke såpass, snakk om å være despeate. Og du får rykte på deg for å være med å ødelegge en familie, samme hvordan situasjonen er. Å blande inn familier generelt sier jo mye om dere så tidlig i "forholdet" Anonymkode: dc957...64b 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #26 Skrevet 30. mai Så dette var et forhold som begynte som utroskap. Disse forholdene varer nesten aldri når hverdagen setter inn. Her er det bare å roe kraftig ned, TS. Anonymkode: 92856...49d 7 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #27 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (2 minutter siden): Snakker ikke om å møte dem. Bare at de trenger å få høre fra far at han har ny kjæreste, ikke fra bygdesladder.. tenker det er mer skapende for relasjonen, enn at far er ærlig. Er tross alt han som har kjørt på, mens jeg har forsøkt å bremse han og gi han en realitycheck. Så nå er situasjonen slik den er. Fort på, fort av. Hvor mange stefedre skal barna dine få oppleve i løpet av livet? Anonymkode: 0b516...8b9 6
abrakadabra94 Skrevet 30. mai Forfatter #28 Skrevet 30. mai (endret) . Endret 30. mai av abrakadabra94
abrakadabra94 Skrevet 30. mai Forfatter #29 Skrevet 30. mai (endret) . Endret 30. mai av abrakadabra94
AnonymBruker Skrevet 30. mai #30 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (1 minutt siden): Man har aldri en garanti for at noe vil vare selv om man har vært sammen 1-2år før barn involveres 🤷🏼♀️ har hatt forhold som har vart over 10år og forhold som varte 2år. Men når man en gang i livet får oppleve den store kjærligheten, så ønsker man ikke kaste bort et sekund mer på frykt og fordommer. Når han har landet så kan det jo være han lufter snurrebassen sin videre, at du var kjekk å ha i en overgangsperiode. Null respekt for barna dere begge har, og du attpåtil har han boende når han ikke er med barna. Kjekk fyr du har rotet deg borti, men dere er kanskje samme ulla. Barnas følelser spiller null,oppskrift på katastrofe, hans barn er såpass store og kan legge sammen 1+1, så ikke sikkert de vil ha noe med deg å gjøre i det hele tatt når de får vite Anonymkode: dc957...64b 6
AnonymBruker Skrevet 30. mai #31 Skrevet 30. mai Synes det er riktig at han ikke sier noe til sine barn. Er ikke sikkert dem takler det så godt. Og hvis det er 4 mnd han flyttet fra fruen så hadde jeg blitt rimelig forbanna om min far hadde sagt det samme. Og jeg hadde vært i den situasjonen. Jeg trur jeg hadde lagt han for hat da. Alt for tidlig. Anonymkode: 40905...269 2 2
abrakadabra94 Skrevet 30. mai Forfatter #32 Skrevet 30. mai (endret) . Endret 30. mai av abrakadabra94
AnonymBruker Skrevet 30. mai #33 Skrevet 30. mai Dette er alt for tidlig å involvere barn, spesielt ved et såpass ferskt brudd. Men viss dere nå ikke har klart å holde forholdet privat og latt hele bygda få vite det vil jo barna hans høre om deg ganske så snart. Dette er en enorm omveltning for barna hans og det er svært tvilsomt at de er klare for pappas kjæreste så tidlig. Synes dere har vært korttenkte i deres forelskelsesrus. Ville ikke introdusert en ny kjæreste for mitt eget barn så tidlig heller, selv om det er lenge siden et brudd og mitt barn for lengst er over idéen om at mamma og pappa skal være sammen. Anonymkode: ce086...5d0 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #34 Skrevet 30. mai Det er sannelig ikke ofte jeg sier dette, men her støtter jeg mannen. Du bør også roe ned dette forholdet og din involvering av dine egne barn! Anonymkode: c4cd2...820 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai #35 Skrevet 30. mai For å svare på det du spør om - ja her er du kravstor. Og egentlig virker du ganske uforsiktig, eller under minste utenksom. Tenåringer trenger også mye mer tid på å bearbeide slike ting og det 2 sekunder siden de ble separert. Du snakker om bygdesladder, det har dere fint lagt opp til selv ved å gå offentlig all in så tidlig. Uansett så vil hans barn kanskje ikke snakke om dette uansett selv om de hører sladder fra andre. Du kjenner han så godt som man kan kjenne noen etter noen få måneder. Jeg er helt for at man blir forelsket og ikke vil la personen passere men når du har barn bør man virkelig tenke litt lenger enn egen nesetipp… Anonymkode: 0cd15...fe4 8
Brunello Skrevet 30. mai #36 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (59 minutter siden): Er jeg kravstor? Jeg og kjæresten har vært sammen i ca. 4mnd. Det er ca. Like lenge siden han tok ut separasjon fra exn. (no hate) Mine barn på 4 og 7 har møtt han flere ganger siste 2mnd. Hans barn vet ikke at jeg eksisterer enda.. De er 10 og 15. Hele hans familie har møtt meg, og hele min har møtt hans. Så vi er veldig seriøs i forholdet. Eneste som ikke vet er barna hans. Vi bor på en relativt liten plass, og vi har vært kjærester på offentlig plass ved mange anledninger, tilogmed et relativt stort sosial arrangement hvor flere av barnas venner var tilstede, men ikke barna selv. Jeg er av oppfatning at dette er informasjon som må komme fra far selv, ikke via venner eller bekjente som et rykte. Men han nøler veldig med å fortelle til barna da han er redd for deres reaksjoner. Hva er rett å gjøre? 🙈 Det skandaløse her er at du har latt barna dine møte han. 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #37 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (13 minutter siden): Han har bearbeidet sine følelser i nesten 1år før brudd.. Han var ferdig med det forholdet lenge før han møtte meg. Kun frykten for det ukjente som holdt han igjen. Ja han har gjort det ja. Men ikke resten av familien. Verken fruen eller barna. Anonymkode: 40905...269 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #38 Skrevet 30. mai Hva som er for tidlig og hva som er greit er det ingen andre enn foreldre som kan bestemme. Hver familie er ulik, barn er forskjellige og familiedynamikken varierer fra familie til familie. Jeg tenker at det er helt ok å fortelle barna dette. De voksne skal leve videre og barna også. Ikke leve på en falsk virkelighet. traume, ja altså, vi får alle med oss et eller annet form for barndomstraume. Ingen slipper unna. At far finner ny partner kan ikke kalles et traume vel? Barna til min venninne fant faren sin på stuegulvet da de var 9 og 12. han hadde skutt seg i hodet. Det er traume. Så lenge dere er åpne kjærester og alle utenom barna hans vet om dere, er det lurt å fortelle det til dem. At de hører det gjennom venner etc og skjønner at dette er noe far faktisk har skjult, er mye mer skadelig Anonymkode: cdc89...007 1
Daria Skrevet 30. mai #39 Skrevet 30. mai abrakadabra94 skrev (32 minutter siden): Man har aldri en garanti for at noe vil vare selv om man har vært sammen 1-2år før barn involveres 🤷🏼♀️ har hatt forhold som har vart over 10år og forhold som varte 2år. Men når man en gang i livet får oppleve den store kjærligheten, så ønsker man ikke kaste bort et sekund mer på frykt og fordommer. abrakadabra94 skrev (28 minutter siden): Tenker ikke på meg selv i det hele tatt. Tenker på hvor skadende det er for barna å få høre dette fra andre kontra far selv. Og hvordan føler du at disse to utsagnene står seg i sammenheng...? 5
abrakadabra94 Skrevet 30. mai Forfatter #40 Skrevet 30. mai (endret) . Endret 30. mai av abrakadabra94
Anbefalte innlegg