AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai To studievenninner, vi kaller de Kari og Mari, kontaktet meg for noen uker siden og fortalte at de kom til Vestlandet som del av en lenger roadtrip og spurte om jeg ville møtes. De dagene de kom hadde jeg i utgangspunktet ikke ferie, men sa jeg kunne treffes på ettermiddag eller kveldstid. De fortalte at de hadde planlagt en lenger fjelltur med overnatting på en hytte og spurte om jeg ville bli med. Min leder er fleksibel når det gjelder ferie så jeg sa jeg kunne ordne fri for å bli med på den turen. Når det nærmet seg viste det seg at de også hadde kontaktet en tredje venninne av oss, la oss kalle henne Grete. Grete og jeg bor i samme bydel men har hatt lite kontakt etter studietiden. Vil kalle henne en bekjent. Hun er nå i svangerskapspermisjon og ville gjerne møte Kari og Mari på formiddagen med babyen, en av dagene. Dermed ble planen som følger: torsdag: formidagstreff med Grete og babyen fredag og lørdag: fjelltur med overnatting. jeg var fornøyd med at jeg kun trengte å ta fri en av dagene, nemlig fredagen. Jeg ble invitert med på formiddagstreffet men forklarte at jeg ikke hadde fri den dagen. «Åja, men hadde du ikke fått fri?» sa Mari. Når jeg forklarte at jeg kun tenkte å ta fri for å gå fjellturen, ble Mari og Kari skuffet. De mente det var dårlig overfor Grete at jeg ikke prioriterte å ta fri til formiddagstreffet. Jeg forklarte at jeg ikke kunne prioritere fri et sånt treff, Grete og jeg kan treffes en annen gang. Mari og Kari tok dette ganske ille opp. Jeg mener at det må være lov å si at man heller prioriterer fri for å en fjelltur med overnatting enn for et formiddagstreff med noen som bor i samme by som man i teorien kan treffe når som helst ellers. Hva tenker dere: dårlig gjort å ikke prioritere fri for et formiddagstreff? Og for de som lurer: Grete selv har ikke vært del av disse diskusjonene. Anonymkode: c5ba4...40e 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Det er jo Kari og Mari som har endret planene ETTER at du tok deg fri. Not the asshole. Anonymkode: 67869...7b4 18 1
Eneri Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai Nei, jeg syns du har lagt nok tilrette for treff ved at du bruker 1 feriedag. Hadde det vært snakk om å kunne bruke feks 1 avspasseringstime for å treffes på kafe torsdag hadde det vært ok for meg p gjøre det også, men IKKE å svi av 1 feriedag på det når dere kan treffes utenom. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai Så du har tatt deg fri fredag? Og kan være med på tur fredag og lørdag? Skjønner ikke hva de klager på. Anonymkode: 67869...7b4 8 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai Man tror liksom at drama over småplukk er noe folk vokser av seg, men enkelte blir aldri ferdig🫠 Bare å riste dette av seg. Dette er deres problem, ikke ditt (eller Grete sitt). Anonymkode: 113e3...111 6 1
Raven.Writingdesk Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): To studievenninner, vi kaller de Kari og Mari, kontaktet meg for noen uker siden og fortalte at de kom til Vestlandet som del av en lenger roadtrip og spurte om jeg ville møtes. De dagene de kom hadde jeg i utgangspunktet ikke ferie, men sa jeg kunne treffes på ettermiddag eller kveldstid. De fortalte at de hadde planlagt en lenger fjelltur med overnatting på en hytte og spurte om jeg ville bli med. Min leder er fleksibel når det gjelder ferie så jeg sa jeg kunne ordne fri for å bli med på den turen. Når det nærmet seg viste det seg at de også hadde kontaktet en tredje venninne av oss, la oss kalle henne Grete. Grete og jeg bor i samme bydel men har hatt lite kontakt etter studietiden. Vil kalle henne en bekjent. Hun er nå i svangerskapspermisjon og ville gjerne møte Kari og Mari på formiddagen med babyen, en av dagene. Dermed ble planen som følger: torsdag: formidagstreff med Grete og babyen fredag og lørdag: fjelltur med overnatting. jeg var fornøyd med at jeg kun trengte å ta fri en av dagene, nemlig fredagen. Jeg ble invitert med på formiddagstreffet men forklarte at jeg ikke hadde fri den dagen. «Åja, men hadde du ikke fått fri?» sa Mari. Når jeg forklarte at jeg kun tenkte å ta fri for å gå fjellturen, ble Mari og Kari skuffet. De mente det var dårlig overfor Grete at jeg ikke prioriterte å ta fri til formiddagstreffet. Jeg forklarte at jeg ikke kunne prioritere fri et sånt treff, Grete og jeg kan treffes en annen gang. Mari og Kari tok dette ganske ille opp. Jeg mener at det må være lov å si at man heller prioriterer fri for å en fjelltur med overnatting enn for et formiddagstreff med noen som bor i samme by som man i teorien kan treffe når som helst ellers. Hva tenker dere: dårlig gjort å ikke prioritere fri for et formiddagstreff? Og for de som lurer: Grete selv har ikke vært del av disse diskusjonene. Anonymkode: c5ba4...40e Nei ikke dårlig gjort overhodet, det som derimot er dårlig gjort er at Mari og Kari ikke klarer å tie stille og respektere din avgjørelse. 10
Frøkenfryden Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Herregud, du har ikke gjort noe feil. Jeg bruker selv feriedager med skikkelig omhu og ikke til en slik cafetur. Ville ikke gått inn i surmulingen men bare blidt sagt at : «Jeg hadde ikke en feriedag til å bruke på det og at det uansett ble for sent varsel.» 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #9 Skrevet 30. mai TS her igjen: Grete er den eneste av oss fire som har barn. Vi er nettopp fylt 30 og det virker som Mari og Kari mener at vi må strekke oss ekstra langt fordi Grete har barn. Men blant mine barndomsvenninner (og andre venninner jeg har utenom studiegjengen) har folk fått barn fra vi var 23 år, uten at jeg har måttet ta meg fri fra jobb for å gå i besøk til dem. Anonymkode: c5ba4...40e 2 1 2
Maleficenta Skrevet 30. mai #10 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (54 minutter siden): To studievenninner, vi kaller de Kari og Mari, kontaktet meg for noen uker siden og fortalte at de kom til Vestlandet som del av en lenger roadtrip og spurte om jeg ville møtes. De dagene de kom hadde jeg i utgangspunktet ikke ferie, men sa jeg kunne treffes på ettermiddag eller kveldstid. De fortalte at de hadde planlagt en lenger fjelltur med overnatting på en hytte og spurte om jeg ville bli med. Min leder er fleksibel når det gjelder ferie så jeg sa jeg kunne ordne fri for å bli med på den turen. Når det nærmet seg viste det seg at de også hadde kontaktet en tredje venninne av oss, la oss kalle henne Grete. Grete og jeg bor i samme bydel men har hatt lite kontakt etter studietiden. Vil kalle henne en bekjent. Hun er nå i svangerskapspermisjon og ville gjerne møte Kari og Mari på formiddagen med babyen, en av dagene. Dermed ble planen som følger: torsdag: formidagstreff med Grete og babyen fredag og lørdag: fjelltur med overnatting. jeg var fornøyd med at jeg kun trengte å ta fri en av dagene, nemlig fredagen. Jeg ble invitert med på formiddagstreffet men forklarte at jeg ikke hadde fri den dagen. «Åja, men hadde du ikke fått fri?» sa Mari. Når jeg forklarte at jeg kun tenkte å ta fri for å gå fjellturen, ble Mari og Kari skuffet. De mente det var dårlig overfor Grete at jeg ikke prioriterte å ta fri til formiddagstreffet. Jeg forklarte at jeg ikke kunne prioritere fri et sånt treff, Grete og jeg kan treffes en annen gang. Mari og Kari tok dette ganske ille opp. Jeg mener at det må være lov å si at man heller prioriterer fri for å en fjelltur med overnatting enn for et formiddagstreff med noen som bor i samme by som man i teorien kan treffe når som helst ellers. Hva tenker dere: dårlig gjort å ikke prioritere fri for et formiddagstreff? Og for de som lurer: Grete selv har ikke vært del av disse diskusjonene. Anonymkode: c5ba4...40e Kari og mari er urimelige. Ferdig snakka. Da du ordner seg fri var planen fjelltur. Det treffet med Grete avtalte de etterpå. Du har ikke fri til det så det må de godta 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #11 Skrevet 30. mai Hvordan tok de det ille opp, hva sa de? Tenker at du lager storm i et vannglass. Drit nå i hva de mener, og kos deg og gled deg til fjellturen. Anonymkode: 0d288...5e2 1 1
Salamandra Skrevet 31. mai #12 Skrevet 31. mai Jeg bare orker ikke venninner jeg, er så mange damer som aldri utvikler seg utover tenåringsstadiet, her et godt eksempel. Dette er jo bare så tullete, selvsagt har de ingen grunn til å reagere. 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #13 Skrevet 31. mai De fleste folk hadde ikke tatt fri i det hele tatt. Kari og Mari er utakknemlige. Anonymkode: e5ce8...edb 5 1
Phoenix Heart Skrevet 31. mai #14 Skrevet 31. mai Dette ble for mye drama queen tendenser for meg. Hadde heller dratt på jobb enn å henge med de folka. 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #15 Skrevet 31. mai Jeg får litt på følelsen av at de heller vil være med Grete, enn med deg? Har Grete pleid å være mest populær i gjengen deres før? Du kan treffe Grete når som helst? Treffer du egentlig Grete, noen gang, når Kari og Mari ikke er med? Kari og Mari burde være glade for at du vil treffe dem i det hele tatt. Anonymkode: cc1ca...d64 1 1
cafflatte Skrevet 31. mai #16 Skrevet 31. mai For å være ærlig hadde jeg droppet denne fjellturen, makan til drama queens. Avtalen var fri på Fredag. 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni #17 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg får litt på følelsen av at de heller vil være med Grete, enn med deg? Har Grete pleid å være mest populær i gjengen deres før? Du kan treffe Grete når som helst? Treffer du egentlig Grete, noen gang, når Kari og Mari ikke er med? Kari og Mari burde være glade for at du vil treffe dem i det hele tatt. Anonymkode: cc1ca...d64 Ts: hadde litt kontakt med Grete rett etter studietiden, men da alltid på mitt initiativ og hun virket litt fjern og reservert når vi først møttes. Ble etter hvert lei av å stadig være initiativtaker så droppet det. Grete har alltid hatt en stor vennegjeng utenom studiet og samboeren hennes er også svært sosial, så de har vært litt til og fra. Jeg har stor forståelse for at Mari og Kari har lyst å treffe henne og babyen når de først er i byen, men de kan ikke kreve at jeg bruker en feriedag på det. Anonymkode: c5ba4...40e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå