Gå til innhold

Mannen er sliten, fordi han har vært meg i 2 mnd.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er nå sånn han føler, om det er rettferdig eller ikke. Ikke alle menn som klarer oppgaver med hjem og barn, da er løsningen å tjene så godt at man har råd til hushjelp.

Anonymkode: 53556...520

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du ikke sagt i fra før?

Hadde aldri fått barn med en sånn mann. 

Anonymkode: 13c0d...9de

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor har du akseptert å være hushjelp i 10 år da? Da har du jo allerede lagt lista ekstremt lavt i forhold til likestilling dessverre. Det blir vanskelig å snu dette nå...  

La han dra til helvete, du vil spare deg selv mye jobb når du ikke lenger må stelle for han som et ekstra barn. 

Anonymkode: 74b24...c16

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt direkte til han at dette har vært din hverdag i 10 år og fått han til å reflektere rundt dette? 

Anonymkode: 5b75f...072

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Det sier mye om han at han fortsatt ikke klarer å se at det er dette du har gjort i alle år. Du prøvde å si det til ham da du var ekstremt sliten, og nå har han prøvd det selv.

Det er jo nå han burde sette seg ned med deg og foreslå en endring som passer for dere begge. Som ikke legger alt "familie-/ husarbeid" på en.

Han føler at han har mista seg selv?! Hva med deg i disse årene. Du er mer enn mamma og kone.

Så da må du tenke over hva du ønsker. Vil du være sammen med en som viser så lite forståelse for deg og det du har gjort/ gjør?

Anonymkode: 40880...df1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Husker eksen tok seg jobb som gjorde at han kom hjem akkurat til barnets leggetid, så vi ble enige at da skulle han ta leggingen. Etter ca en mnd hadde pipa fått en sur lyd, og han synes det var dritt at han alltid måtte legge barnet selvom han brukte 15min på det, mens jeg brukte 2timer.. 

Jeg fortalte han at ja nei altså jeg som gjør absolutt alt med barnet hele dagen kan såklart bruke hele kvelden på legging også. 

Han er eks ja, og helt ute av bildet. Egosentriske mannfolk trenger ingen.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han er på felgen, sliten, sinna, frustrert, trenger egen tid og orker ikke sex..

fordi han har vært meg i 2 mnd.. det vil si han har måtte tatt alt av hus og unger fordi jeg har vært på rehabilitering i 2 uker og hjemme etter det med rehabilitering hjemme. Jeg har tatt av meg innkjøpslister og holde orden på ungenes kalender men han har måtte gjort selve «oppgavene». 

Nå er samlivet så dårlig at han vurderte om vi skulle skille oss? Og ungene orker ikke være rundt han fordi han er så irritabel. 

Dette har vært mitt liv i 10 år. Hvor han har gjort litt små ting rundt i huset når det passer han. Føler null sympati for han.. tenk at dette har jeg bare stått i uten å klage. Jeg har gjort alt for alle og satt meg selv sist alltid. Det har vært noen tøffe perioder de siste 10 årene hvor jeg har følt meg ekstremt sliten og de første gangene utrykte jeg det for han.. men fikk ikke særlig mer hjelp.

Nå sitter jeg mer sånn.. hvorfor skal du klage så jævlig? Du fortjener ingen sympati.

Han føler han har mistet seg selv, har ikke energi til tingene han har lyst til å gjøre som for eksempel hobbyene hans. Jeg har ikke hatt en hobby siden før ungene. Fordi det har ikke jeg overskudd til. 

Stakkars mann som må bidra slik kona hans har gjort i 10 år. 

Anonymkode: dc291...c5b

Men innser han hvor mye du har stått i med da? Har han fått noen form for aha opplevelse der han skjønner at han må bidra mer når han ser hvor slitsomt det er å være alene med alt? Eller tenker han kun på seg selv og hvor sliten han er uten å tenke at jøss her har hun holdt på sånn i ti år. Nå må jeg faktisk ta meg sammen og dra lasset mer på hjemmebane til vanlig også?

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er nå sånn han føler, om det er rettferdig eller ikke. Ikke alle menn som klarer oppgaver med hjem og barn, da er løsningen å tjene så godt at man har råd til hushjelp.

Anonymkode: 53556...520

Menn klarer ikke det noe dårligere enn kvinner

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er 100 forskjeller når kvinner skal sammenligne seg med mannen i hverdagen. 1. De jobber færre timer. 2. De sover mer 3. De har mer dødtid, altså tid i løpet av døgnet de ikkee gjør noe 4. De bruker mer tid i telefonen / internett / sosiale medier. 

Så når kvinner skal sammenligne seg med menn så er utgangspunktet feil, allerede før arbeidsdagen har startet. 

Anonymkode: 78f65...2e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er trist at dere er to voksne som nå ikke har noen forståelse for den andre. Selvsagt er det en brå overgang for din mann som har småpuslet rundt huset hvor du har tatt alt og satt deg selv sist i årevis, det hadde vært en brå overgang for de fleste. Betyr det at det er rett at han ikke har tatt sin del? Overhodet ikke, men det er en situasjon du som du sier selv har satt deg i, der du har satt deg selv først. 

At deres barn nå kanskje skal bli skilsmissebarn fordi dere ikke evner å empatisere synes jeg er trist. Ta en prat, finn en bedre løsning fremover, og ha forståelse for at dette ble en brå oppvåkning for din mann. 

Anonymkode: 8609f...77a

• Liker 2
Skrevet (endret)

Kanskje du skulle prøve å være han i 2 mnd før du klager?

Endret av Kjøttpeis
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er 100 forskjeller når kvinner skal sammenligne seg med mannen i hverdagen. 1. De jobber færre timer. 2. De sover mer 3. De har mer dødtid, altså tid i løpet av døgnet de ikkee gjør noe 4. De bruker mer tid i telefonen / internett / sosiale medier. 

Så når kvinner skal sammenligne seg med menn så er utgangspunktet feil, allerede før arbeidsdagen har startet. 

Kven er det som jobbar færre timar, søv meir og har meir dødtid? Menn eller kvinner??

• Liker 16
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Har du sagt direkte til han at dette har vært din hverdag i 10 år og fått han til å reflektere rundt dette? 

Anonymkode: 5b75f...072

For det er også kona sin oppgave, å få mannen til å se hvor mye kona gjør. Når han ikke har skjønt noe av det og får oppleve det selv, så kan det fremdeles legges som ansvar og skyld på kona. 

Flotte greier.

Anonymkode: 55707...806

• Liker 15
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

I stedet for å klage burde mannen kommet med blomster til kona. Han burde kommet med en kraftig unnskyld for at han ikke har sett hvor mye som kreves. Han burde lovet å bidra 50/50 for at alle skal få det bedre i fremtiden.

I stedet tar han nok en gang en enkel løsning /feigt valg om skilsmisse. Sier ganske mye om han som person. 

Anonymkode: 55707...806

• Liker 7
  • Nyttig 8
Annonse
Skrevet

Hvem har gjort tingene han vanligvis gjør i denne perioden? Eller har han gjort det i tillegg til å ta dine faste ting?

Forundret over at folk stifter familie med tafatte mennesker. Det er det mest usexy som finnes 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på tide med en time på familievernkontoret?

Anonymkode: 96de9...d27

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Helt enig. Menn har jo en pikk som står ubeleilig i veien for å rydde, vaske og passe barn. Dessuten er den så tung å dra på, i forhold til tomrommet vi kvinner har mellom bena. 

Du nevnte bare fire ting, jeg la til to. Jeg synes du bør skrive de 94 andre vesentlige forskjellene også, så folk får en mulighet til å engang for alle skjønne at menn selvfølgelig ikke kan styre like godt hjemme som kvinner. 

• Liker 13
  • Nyttig 10
AnonymBruker
Skrevet

Så klart, vi er laget forskjellig: en av oss i Guds bilde og en av oss til å være der for den andre :tommelopp2:

Anonymkode: d4bf6...803

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Så klart, vi er laget forskjellig: en av oss i Guds bilde og en av oss til å være der for den andre :tommelopp2:

Anonymkode: d4bf6...803

Det gir forsåvidt mening. Jeg var kun 14 år da jeg leste bibelen og slo fast at Gud var en forferdelig selvopptatt drittsekk. 

Godt at ganske mange menn har satt tilside det forbildet og fått bedre forbilder. 😉😄

Endret av Trolltunge
  • Liker 7
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...