Gå til innhold

Er det feil å tappe vann fra spring i håndvask? (Sykepleiere/helsefagarbeidere)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man skal ta vann oppi en mugge med vann til beboere, og den "vanlige" vasken er opptatt.

Er det da feil å tappe vann fra springen i håndvasken? Er det skittent?

Anonymkode: d21ef...6fb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

(Om man selvsagt ikke er borti kranen og la vannet renne lenge)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om man skal ta vann oppi en mugge med vann til beboere, og den "vanlige" vasken er opptatt.

Er det da feil å tappe vann fra springen i håndvasken? Er det skittent?

Umm nei tror ikke det, jeg har da drukket masse av sånne på bad feks... 

Anonymkode: 92d89...6bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville latt det være. Vasken brukes til stell og intimhygiene. Den rengjøres ikke så ofte. Du vet ikke om bruker har vært oppi vasken med skitne hender, om vaskekluten har vært oppi eller eventuelt tannbørsten. Jeg ville hentet drikkevann ett annet sted. 

Anonymkode: fefb0...726

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ville latt det være. Vasken brukes til stell og intimhygiene. Den rengjøres ikke så ofte. Du vet ikke om bruker har vært oppi vasken med skitne hender, om vaskekluten har vært oppi eller eventuelt tannbørsten. Jeg ville hentet drikkevann ett annet sted. 

Men du tapper jo vann fra krana rett i glasset - hvis noe er i kontakt med vasken underveis i prosessen gjør du noe feil...

Det er det samme vannet i alle kranene, med mindre dere har montert rensefilter eller noe annet spesielt på noen av dem. Jeg ser ikke problemet (og ville ikke tenkt på det overhodet). 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men disse tingene er jo ikke oppi muggen som ikke er i nærheten av vasken? TS mener at man tapper vann fra springen i håndvasken, ikke at man først tapper vannet i håndvasken og så øser det oppi mugga.

Det er det samme vannet i alle kranene. Spiller ingen rolle hvor det blir tappet fra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjorde jeg hele tiden på sykehus ihvertfall, når de skulle ha vann til medisiner. Var håndvask på alle pasientrom. De vaskes daglig av renhold. 

Anonymkode: bad1a...f00

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...