Gjest Cuddly Skrevet 16. mars 2006 #1 Del Skrevet 16. mars 2006 Lurer på å farge håret et par nyanser lysere neste gang, men i så fall må jeg jo avfarge først Noen som har prøvd det? Erfaringer mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 16. mars 2006 #2 Del Skrevet 16. mars 2006 Det lurer jeg også på! Sliter det på håret? Farget mitt i fler år, og det er mye mørkere nederst enn øverst siden det er langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest itla Skrevet 16. mars 2006 #3 Del Skrevet 16. mars 2006 Har brukt avfarging en gang, og ja, jeg synes det slet en del på håret, det ble tørt og lett flokete. Men for min del gikk det greit, det var et skritt i retning min naturlige hårfarge, som nå har fått vokse ut igjen. Jeg tror ikke jeg ville brukt det igjen... Så da får jeg bare holde meg unna hårfarge i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #4 Del Skrevet 16. mars 2006 Var hos frisøren nå på lørdag for å få håret fra mørkebrunt til lysebrunt. Da måtte jeg først foreta en avfarging (frisøren sa forøvrig at avfarging bare er et annet ord for bleking, vet ikke om det stemmer?). Etter avfargingen var håret orange, a la Pippi Langstrømpe. Jeg begynte seriøst å få kalde føtter på det tidspunktet...Men deretter klinte frisøren på en lysebrun farge, og resultatet ble ca sånn som jeg ville ha det. Avfargingen/blekingen kostet 800, og fargingen 750. Kjøpte hårkur i tillegg, siden håret ble så herpa av alle kjemikaliene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Little sister Skrevet 16. mars 2006 #5 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg vil anbefale deg og få dette gjort hos frisør! Jeg skulle prøve dette hjemme for ca 6 år siden (de er sikkert bedre nå da..) Men da endte jeg opp med lys ettervekst, og resten av håret var en blanding av grønt og grått.. Og håret minnet mest om stålull.. Jeg dro til frisøren og ordnet dette dagen etter og har aldri prøvd avfarging etter dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
India Skrevet 16. mars 2006 #6 Del Skrevet 16. mars 2006 Dette er noe som er utrolig vanskelig å få godt resultat på hvis man gjør det selv. Og det sliter utrolig mye på håret. Har farget håret mye selv og avfarging er ikke bra for håret. Anbefaler deg å gjøre dette hos frisøren, da blir ikke håret så slitt og du er garantert et bra resultat. Jeg har helt sluttet med farging og avfarging selv. Var hos frisøren for et par år siden og da var håret mitt kjempe slitt og hun sa til meg: vær så snill og ikke farg håret ditt selv, håret blir så utrolig slitt av det. Etter at jeg begynte å farge og sånn hos frisøren har håret mitt gradvis blitt finere,og er ikke noe slitt lenger- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chihiro Skrevet 16. mars 2006 #7 Del Skrevet 16. mars 2006 Jeg har prøvd det hjemme en gang, kan ikke akkurat anbefale det. Hadde nesten svart hår som jeg ville begynne å farge litt lysere brunt. Avfargingen gjorde det innerste håret oransje, sånn ronald mc donald farge . Det ytterste håret forble like mørkt. Farget jo over dette, og resultatet var som noen nevnte et hår som føltes som stålull en periode. Heldigvis har jeg kort hår, så det vokser jo raskt ut igjen, hadde aldri gjort dette selv hvis jeg hadde lange lokker. Forresten: Takk til den som oppfant Kerastase Resistance. Det var redningen for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #8 Del Skrevet 16. mars 2006 Det som er veldig irriterende med Lorèals hårfarge som heter "lys brun" er at den er mørk!! (Hvis man skal gjøre det selv da..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mars 2006 #9 Del Skrevet 16. mars 2006 har avfarget håret selv flere ganger, håret mitt ser ikke slitt ut (tynt nordisk hår som er fremdeles glansfullt etter det er farget igjen) men selve hårstråene blir som gummistrikker. vanlig butikkbleking fjerner ikke rød farge, fant det ut "the hard way", fikk rødt hår med hvit ettervekst... så der må man være nøye med å velge avfarging og ikke bleking. man bør jo farge det etterpå også. nå når jeg har fått blondt hår igjen så lysfarger jeg etterveksten, har fått (positive) kommentarer på at jeg har gullhår... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 16. mars 2006 #10 Del Skrevet 16. mars 2006 Avfargingen/blekingen kostet 800, og fargingen 750. Kjøpte hårkur i tillegg, siden håret ble så herpa av alle kjemikaliene. ← Hjelp så dyrt! dette er ikke noe for meg. Jeg får la dritten vokse ut og prøve et annet merke på hårfargen enn den jeg bruker. Det er den greia m. Andie McDowell i reklamen. Den har slitt ut håret mitt. Må farge det ofte;jeg blir grå! 750 kr hver sjette uke blir for mye..håret er ganske langt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest slartibartfazt Skrevet 9. april 2009 #11 Del Skrevet 9. april 2009 Det som er veldig irriterende med Lorèals hårfarge som heter "lys brun" er at den er mørk!! (Hvis man skal gjøre det selv da..) Hei jeg fikk det tipset av frisøren min at uansett hvilkefarge du har tenkt på bør du kjøpe 2 nyanser lysere på eksen.. det blir alltid mye mørkere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Candle Skrevet 29. april 2009 #12 Del Skrevet 29. april 2009 Hjeeelp!! Jeg har AKKURAT avfarget håret mitt med Loreal, og det ser helt grusomt ut!! Jeg er nødt til å gå på butikken for å kjøpe ny farge. Trodde jeg skulle få tilbake min gamle hårfarge.. Men det ble bare oransje/gult!! Æsj.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nienna83 Skrevet 29. april 2009 #13 Del Skrevet 29. april 2009 Hjeeelp!! Jeg har AKKURAT avfarget håret mitt med Loreal, og det ser helt grusomt ut!! Jeg er nødt til å gå på butikken for å kjøpe ny farge. Trodde jeg skulle få tilbake min gamle hårfarge.. Men det ble bare oransje/gult!! Æsj.... Det er det som skjer når du avfarger håret da.. Etter en avfarging farger man håret i den nyansen man vil, du får ikke automatisk opp din gamle hårfarge ved å avfarge håret. Men det kan være lurt å farge det med en farge nær opptil din naturlige farge, slik at når håret da vokser ut vil det ikke bli noe ettervekst og du etterhvert vil få det som før. Det er også fornuftig med masse masse hårkur etter avfarging da det sliter fælt på håret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 29. april 2009 #14 Del Skrevet 29. april 2009 Har snakket med en del frisører og hørt om en del erfaringer og kommet frem til at avfarging er bare tull. Avfarging er mange ganger bare bleking av farger Andre ganger fjerner det ALL farge, OGSÅ din egen. Avfarging gir deg IKKE din originale hårfarge tilbake og det gjør håret tørt og slitt, fordi det er sterke kjemikalier. Jeg har bestemt meg for enten 1) å la frisøren farge håret mitt så nærme min egen farge som mulig 2) farge etterveksten med glansvask, slik at jeg kan slutte med det den dagen håret er vokst ut igjen med (tilnærmet) sin egen farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2009 #15 Del Skrevet 30. april 2009 Jeg avfarget håret hos frisøren i høst. Det ble helt ødelagt! Kjempetørt og ekkelt Har kuret håret nesten annen hver dag siden da og håret har blitt litt bedre.. Jeg skulle heller stripet håret for å få det lysere..(som jeg har gjort nå) og er veldig fornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 30. april 2009 #16 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Forresten: Takk til den som oppfant Kerastase Resistance. Det var redningen for meg! Denna her er helt fantastisk...har selv brukt det etter avfarging, og ja den gjør susen! Hjeeelp!! Jeg har AKKURAT avfarget håret mitt med Loreal, og det ser helt grusomt ut!! Jeg er nødt til å gå på butikken for å kjøpe ny farge. Trodde jeg skulle få tilbake min gamle hårfarge.. Men det ble bare oransje/gult!! Æsj.... Til deg og TS: Eg vil forklare litt ka en avfarging gjør mot håret. Fra et mørkt utgangspunkt: Den processen avfarging gjør er først og fremst å åpne hårstrået(sånn som en blomst åpner seg), så drar den først ut de mørkeste pigmentene(røde), så de oransje, og til slutt de gule. Det er avhengig av kor lys man skal bli kor man skal stoppe behandlingen, derfor Alfa Omega å få dette gjort av en som har peiling. Til slutt er man nødt til å hjelpe håret å lokke seg igjen, dette må til med en kur, men da en riktig gjennoppbyggendes kur(proteiner). Så hvis vi ser på en svart farge f eks. Den inneholder en del pigmenter, de største blir røde, så oransje, så gule. Fargen har reflekser i håret som da forsvinner når man avfarger......så derfor ser håret oransje/gult ut etter behandling. Da er man nødt til å nautralisere ut den oransjegule fargen med en kald tone.....Violet nautraliserer gult, og blått nautraliserer oransj. Håper dette var ikke for komplisert, og folk da skjønner at dette er ikke det snilleste mot håret....men selvfølgelig med riktig hjemmepleie går det bra etterhvert! edit: de som mener håret blir som ståålull.....har dere brukt en gjennoppbyggende kur, grunnen er nok at håret mangler proteiner, og klarer ikke å lokke skjellaget sitt! Endret 30. april 2009 av icechick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Theresa_* Skrevet 4. mai 2009 #17 Del Skrevet 4. mai 2009 Hjelp så dyrt! dette er ikke noe for meg. Jeg får la dritten vokse ut og prøve et annet merke på hårfargen enn den jeg bruker. Det er den greia m. Andie McDowell i reklamen. Den har slitt ut håret mitt. Må farge det ofte;jeg blir grå! 750 kr hver sjette uke blir for mye..håret er ganske langt også. Garnier Nutrisse, med alle de teite regisserte reklamene, er faktisk en veldig god hårfarge! Den gir en veldig naturlig farge, sliter ikke så mye på håret, lukter ikke altfor sterkt, etterbehandlingen er kjempegod og resultater varer lenge! Samtidig er fargen på pakken også veldig lik resultatet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenamadde Skrevet 5. mai 2009 #18 Del Skrevet 5. mai 2009 Jeg også hadde dette problemet. Huff altså.. HVORFOR måtte jeg absolutt farge håret mørkt?! HÆ? Nei, det skal jeg aaldri gjøre igjen. Hadde en fin og naturlig blondfarge som var heelt naturlig og håret var sunt og sterkt og glansfullt. Men nå? mørkebrunt og slitt. Jeg vurderte avfarging, men er litt skeptisk til å plutselig få HEELE håret kanskje gult eller oransj, så derfor stripet jeg det heller til frisøren Ble litt gummi i tuppene, men det er bare å kjøpe en god hårkur som sagt. Så mitt valg er å stripe, stripe og atter stripe og kure imellom. Istedenfor å risikere å ødelegge håret på en gang. Funker fint! Så nå er det slutt for alltid med hårfarging. KEEP IT NATURAL ! ....eller gå til frisør ! D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2009 #19 Del Skrevet 5. mai 2009 Denna her er helt fantastisk...har selv brukt det etter avfarging, og ja den gjør susen! Til deg og TS: Eg vil forklare litt ka en avfarging gjør mot håret. Fra et mørkt utgangspunkt: Den processen avfarging gjør er først og fremst å åpne hårstrået(sånn som en blomst åpner seg), så drar den først ut de mørkeste pigmentene(røde), så de oransje, og til slutt de gule. Det er avhengig av kor lys man skal bli kor man skal stoppe behandlingen, derfor Alfa Omega å få dette gjort av en som har peiling. Til slutt er man nødt til å hjelpe håret å lokke seg igjen, dette må til med en kur, men da en riktig gjennoppbyggendes kur(proteiner). Så hvis vi ser på en svart farge f eks. Den inneholder en del pigmenter, de største blir røde, så oransje, så gule. Fargen har reflekser i håret som da forsvinner når man avfarger......så derfor ser håret oransje/gult ut etter behandling. Da er man nødt til å nautralisere ut den oransjegule fargen med en kald tone.....Violet nautraliserer gult, og blått nautraliserer oransj. Håper dette var ikke for komplisert, og folk da skjønner at dette er ikke det snilleste mot håret....men selvfølgelig med riktig hjemmepleie går det bra etterhvert! edit: de som mener håret blir som ståålull.....har dere brukt en gjennoppbyggende kur, grunnen er nok at håret mangler proteiner, og klarer ikke å lokke skjellaget sitt! Hva er den aller beste måten å få lukket lagene i håret? Jeg bruker redken sin cat proteinspray en gang pr uke men håret blir veldig stivt av den.. Trodde proteiner var det beste på hår som mitt, alså bleiket/stripet. Antar at en god balsam etter proteinkuren er lurt. Kan du anbefale en? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 5. mai 2009 #20 Del Skrevet 5. mai 2009 (endret) Hva er den aller beste måten å få lukket lagene i håret? Jeg bruker redken sin cat proteinspray en gang pr uke men håret blir veldig stivt av den.. Trodde proteiner var det beste på hår som mitt, alså bleiket/stripet. Antar at en god balsam etter proteinkuren er lurt. Kan du anbefale en? Prøver å si dette på en forståelig måte. Vi har sjampo som åpner skjellaget og vasker håret rent. Grunnen vi vasker to ganger er at første gangen vasker ofte bort styling og forurensing, andre gangen åpner skjellaget og vasker rent. Så har vi hårkur. Ofte er kurer sånt at de trekker seg inn i håret og reparerer fra insiden og ut. Noen kurer er ikke bygget opp for å lokke skjellaget igjen så da er man nødt til å bruke balsam til slutt. Balsam er den som hjelper med å lokke skjellaget, ofte så legger det en slags vef rundt hårstråene, derfor føles håret glatt og fint! Så man bør alltid vaske håret to ganger, for så å bruke balsam. En gang i uken er nok for en hårkur(som oftest), og husk da å bruke balsam til slutt. Produkter er jo avhengig av om håret er skadet eller tørt. En fort sjekk på et hårstrå er det som skal til. Ryker/brekker det?(gjelder helt sikkert dere som har avfarget håret) så mangler det proteiner. Holder det seg som en våt spagetti, altså at den har litt motstand så er det tørt og trenger fuktighet. Proteiner: Kerastase Resistance Serien Fuktighet: Kerastase Nutritive Serien edit: Testen er da å dra håret fra hver ende...og se om det ryker eller ikke Endret 5. mai 2009 av icechick Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå