AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Hver dag, hele uka, lager jeg middag. Sliten etter lang dag på jobb står jeg på kjøkkenet og lager mat til seks mennesker. Aldri noen sinne er alle fornøyde med maten, og alltid noen som ikke dukker opp til middag (fire ungdommer). Dette vet min nye samboer at jeg er lei og sliten av. Han er med å handle, hjelper av og til med maten (gjør andre ting i huset hver dag). I dag har jeg handlet til taco, som hos mange andre blir det ofte det på fredager. I dag da samboer kom hjem spurte han: hva skal vi ha til middag? Jeg svarte taco. Han utbryter «Igjen? Jeg er så lei av taco. Da lager jeg meg en pizza eller noe». Jeg sa jeg syntes det var respektløst av en voksen mann. Det ble dårlig stemning. Etter en stund sa han: « Beklager at jeg sa at jeg er lei av taco». Jeg klarer ikke å få opp humøret igjen. Jeg ble satt ut av dette. Overreagerer jeg? Anonymkode: f6c94...8b6
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Hvorfor lager du middagen hver dag? Hvis han klarer å varme opp en pizza klarer han vel å steke kjøttdeig og ha oppi tomatsaus. Taco klarer vel alle å lage. Anonymkode: e8dac...7fa 2 1
Brunhilde Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai Ja, du overreagerer litt, men samtidig skjønner jeg at du ble irritert. Det er ok. Det jeg personlig ikke syns er ok er å fortsette å være sur etter en beklagelse. Er det andre ting enn akkurat den ene kommentaren som spiller inn, kanskje ? 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai Jeg hadde blitt steik forbanna. Slutt å lage middag hver dag. Anonymkode: 6b4f2...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai Frustrasjonen og irritasjonen hos deg er fullt forståelig. Så tenker jeg at mannen tross alt innså at han var hensynsløs og utakknemlig og derfor sa unnskyld her, og at den unnskyldningen bør godtas og denne enkelt-kommentaren bør tilgis. Du sier også at han gjør en del selv, selv om du helt klart har hovedansvaret for maten, og folk kan være litt slitne og ubetenksomme en fredags ettermiddag (noe han selvfølgelig også bør tilgi hvis du er). Men at du er drittlei av at folk er utakknemlige og ikke engang gidder å dukke opp, sånn mer generelt, tenker jeg det er helt fair at du tar opp. Både med ham og med brana. Bare synes ikke det at han sa noe litt dust om fredagstacoen som han senere beklaget bør henge igjen all verden. Anonymkode: 72e7b...dc5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai Mitt svar, når han sa han var lei av den sedvanlige tacoen, hadde vært "ja, det har blitt ofte i det siste. Jeg stemmer for pizza også, fint at du vil lage pizza til alle" Ellers tenker jeg at du har fire ungdommer, det er ditt ansvar å lære å lage mat, og det er også ditt ansvar å lære dem å ta ansvar for deler av matlagingen. I samme slengen, få samboer også til å lage mat! Anonymkode: ca2e7...880 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Han har nok sitt han irriterer seg over også.. TENK at ting ikke skal være Disney-perfekt! Er alle fire barna dine eller er de en blanding av dine og hans? Anonymkode: 214ce...1d1
MB123 Skrevet 30. mai #8 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hvorfor lager du middagen hver dag? Hvis han klarer å varme opp en pizza klarer han vel å steke kjøttdeig og ha oppi tomatsaus. Taco klarer vel alle å lage. Anonymkode: e8dac...7fa Er ikke at han ikke kan lage det, han vil ikke ha det.
MB123 Skrevet 30. mai #9 Skrevet 30. mai Brunhilde skrev (29 minutter siden): Ja, du overreagerer litt, men samtidig skjønner jeg at du ble irritert. Det er ok. Det jeg personlig ikke syns er ok er å fortsette å være sur etter en beklagelse. Er det andre ting enn akkurat den ene kommentaren som spiller inn, kanskje ? Hadde beklaget at han hadde sagt at han var lei taco. Jeg har ikke noe problem med at han er lei av det, og han må gjerne si fra! Var vel heller timingen, at jeg allerede hadde handlet og planlagt å lage det. Var mest at jeg synes det var respektløst å ta det da. Spis tacoen, si fra når neste helg nærmer seg, så handler vi noe annet. Ble rett og slett litt barnslig.
MB123 Skrevet 30. mai #10 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Han har nok sitt han irriterer seg over også.. TENK at ting ikke skal være Disney-perfekt! Er alle fire barna dine eller er de en blanding av dine og hans? Anonymkode: 214ce...1d1 Det har han helt sikkert! For eksempel at han har en kjip samboer som serverer taco to helger på rad… Barna er blanding av hans og mine.
AnonymBruker Skrevet 30. mai #11 Skrevet 30. mai Vi pleier å bli enig om hva vi skal ha til middag, planlegger for hele uka i slengen. Enig i at det er dumt å komme med en sånn kommentar når du allerede har handlet inn, men spør du noen gang han (eller ungdommene) hva de har lyst på? Ungdommene kan lett ha ansvar for en dag hver i uka egentlig. Anonymkode: 295ca...e48
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai Kan dere ikke sette dere ned en søndag kveld og planlegge den kommende ukens middager? Handle inn til alle middagene på mandag, så slipper dere styret der. Anonymkode: 59b52...729 1
MB123 Skrevet 30. mai #13 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi pleier å bli enig om hva vi skal ha til middag, planlegger for hele uka i slengen. Enig i at det er dumt å komme med en sånn kommentar når du allerede har handlet inn, men spør du noen gang han (eller ungdommene) hva de har lyst på? Ungdommene kan lett ha ansvar for en dag hver i uka egentlig. Anonymkode: 295ca...e48 Spør HELE tiden. Til og med hengt opp et ark på kjøleskapet med tittelen: middagsønsker. Minste har skrevet noe, bonussønn har bare bare skrevet tull.
Chantielle Skrevet 30. mai #14 Skrevet 30. mai Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg