AnonymBruker Skrevet 5. juni 2025 #21 Skrevet 5. juni 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Personlig; nei, det har jeg aldri gjort. Generelt; Besteforeldre, foreldre, partner; greit nok, om man føler for det. Venninner; nei. Det er gjerne foreldre, en partner, som er nærmere. Det fremstår som man ønsker å høste sympati. Det kan være et overtramp mot de etterlatte om de selv ikke ønsker noe på SoMe. Det kan være vondt for dem å plutselig se noe der. Og veldig mye mer. Og IKKE fly rundt og spør. Tror jeg hadde funnet det veldig merkelig og sært om venninner av min mor hadde tekstet meg og spurt hva de kunne legge ut på SoMe og ikke..... Anonymkode: 567ff...3cd Enig i dette Anonymkode: 5efec...0d6 2
Sirah Skrevet 5. juni 2025 #22 Skrevet 5. juni 2025 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er fint i forhold til venninne, men min egen bestefar hadde ikke jeg ventet til andre hadde gjort det. Det er ikke så mange i min familie som er aktiv på sosiale medier heller, og jeg er nesten nærmest. Anonymkode: 5efec...0d6 Det er jeg enig med deg i
Ulrikke Skrevet 5. juni 2025 #23 Skrevet 5. juni 2025 Jeg deler minimalt av private ting på sosiale medier, men da jeg mistet min far i påsken valgte jeg å dele det. Rett og slett for at folk jeg ikke ser så ofte skulle vite det, de som det ikke var naturlig å ringe til og fortelle det men som jeg regnet med allikevel ville vite, feks. Det var ikke noe terapi for meg sånn sett, men en lett måte å få informasjon videre til folk. Jeg skrev jo noen pene ord om ham samtidig, rett og slett fordi det føltes mer naturlig enn å bare skrive "jeg mistet min far i går". Ei venninne tenker jeg at jeg ikke ville skrevet noe om, rett og slett fordi jeg ikke er nærmeste pårørende. Skulle jeg gjort det, ville jeg ihvertfall vært sikker på at de nærmeste hadde gjort det først. 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2025 #24 Skrevet 5. juni 2025 Jeg deler ikke for å informere,jeg deler kun for egen terapi sin skyld. Anonymkode: c4f60...f4e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2025 #25 Skrevet 5. juni 2025 Jeg synes at det er litt spesielt å poste bilde av avdøde (som ikke kan gi samtykke fra graven) på profilen sin, hvor man gjerne også har perifere bekjente. Det blir litt sånn "gi meg sympati". Og så føler alle at de må like bildet, selv om man ikke aner hvem avdøde var en gang. Ønsker man å dele fine minner om vedkommende, så sender man til andre som også kjente personen, og som gjerne etter pris på slikt ♥️ Anonymkode: 36f4a...31f 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå