Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har mistet en nær venninne og min bestefar den siste tiden. Jeg har ikke delt det med så mange, men føler litt for å legge ut noen fine bilder på sosiale medier. Jeg har slitt veldig med sorgen og ikke vært meg selv på lenge. 

Er det veldig rart å legge ut et slikt innlegg? Kommer jeg til å angre på det senere? Føler litt på at det ikke hører hjemme på instagram.

Please, ingen kjipe kommentarer ❤️

Anonymkode: e7a58...3ca

• Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte gjort slik og det hjelper av og til å dele litt slik. 

Anonymkode: c4f60...f4e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer ♥️ Lag et utkast og la det ligge og modnes noen dager før du legger det ut.

Anonymkode: c8ce0...f00

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er fint å dele noen bilder og en tekst.. Du er nok ikke den eneste som sørger, og det er en fin ting å gjøre. Det kan være bra for både deg selv og andre ved å minnes dem. 

Jeg er virkelig ikke den som legger ut i hytt og gevær overalt, så tenker jeg er ganske kritisk der. Jeg tror ikke du vil angre på det,.- H Du vil nok heller angre hvis du ikke gjør det, siden du føler for å dele noe. ❤️

Kondolerer så mye med venninne og bestefar. 🌸🌻

Anonymkode: 2cea7...c74

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I'm so sorry for your loss 🧡

Skriv en liten tekst og legg ut noen bilder, men når det gjelder din venninne bør du kanskje avklare det med hennes etterlatte?

Anonymkode: a7006...a77

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Reflekter over om du ville ha likt det hvis en venninne hadde lagt ut et bilde av deg hvis hun hadde vært etterlatt, så finner du ut svaret. Ikke skriv eller gjør noe som du selv ikke ville ha likt😊

Jeg synes det er en fin måte å tenke på.

Anonymkode: 38e6d...934

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ventet til etter begravelsen ♥️ noen legger jo ut slikt før liket er kaldt - og det er ikke greit.

Anonymkode: 36f4a...31f

• Nyttig 3
Skrevet

Dersom familie/de aller nærmeste har lagt ut noe så kan du gjøre det ❤️ Om ikke ville jeg iallefall hørt med dem først. Det kan være veldig vondt for dem å eventuelt se det. Men jeg syntes det er en fin ting å gjøre :)

Kondolerer ❤️

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei, jeg har mistet en nær venninne og min bestefar den siste tiden. Jeg har ikke delt det med så mange, men føler litt for å legge ut noen fine bilder på sosiale medier. Jeg har slitt veldig med sorgen og ikke vært meg selv på lenge. 

Er det veldig rart å legge ut et slikt innlegg? Kommer jeg til å angre på det senere? Føler litt på at det ikke hører hjemme på instagram.

Please, ingen kjipe kommentarer ❤️

Anonymkode: e7a58...3ca

Levende eller døde mennesker, du har ikke lov til å dele bilder i sosiale medier uten den avfotograferte sitt samtykke. Når personen er død, skal den som er nærmeste pårørende samtykke. Så dette kan du bare ikke gjøre, uansett om tanken er god.

Anonymkode: 5dae5...22e

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal prøve å unngå kommentar som kan oppfattes kjipt, men jeg forstår ikke hensikten? Har selv mistet far, besteforeldre og en venn, men kom ikke på at dette er noe jeg ville delt ut offentlig. Når jeg ser andre gjøre det tenker jeg raskt at det er veldig privat anliggende og at man vil hente sympati. Håper du finner noen å snakke med i stedet TS. 

Anonymkode: 004ef...bdd

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde ikke likt at noe om min død skulle legges ut på nett. Jeg forstår heller ikke hva det skal hjelpe med. Håper folk i min umiddelbare nærhet ikke har noe behov for det når min tid har kommet. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer ❤️ 

Jeg la ut et innlegg på mannen min sin facebookside. Det var mest for å informere om at han var død, og linket til minnesiden. Han hadde hatt bursdag like etterpå, og ville ikke at noen skulle gratulere han da. Dette var det bare vennene hans/våre felles som så. Jeg ønsket ikke å legge ut noe på min egen side akkurat da.

Om du føler for det, så gjerne legg det ut. Det kan hjelpe å få litt sympati og medfølelse i sorgen ❤️ 

Anonymkode: e83ad...92b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare kleint når folk legger ut sånt på Face. Legg det på Instagram, deter Instagram som er ment for bilder.

Anonymkode: a4ebb...aea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min fetter som var som en bror for meg døde for noen mnd siden.

Jeg la ut en tekst den dagen begravelsen var, dette pga foreldrene som ikke ville ha der ut før.

Anonymkode: f41d8...4a4

Skrevet

Jeg har alltid vært veldig privat, og det har endt med at jeg har stått i mange kriser alene der folk ikke har visst.

Da jeg mistet moren min valgte jeg å dele. Jeg delte ikke så mye, men noen få ord og et bilde. Jeg angrer ikke på det, og kommer alltid til å velge åpenhet etter opplevelsen jeg fikk.

Jeg hadde venninner innom som ga meg en klem, og tre av dem kom også i begravelsen. En bakte en kake til minnestunden. En annen hjalp meg med noe praktisk til begravelsen.

Jeg trodde ikke det var viktig for meg, men det betød så enormt mye med de klemmene og at de kom i begravelsen. Ikke minst det praktiske da det føltes som dagene ikke gikk rundt fordi det var så mye å gjøre.

Så ja, jeg er veldig for åpenhet etter de erfaringene jeg gjorde meg ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer. Det var to store tap, og det vekker mye følelser.

Jeg hadde ikke lagt det ut på nett.  Søk deg til personer du kjenner. Del med dem. Her i det virkelige livet ❤️ 

Anonymkode: fbc2b...715

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Rosa Dartle skrev (1 time siden):

Jeg har alltid vært veldig privat, og det har endt med at jeg har stått i mange kriser alene der folk ikke har visst.

Da jeg mistet moren min valgte jeg å dele. Jeg delte ikke så mye, men noen få ord og et bilde. Jeg angrer ikke på det, og kommer alltid til å velge åpenhet etter opplevelsen jeg fikk.

Jeg hadde venninner innom som ga meg en klem, og tre av dem kom også i begravelsen. En bakte en kake til minnestunden. En annen hjalp meg med noe praktisk til begravelsen.

Jeg trodde ikke det var viktig for meg, men det betød så enormt mye med de klemmene og at de kom i begravelsen. Ikke minst det praktiske da det føltes som dagene ikke gikk rundt fordi det var så mye å gjøre.

Så ja, jeg er veldig for åpenhet etter de erfaringene jeg gjorde meg ❤️

Jeg har samme erfaring. Det ble en positiv greie og få dele det. 

Anonymkode: c4f60...f4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 15.16):

Reflekter over om du ville ha likt det hvis en venninne hadde lagt ut et bilde av deg hvis hun hadde vært etterlatt, så finner du ut svaret. Ikke skriv eller gjør noe som du selv ikke ville ha likt😊

Jeg synes det er en fin måte å tenke på.

Anonymkode: 38e6d...934

Selvom du ville ha likt, eventuelt ikke likt t noen la ut noe så sier det jo ingenting om hvorvidt det er greit eller ikke. Venninnen hennes er uansett birte, det er de helt nære som eventuelt kan reagere, mor, far, søsken eller kjæreste. 

Ts hadde antagelig syntes det var i helt i orden ettersom hun selv liker å legge ut slike ting, det betyr ikke at andre som har vært nære den som er gått bort synes det er greit.

Om hun skal ta hensyn til dette er et spørsmål, men du kan ikke se innover i deg selv for å finne ut om noe er ok eller ikke. Spesielt ikke når det gjelder sorg, dødsfall eller andre ting der mennesker reagerer veldig forskjellig.

Hadde blitt forbanna om jeg fikk et slikt argument, "men jeg hadde ikke reagert..?" Neivel, men det gjør JEG, maken til arroganse å tro at fordi det er greit for deg, så må det være greit.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Personlig; nei, det har jeg aldri gjort. 

Generelt;

Besteforeldre, foreldre, partner; greit nok, om man føler for det.

Venninner; nei. Det er gjerne foreldre, en partner, som er nærmere. Det fremstår som man ønsker å høste sympati. Det kan være et overtramp mot de etterlatte om de selv ikke ønsker noe på SoMe. Det kan være vondt for dem å plutselig se noe der. Og veldig mye mer. 

Og IKKE fly rundt og spør. Tror jeg hadde funnet det veldig merkelig og sært om venninner av min mor hadde tekstet meg og spurt hva de kunne legge ut på SoMe og ikke..... 

Anonymkode: 567ff...3cd

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Sirah skrev (På 30.5.2025 den 18.06):

Dersom familie/de aller nærmeste har lagt ut noe så kan du gjøre det ❤️ Om ikke ville jeg iallefall hørt med dem først. Det kan være veldig vondt for dem å eventuelt se det. Men jeg syntes det er en fin ting å gjøre :)

Kondolerer ❤️

Ja, det er fint i forhold til venninne, men min egen bestefar hadde ikke jeg ventet til andre hadde gjort det. Det er ikke så mange i min familie som er aktiv på sosiale medier heller, og jeg er nesten nærmest.

Anonymkode: 5efec...0d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...