AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Jeg tenker mye på å selge oss ned nå, synes vi betaler altfor mye i rentekostnader. Har begynt å tenke det er kanskje ikke verdt det. Problemet er at all vår egenkapital ligger i bolig, og da må vi jo selge vår. Mellomfinansiering nå i den tiden her synes jeg er skummelt, vi bor ikke i oslo og boligene tar tid å selge. Min mor brukte 5 måneder på å selge en utgangspunktet populær leilighet midt i byen. Vi bor utenfor. Ikke tør jeg å selge først heller i fare for at vi står uten bolig en stund om vi ikke finner den boligen som passer for andre. Det er mange år siden jeg sist solgte noe, det er litt skummelt marked nå. Det går greit å betale på rentene, men har lyst til å gjøre mye annet med de pengene Så dere som selger og kjøper i dag, hva gjør dere? Selger dere først? Eller satser dere på at deres bolig går og går fôr mellomfinansiering? Her jeg bor er det sjeldent bolig for salg så jeg aner ikke om det er noe som folk vi ha heller. Anonymkode: a499c...bba
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Vi solgte først, så leide vi en kort stund før vi fant den boligen vi ønsket. Aldri turt mellomfinansiering. Anonymkode: 9832c...dcf 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai Du skriver jo at boligen dere eier er tungsolgt. Da hadde jeg aldri i livet våget å kjøpe annen bolig først. Anonymkode: a62fe...c67 5
AnonymBruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Du skriver jo at boligen dere eier er tungsolgt. Da hadde jeg aldri i livet våget å kjøpe annen bolig først. Anonymkode: a62fe...c67 Det har jeg ikke skrevet, jeg vet ikke om boligen vår er tung å selge da sist det var salg av enebolig her var for et par år siden. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Vi solgte først, så leide vi en kort stund før vi fant den boligen vi ønsket. Aldri turt mellomfinansiering. Anonymkode: 9832c...dcf Leie også et alternativ, men vanskelig med barn og dyr. Helt klart et bra alternativ da Ts Anonymkode: a499c...bba
AnonymBruker Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det har jeg ikke skrevet, jeg vet ikke om boligen vår er tung å selge da sist det var salg av enebolig her var for et par år siden. Ts Anonymkode: a499c...bba vi bor ikke i oslo og boligene tar tid å selge. Min mor brukte 5 måneder på å selge en utgangspunktet populær leilighet midt i byen. Vi bor utenfor. Anonymkode: a62fe...c67 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): vi bor ikke i oslo og boligene tar tid å selge. Min mor brukte 5 måneder på å selge en utgangspunktet populær leilighet midt i byen. Vi bor utenfor. Anonymkode: a62fe...c67 Ja, det er ikke oslo marked. Hva min bolig er vet jeg ikke. Noe går raskt her også, andre ting tar lang tid. Hvordan vite hva min bolig er når det ikke er solgt noen eneboliger her på et par år, betyr ikke at jeg sier min bolig er tung solgt. Men dette er ikke mine spørsmål, jeg spør hva dere andre har gjort med deres boliger. Du ville solgt først ts Anonymkode: a499c...bba
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Jeg lurer på det samme selv, ts. Jeg synes det er vanskelig. Jeg leide i et år mens jeg ventet med å finne noe og fant faktisk ingenting, så endte med å kjøpe noe jeg ikke ville ha. Har ikke lyst til å ende der igjen, så det frister absolutt mest å kjøpe før jeg selger og ha lang overtagelsestid. Det betyr at jeg må ha mellomfinansiering, men håper å ikke bruke den. Skal ta en grundig runde med både meglere og banken før jeg bestemmer meg. Anonymkode: acd18...710
AnonymBruker Skrevet 30. mai #8 Skrevet 30. mai Jeg kjøpte først. Hadde alt klart til å trykke på salgsknappen på eneboligen, og endte opp med 6 uker med mellomfinansiering. Når kjøperne gir bud, så kan du forhandle om overtakelsesdato. Anonymkode: c9787...4ab
AnonymBruker Skrevet 30. mai #9 Skrevet 30. mai I ditt tilfelle ville jeg solgt først ts. Med tanke på høye renter og kostnader med mellomfinansiering så gir det størst sikkerhet. Jeg er litt i samme situasjon selv, men i Oslo. Jeg prøvde å kjøpe noe nylig, men fikk ikke nok lån. Bankene holder igjen nesten 1 million som sikkerhet som ødelegger all egenkapitalen min. Jeg har jo all egenkapitalen i boligen. Så da må jeg selge før jeg kjøper. Leiligheten min er lettsolgt, men spørsmålet er om jeg finner noe annet jeg vil ha. Så da må jeg leie. Kunne det vært aktuelt for deg ts, å selge først og deretter leie om dere ikke finner noe annet? Anonymkode: bb8ca...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #10 Skrevet 30. mai Om der dere bor nå er greit, ville jeg snakket med banken om å endre boliglånet. Evt sjekket andre banker. (Feks via fagforbund etc). Vi byttet bank og fikk bedre renter og vilkår i nye banken. Anonymkode: 8d785...640
Stacy__ Skrevet 30. mai #11 Skrevet 30. mai Vi kjøpte før vi solgte i 2022. Men herregud det var stressende! Vi var heldige som fikk solgt leiligheten vår rett etter første visning, og slapp heldigvis mellomfinansiering. I dagens marked hadde jeg definitivt solgt først og deretter kjøpt.
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai Jeg skal også selge nå. Men jeg tørr ikke mellomfinansiering. Boligene her vet man ikke om selges raskt eller ikke. Noen går fort, andre ikke. Vi bor på bygda, men relativt nært et sentrum. Mitt hus er av det mer rimelige slaget, så håper at det skal gå fort. Men man vet jo aldri. Selge først, kjøpe etterpå. Anonymkode: 01ad3...451
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå