Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar meg i å undre for hver eneste tråd der noen spør om råd, eller noen opplever det samme eller nå er det tøft økonomisk så blir den tråden tatt over av selvgode svar. 
Der de fremhever seg selv og sin rikdom, for å fortelle den andre hvor idiot de er som ikke er på samme sted. Hvorfor er det slik? Om du er veldig god i økonomi hvorfor deler du ikke kunnskapen isteden for å trykke den andre ned? Hva er det for et bidrag? 
En ting har jeg lært aldri spør om råd ang fond, du bør være fullstendig utlært før du setter penger i fond. Ikke spør om hvilken sparekonto du er fullstendig idiot om du bruker bank isteden for fond. Ikke spør om boliglån, du er idiot om du har boliglån og ikke gjeldsfri bolig. Litt dumt for dette forumet kunne man har lært mye av de som ikke har interesse for økonomi, men ønsker å lære. 

Anonymkode: c5957...6b1

• Liker 5
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter siste avsnittet ditt å dømme, har du jo lært noe da, og jeg er helt enig. Ellers? Tja, sette tæring etter næring er vel aldri feil. Du får sette deg langsiktige mål, og prøve å styre unna de verste fellene. Aldri satse alt på et kort. Se hva andre har stått seg bra på, osv. Flere av "rikingene" våre startet som avisbud, flaskesamlere, for så å være flinke til å spare,- og senere gjøre kloke investeringer. Den første millionen er alltid den verste å oppnå. Men viktigst med sparingsmåte: du må bestemme deg for hvilken risiko du er villig til å ta. Stor risiko kan gi masse profitt, men også større risk for å tape alt. Skal nevne at jeg selv fordelte min sparing på tre helt forskjellige måter og med forskjellig risiko. Den nesten sikreste og den som ligger an til å gi best utbytte i dag er faktisk merverdien av noe gullmynt jeg kjøpte for noen år siden. Men skal ikke fremsnakke dette. Du må sjekke og avgjøre selv.

Anonymkode: ad65d...0d4

AnonymBruker
Skrevet

Største problemet med å spørre om råd her er at du aner ikke hva de som svarer egentlig kan. Det gis stadig svar som er direkte feil.

Anonymkode: ea247...e14

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Største problemet med å spørre om råd her er at du aner ikke hva de som svarer egentlig kan. Det gis stadig svar som er direkte feil.

Det er helt riktig, og følte vel egentlig at det ble gitt lite helt konkrete råd over her? (bortsett fra det med gull) Men ja, en skulle tro enkelte her inne var eksperter på alt, noe de definitivt ikke er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Etter siste avsnittet ditt å dømme, har du jo lært noe da, og jeg er helt enig. Ellers? Tja, sette tæring etter næring er vel aldri feil. Du får sette deg langsiktige mål, og prøve å styre unna de verste fellene. Aldri satse alt på et kort. Se hva andre har stått seg bra på, osv. Flere av "rikingene" våre startet som avisbud, flaskesamlere, for så å være flinke til å spare,- og senere gjøre kloke investeringer. Den første millionen er alltid den verste å oppnå. Men viktigst med sparingsmåte: du må bestemme deg for hvilken risiko du er villig til å ta. Stor risiko kan gi masse profitt, men også større risk for å tape alt. Skal nevne at jeg selv fordelte min sparing på tre helt forskjellige måter og med forskjellig risiko. Den nesten sikreste og den som ligger an til å gi best utbytte i dag er faktisk merverdien av noe gullmynt jeg kjøpte for noen år siden. Men skal ikke fremsnakke dette. Du må sjekke og avgjøre selv.

Jeg har ikke lært noe her inne, det jeg har lært her at det er uvanlig å ikke ha gjeldsfritt hus med milioner på fond før du er 40. 
Jeg lærer mer av de som formidler på en måte som appellerer til meg uten dømming og nedsettende ord. 
Jeg kan også mye selv, men når jeg leser på dette forumet så er det generelt dårlige svar, nedsettende kommentarer osv. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det også at noen står hardnakket på helt feil svar. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ikke lært noe her inne, det jeg har lært her at det er uvanlig å ikke ha gjeldsfritt hus med milioner på fond før du er 40. 
Jeg lærer mer av de som formidler på en måte som appellerer til meg uten dømming og nedsettende ord. 
Jeg kan også mye selv, men når jeg leser på dette forumet så er det generelt dårlige svar, nedsettende kommentarer osv. 

Det også at noen står hardnakket på helt feil svar. 

ts

Ja, vi er vel enige alle oss tre i tråden da?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har spurt om økonomisk råd flere ganger på KG, og har alltid lært mye av det, så jeg kjenner meg ikke igjen i dette. Ikke kan jeg huske å ha følt at jeg fikk noen nedsettende eller dømmende kommentarer heller, til tross for at jeg var HELT grønn (jeg var fullstendig økonomisk uvitende og uansvarlig, skal jeg være ærlig), til å ha bygget opp en portefølje på rett under en million.

Jeg hadde null kunnskap tidligere, men KG dyttet meg i riktig retning, så har jeg jo lest meg opp utenom i tillegg. Men, jeg vil likevel påstå at jeg aldri hadde fått det til uten hjelpen fra folk her inne. Det var en jungel av informasjon som forvirret meg veldig, men så opprettet jeg tråder underveis på tingene jeg ikke helt forstod... Eller når jeg trengte hjelp til sammenligning osv. 

Så jeg vil iallfall si si at jeg ikke kjenner meg igjen i HI, nei.. 

Anonymkode: 1d92f...db0

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tar meg i å undre for hver eneste tråd der noen spør om råd, eller noen opplever det samme eller nå er det tøft økonomisk så blir den tråden tatt over av selvgode svar. 
Der de fremhever seg selv og sin rikdom, for å fortelle den andre hvor idiot de er som ikke er på samme sted. Hvorfor er det slik? Om du er veldig god i økonomi hvorfor deler du ikke kunnskapen isteden for å trykke den andre ned? Hva er det for et bidrag? 
En ting har jeg lært aldri spør om råd ang fond, du bør være fullstendig utlært før du setter penger i fond. Ikke spør om hvilken sparekonto du er fullstendig idiot om du bruker bank isteden for fond. Ikke spør om boliglån, du er idiot om du har boliglån og ikke gjeldsfri bolig. Litt dumt for dette forumet kunne man har lært mye av de som ikke har interesse for økonomi, men ønsker å lære. 

Det er ikke tvil om at noen av svarene er nedlatende, men hva så? Vi spør vel ikke for å få emosjonell support eller bli dillet med, men for å lære?

Jeg prøver å lære også av de som er uspiselige, men det er vanskelig. Det er dog et meg-problem, jeg setter mer lit til trivelige folk. Men det kan godt tenkes at den mest uspiselige vet mest.

Anonymkode: fff79...105

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel først og fremst et diskusjonsforum. Ikke en hjelpelinje for folk med problemer. 

Men om du har en prosblemstilling som tar utgangspunkt i noe du lurer på, men som samtidig kan diskuteres, så er du velkommen til å poste her. 

Anonymkode: 2c3bb...1f7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes det er en blanding, mange er hyggelige og høflige, oppfatter spørsmålet korrekt, og svarer bra,  men det er dessverre for mye drittslenging mot andre medlemmer.  Også nedlatende kommentarer som starter med latterliggjøring:  -"klarer du virkelig ikke å..."  Det er nok derfor de fleste klikker for anonymt innlegg før de poster noe som haukene kan kaste seg over. 

Bare prøv å overse slik oppførsel, for disse folkene er jo ikke bedre enn andre. De bare sitter og underholder seg selv med å plage andre. 

Riktig svar på spørsmålet ditt, er vel dessverre at det er bedre å spørre andre steder enn her.

• Nyttig 1
Skrevet

Problemet med å be om råd her imne, om økonomi og om andre ting, er både at du ikke vet noe om kunnskapsnivået til de som svarer og at de ikke kjenner din situasjon og omstendigheter. At noe er lurt på papiret betyr ikke at det er den beste løsningen i enhver situasjon i praksis. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...