Gå til innhold

Jeg er så overstimulert av babyen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Babyen vil bare bæres, hun er 7mnd nå. Hun sover knapt om nettene (23-06 med oppvåkninger hver time) og bare to dupper på 45min gjennom dagen. Hun er 10kg og jeg er "bare" 55, så det er tungt å bære hele dagen. Vondt i alle ledd i kroppen, bekkenet er helt krise. Skaller hodet bakover i meg når hun er misfornøyd så jeg har kronisk svære blåmerker på brystet. Hun må ligge for seg selv i perioder fordi jeg ivaretar vårt andre barn eller spiser, dusjer, osv - men da er det bare klaging. Jeg er så lei av å bære henne. Jeg hater det. Mannen tar henne litt på kvelden men det er jo andre oppgaver som må gjøres og fritidsaktiviteter for de eldre barna også. Dessuten hyler hun infernalsk når faren bærer (selv om vi trosser det fordi jeg trenger avlastning, så sliter det på begge). Hver morgen begynner med at jeg bare gråter i senga fordi jeg gruer meg til en ny dag med drassing. Ingen familie orker å passe henne lenger og hun hyler som en gris når barnevakt e.l prøver å bære (selv om jeg er i nærheten). Jeg kan ikke huske en eneste dag jeg ikke har ønsket at vi ikke fikk et siste barn og jeg har helt gått på veggen. Vi hadde egentlig dekka oss opp godt med folk som kunne bidra, av erfaring fra de andre barna, men det ender alltid med at jeg har babyen fordi alt annet er fullstendig krise. Veldig få orker mer enn en time intens gråt før de får nok. Hvordan skal jeg overleve? Nå er jeg bare sint på alle hele tiden fordi jeg er så DRITT lei av å bære.

Anonymkode: d6e76...b79

Har dere sjekket allergier? Intoleranser? 

Anonymkode: a6df1...1d1

AnonymBruker
Skrevet

Hørselvern?

Anonymkode: 700d2...18f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lest alle svarene du har fått her, så mulig du har skrevet noe om dette, men jeg har god erfaring med å fremskynde/ hjelpe de med den motoriske utviklingen slik at de klarer å leke på gulvet selv veldig tidlig. Liksom lærrt de å sette seg opp på knærne og leke med lekene i lekekassen da de var 7 mnd, begynt med gåvogn ved 8 mnd, og da også gå langs bordet, holde seg i ting og reise seg. Alle mine har da kost seg mer med seg selv. Selvfølgelig falt litt, men vært blide og fornøyde. Jeg har vist de oppmerksomhet, vært med de på gulvet og lekt noe, men sluppet all den bæringen etter ca.3 mnd alder. Lest masse i bøker, sunget sangkort. De har elsket å sitte i fanget fra de var 4-5 mnd og se i bøker mens jeg eller far forteller. Skjønner lite og ingenting sikkert, men plutselig kan de mange ord. Tror det er lurt å hjelpe de med alt de skal lære. Husker nevøen min bare sutret på gulvet da han var ca.5-6 mnd. han var ganske svak i nakken og klarte liksom ikke komme skikkelig opp på armene så fikk jo ikke sett seg rundt. Det blir jo kjedelig, han gråt, mor bar. Ond sirkel. Men litt mer trening og hjelp lærte han å komme seg rundt selv og ble mer fornøyd. Håper noe av dette kan hjelpe. 
ooog avvenne nattamming. Tror både du og baby får bedre humør og overskudd da.

Masse lykke til.

Anonymkode: 7431b...93c

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, dette høres utrolig tøft ut❤️‍🩹 Skjønner at du er helt på felgen og trenger en endring i hverdagen!
Nå har jeg ikke fått lest hele tråden så vet ikke om du har svart på dette allerede, men min første tanke er at det er alt for lite søvn ila døgnet. Hvorfor finner hun ikke roen før kl 23? Sover hun siste duppen veldig sent? Hva sier de på HS mtp så lite søvn? 
Hvordan er hun motorisk? Har hun begynt med fast føde? Noe magevondt? 

Tenker at du nok bør ta en tur til fastlegen og/eller helsestasjonen og snakke ut litt om hvordan du egentlig har det. Det kan være at du bør sykemeldes fra permisjon for å sette det på spissen. Da kan far ta over. Men dette kan fastlege vurdere hvis aktuelt.
Det høres uansett ut som du har det veldig tøft nå, også med tanke på det du skriver om at du ikke skulle ønske dere fikk et siste barn. Det er en vond tanke å bære på som forelder. 

Ønsker deg alt godt og håper du får hjelp videre!

Anonymkode: cce59...c26

AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår var helt lik. Hos oss hjalp det når faren begynte å ta datteren mer, jeg gikk ut på kveldene. Da fikk hun mer kontakt med far og aksepterte mer at han tok henne. Var fortsatt mye hyling og klenging på meg men jeg fikk hvertfall puste litt. Når barnet runder året og kan gå blir du mer fri. Da er barnet også mer istand til å takle å få et nei om å bli bært hele tiden. Da kan du si « nei nå lager jeg mat. Du kan stå i kjøkkenhjelper ved siden av å se på, eller leke med den leken på gulvet». Når jeg er ferdig kan jeg komme å leke med deg.» også må man repetere det mange ganger og det blir mye hyling men barnet ser til slutt mønsteret og kjenner igjen ordene, og da vil barnet hyle litt mindre når hen ikke får bli bært. Du må bare tenke at det du holder på med må gjøres, og ungen må bare tåle å hyle litt de minuttene det tar. Du kan ikke bære ungen HELE dagen. 

Anonymkode: ceb92...1cd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...