Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Avslutte HRT-behandling, hva kan jeg forvente fremover?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det 5+ uker siden jeg sluttet med Trisekvens, og det skjer veldig mye i kroppen nå.

Jeg sover merkbart dårligere, er varmere i kroppen generelt, har en god del høyere hvilepuls enn vanlig, har lavere HRV enn før, og er helt energiløs.

AnonymBruker skrev (På 25.6.2025 den 10.13):

Trisekvens (som du har gått på) er egentlig et litt udatert preparat. Det er syntetisk progesteron i dem (gestagen), og østrogen skal helst tas gjennom huden, og ikke via tabletter.

Om du skal starte på noe igjen, ville jeg krevd bioidentisk trandermalt østrogen (gel, plaster, spray) og utrogestan (bioidentisk progesteron). Dette er forbundet med mye mindre bivirkninger, og jeg vil tro at når østrogenet taes opp gjennom huden så vil det påvirke den andre medisinen du tar i mye mindre grad. 

Anonymkode: 22b33...fc0

Takk for svar.  Slik det er nå savner jeg Trisekvens noe enormt, for da sov jeg i det minste...

Jeg skal ikke starte på systemiske hormoner igjen, men jeg må finne en løsning på dette, for slik det er nå fungerer det ikke.

(En natt forrige uke sov jeg så dårlig at treningsklokken ga beskjed om at jeg behøvde 2 timer restitusjon etter nattens søvn)

Anonymkode: 2b5b2...f64

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...