Gå til innhold

Fler enn meg som føler seg litt ekle dagen etter dusj uansett hvor renslig man er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt lik selv. Du er ikke alene.

Anonymkode: 22fc1...3d3

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er helt lik selv. Du er ikke alene.

Anonymkode: 22fc1...3d3

Det er mange som lider av OCD, det finnes hjelp. 

Det anbefales!

Anonymkode: 91486...032

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg har ikke tvangstanker. Dusjer man konsekvent hver dag lider man av det.

Anonymkode: d0e38...b37

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er mange som lider av OCD, det finnes hjelp. 

Det anbefales!

Man er ikke syk fordi om man vil være ren. Å dusje daglig er virkelig ikke en overdrivelse. 

Anonymkode: 0ab5d...4bd

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Man er ikke syk fordi om man vil være ren. Å dusje daglig er virkelig ikke en overdrivelse. 

Anonymkode: 0ab5d...4bd

Det som beskrives er ikke bare å dusje hver dag. Det skrives at man føler seg skitten, selv om man egentlig er ren. At man må vaske av seg følelsen av utendørs, som om det bare er rent hjemme, eller at man må holde hjemmet rent(holde den skitne verdenen utenfor). Å føle seg EKKEL selv kort tid etter en dusj, man vet man per definisjon er ren etter "standarden", men allikevel føler seg eklel. 

DET er uvanlig. DET er sykelig. Og det finnes hjelp.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Som sagt, mange kan ikke å vaske med klut, fordi de ikke har lært det.

Man bruker flere kluter ELLER bretter kluten underveis, der rompa er det absolutt siste som vaskes (dette er også vask 101 når man vasker andre enn seg selv). 

Og skyller kluten med såpe og legger den rett i maskinen til vask. 

Rester fra oralsex fikses med tannpuss....

Anonymkode: 20be1...599

Å brette kluten har da ingenting å si.

Å vaske føttene før rompa? Æsj!

Rester fra oralsex? Æsj igjen!

Skrevet
Blåttvann skrev (5 minutter siden):

Å brette kluten har da ingenting å si.

Å vaske føttene før rompa? Æsj!

Rester fra oralsex? Æsj igjen!

Vil du vaske føttene med rompeklut, eller rompa med fotklut? :fnise: 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nettopp! Sier nei til begge deler. 🤮

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gir ordet å lukte tåfis, nye dimensjoner.

Anonymkode: 12f6c...72d

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 8.08):

Man vet jo som oftest ikke hvor ofte andre dusjer.

Men som butikkansatt kan jeg si at det er en del menn som har med seg et blaff av "uvasket", selv om de er pent kledde og ser velstelte ut ellers. Nå vet jeg ikke hvor ofte disse dusjer, men de burde ha dusjet oftere. Dette er både eldre og yngre folk.

Anonymkode: 50803...7bd

Et blaff av uvasket... 

Det er akkurat dette dere ikke forstår, dere som hevder at daglig dusj ikke er nødvendig. Det stinker ikke svette og man kjenner ikke den lukten selv. Men menneskekropp, en tid etter sist dusj, lukter noe som ikke er godt. Og ofte går ikke denne lukten utenfor klærne før man blir litt varm av å f.eks gå innom butikken.. 

Anonymkode: d16e7...f6b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Et blaff av uvasket... 

Det er akkurat dette dere ikke forstår, dere som hevder at daglig dusj ikke er nødvendig. Det stinker ikke svette og man kjenner ikke den lukten selv. Men menneskekropp, en tid etter sist dusj, lukter noe som ikke er godt. Og ofte går ikke denne lukten utenfor klærne før man blir litt varm av å f.eks gå innom butikken.. 

Med hånden på hjertet - jeg skjønner virkelig ikke hvilken lukt du mener. Virkelig ikke. 

Og jeg er autist og luktsensitiv. Men menneskekropp lukter ikke noe. Gammel svette? Æsj. Menneskekropp? :vetikke: 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Med hånden på hjertet - jeg skjønner virkelig ikke hvilken lukt du mener. Virkelig ikke. 

Og jeg er autist og luktsensitiv. Men menneskekropp lukter ikke noe. Gammel svette? Æsj. Menneskekropp? :vetikke: 

Jeg mente egentlig «gammel svette» når skrev at det lukter menneskekropp. Eller skitten, at det på en måte lukter skittent. Var bare en måte å si det litt finere på. For er enig med deg, nydusjet menneske lukter ikke noe. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 11.28):

Dersom man ikke er sengeliggende på gamlehjem eller på hyttetur uten innlagt vann, så skjønner jeg ikke poenget med kattevask kontra en rask dusj. 

Du kler deg helt naken, du står og såper inn opptil flere kluter og tar et sted av gangen. Hvor mye raskere går det ikke, å hoppe i dusjen og bare raskt vaske "tits, pits and naughty bits" der i stedet?

Jeg kler meg ikke naken ved klutvask. Hvertfall ikke på vinteren og når formen er dårlig. Blir så fort kald da. Blir enda kaldere når jeg dusjer så det velger jeg vekk når formen er dårlig. 

AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 11.28):

Det har jo skjedd at jeg har brukt klut, men det er mer sånn bare freshe opp armhulene eller skrittet raskt, mens jeg har klær på. 

Skal man først kle seg naken og ta alt, så ser jeg ikke fordelen med klutvask. 

Anonymkode: 12f6c...72d

Anonymkode: aba84...aab

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2025 den 11.47):

Det som beskrives er ikke bare å dusje hver dag. Det skrives at man føler seg skitten, selv om man egentlig er ren. At man må vaske av seg følelsen av utendørs, som om det bare er rent hjemme, eller at man må holde hjemmet rent(holde den skitne verdenen utenfor). Å føle seg EKKEL selv kort tid etter en dusj, man vet man per definisjon er ren etter "standarden", men allikevel føler seg eklel. 

DET er uvanlig. DET er sykelig. Og det finnes hjelp.

Enig! For man er ikke alltid skitten fordi om man føler seg skitten. 

Anonymkode: aba84...aab

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 11.21):

Ja. Normale, voksne mennesker svetter jo, og kroppen kvitter seg med fett og hudceller og diverse annet gørr. Spesielt om natten svetter de fleste litt ekstra. Og det er derfor folk flest dusjer hver dag!

Jeg dusjer alltid om morgenen, så jeg er fresh på jobb. Også dusjer jeg etter jobb, siden man alltid blir litt svett i løpet av en vanlig dag.

Anonymkode: d1d22...ca4

Du burde kun ha dusjet på kvelden da.....2 ganger om dagen er for mye...ren svette lukter ikke!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...