Gå til innhold

Fler enn meg som føler seg litt ekle dagen etter dusj uansett hvor renslig man er?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Prøver å holde meg til dusj annenhver dag. Dagen jeg ikke dusjer så vasker jeg meg med klut i ansikt, armhulen, skritt, føttene og skifter til rene klær og selvfølgelig ren truse og rene sokker. Likevel føler jeg meg "skitnere" enn på selve dusjedagen. Synes det er ukomfortabelt at folk kommer tett innpå meg som i en klem, eller enda verre hvis jeg dater og han ønsker sex.

Når jeg sover over hos folk vil jeg egentlig bare hjem fortest mulig for jeg får ikke dusjet (kan jo selvfølgelig gjøre det men prøver å la være) og ofte må jeg forte meg med vasking og det å ordne meg for flere står i kø for å bruke badet. Så da føler jeg meg ekstra skitten, når jeg ikke får gjort vasken grundig nok. 

Skal vi ut og kommer inn igjen føler jeg det lukter litt "kropp" av meg når vi kommer inn igjen, og litt sånn hodebunnlukt. Men aldri fått noe klager på det. 

Er det flere som er sånn eller er det bare meg? Har egentlig mest lyst å dusje hver dag men vet at kroppen har jo ikke godt av det...

Tips?

Anonymkode: 3aeec...9c9

• Liker 2

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette høres litt tvangspreget ut. Spesielt at du må hjem raskt for å dusje…

Syns du det lukter kropp av andre som dusjer annenhver dag? Eller gjelder det bare deg?

Anonymkode: 91486...032

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker

Det er nok i ditt hodet! Jeg føler meg fresh når jeg vasker meg lett dagen etter dusjing. Unntaket er vel om jeg har trent, eller jobbet hardt. I går var vi på hytta og klippet plen, sagde busker, og sloss med trær. Da var jeg rimelig svett, og da holdt det ikke med en kattevask.. Mest grunnet håret og hodebunn. 

Jeg har langt hår, så jeg vil helst bare vaske håret hver 3. dag. 

Anonymkode: 23d65...a89

• Liker 1
  • Nyttig 3

Vanesak! Jeg dusjer annenhver dag (om det ikke er noe som tilsier at jeg må dusje), men gjør en klutvask og har rent tøy innerst mot kroppen. På hjemmekontor hender det ofte at jeg tar en kjapp løpetur i lunsjen, og da venter jeg med dusj til kvelden for å ikke være borte mer enn litt over halvtimen. Da blir det bare å vente noen minutter på badet mens jeg svetter ferdig, vaske seg kjapt med klut, og på med skjorta igjen. Jeg har atopisk hud, og dusjing tørker veldig ut huden

Endret av Summeer

Annonse

AnonymBruker

Dusj hver dag da vel? Om du ikke vasker håret, så tar det da omtrent like lang tid som en kattevask. Ta en 3 minutters dusj.

Det er ikke nødvendig å dusje hver dag helsemessig, men det er heller ikke spesielt helseskadelig å gjøre det. Sliter du med tørr hud, så kjøp parfymrefri dusjolje, og bruk body lotion. 

Jeg sliter med at jeg "må" vaske håret hver gang jeg dusjer, hvis ikke føler jeg meg ikke ren. Det er noe jeg prøver å bli bedre på, for det sliter jo faktisk på håret, tar lengre tid på morgenen, koster mer i shampo og er lite miljøvennlig. Men jeg dusjer fremdeles hver dag, selv om jeg hopper over hårvasken.

Anonymkode: 12f6c...72d

• Liker 8
AnonymBruker

Ja. Normale, voksne mennesker svetter jo, og kroppen kvitter seg med fett og hudceller og diverse annet gørr. Spesielt om natten svetter de fleste litt ekstra. Og det er derfor folk flest dusjer hver dag!

Jeg dusjer alltid om morgenen, så jeg er fresh på jobb. Også dusjer jeg etter jobb, siden man alltid blir litt svett i løpet av en vanlig dag.

Anonymkode: d1d22...ca4

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Prøver å holde meg til dusj annenhver dag. Dagen jeg ikke dusjer så vasker jeg meg med klut i ansikt, armhulen, skritt, føttene og skifter til rene klær og selvfølgelig ren truse og rene sokker. Likevel føler jeg meg "skitnere" enn på selve dusjedagen. Synes det er ukomfortabelt at folk kommer tett innpå meg som i en klem, eller enda verre hvis jeg dater og han ønsker sex.

Når jeg sover over hos folk vil jeg egentlig bare hjem fortest mulig for jeg får ikke dusjet (kan jo selvfølgelig gjøre det men prøver å la være) og ofte må jeg forte meg med vasking og det å ordne meg for flere står i kø for å bruke badet. Så da føler jeg meg ekstra skitten, når jeg ikke får gjort vasken grundig nok. 

Skal vi ut og kommer inn igjen føler jeg det lukter litt "kropp" av meg når vi kommer inn igjen, og litt sånn hodebunnlukt. Men aldri fått noe klager på det. 

Er det flere som er sånn eller er det bare meg? Har egentlig mest lyst å dusje hver dag men vet at kroppen har jo ikke godt av det...

Tips?

Anonymkode: 3aeec...9c9

Vi driver ikke på slik, vi dusjer hver dag, både voksne og barn. 
Å føle seg vel, er en del av å ha stelt seg og dusjet om morgenen. En god måte å starte dagen på. 

Anonymkode: dd196...2c3

• Liker 9
AnonymBruker

Dusjer og tar håret hver dag. Våkner på en helt annen måte og føler meg freshere. Trenger ikke tenke, bare gjør det.

Huden er fin også, har litt håndeksem, men det er ikke dusjen som er verst der, det er all håndvasken resten av dagen.

Dusj hver dag hvis du føler for det, det tar ikke lenger tid!

Anonymkode: ce041...b01

Annonse

AnonymBruker

Dusjer hver dag. Alltid. 
Men håret vasker jeg kun 2 ganger pr uke. 
For meg er det utrolig viktig å føle meg ren, og tenker det burde være en selvfølge å vaske seg ordentlig hver dag for voksne mennesker!

Anonymkode: 51c30...c76

• Liker 3
AnonymBruker

Jeg dusjer og vasker håret ca annenhver dag. Seinere den dagen, og dagen imellom, blir det vask med klut. Jeg vasker også magen og ryggen, særlig på sommeren svetter man mye der. Føler meg ikke skitten mellom dusjer med mindre jeg har mensen eller stress-svetter. Kunne aldri vaska håret hver dag, det tar ca 5 timer å lufttørke!

Anonymkode: 20be1...599

AnonymBruker

Hva er det som "ikke er godt for kroppen" med å dusje hver dag liksom? Dette er tvangstanker eller vrangforestilling. Hvorfor skulle vask være bedre enn dusj??

Du har antagelig misforstått overdreven såpebruk, som kan tørke ut huden. Men på utsatte steder trengs det daglig vask, og det er ett fett om det dusjes eller knikkes med klut.

Anonymkode: d16e7...f6b

• Liker 4
  • Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle voksne dusjer vel tilnærmet hver dag? 

Anonymkode: 6ca2b...220

Nei, er ikke alle som gjør det. Huden har heller ikke godt av det.

Anonymkode: d0eb0...e47

• Liker 6
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva er det som "ikke er godt for kroppen" med å dusje hver dag liksom? Dette er tvangstanker eller vrangforestilling. Hvorfor skulle vask være bedre enn dusj??

Du har antagelig misforstått overdreven såpebruk, som kan tørke ut huden. Men på utsatte steder trengs det daglig vask, og det er ett fett om det dusjes eller knikkes med klut.

Anonymkode: d16e7...f6b

Jeg er enig i at TS har et psykisk problem, men det er relatert til at hun føler seg skitten når hun har vasket seg (men ikke dusjet). 

Anonymkode: fff24...2a0

AnonymBruker

Hvorfor føler dere dere ekle hvis dere ikke dusjer hver dag?

At man føler seg ekkel hvis man er svett eller skitten er greit, men bare fordi du ikke har dusjet er helt merkelig! 

Anonymkode: aba84...aab

• Liker 3
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor føler dere dere ekle hvis dere ikke dusjer hver dag?

At man føler seg ekkel hvis man er svett eller skitten er greit, men bare fordi du ikke har dusjet er helt merkelig! 

Anonymkode: aba84...aab

Tror ikke alle helt skjønner hvordan de skal vaske seg med klut. Man blir rein av det når det gjøres grundig. 

Anonymkode: 20be1...599

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...