AnonymBruker Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Dumt spørsmål. Jeg fryser ofte mat, og spise det lett. Men skal lage en kyllingsalat som gjerne varer tre dager i kjøleskapet. Kan jeg da bruke fryst kylling? Eller bør fryst kylling bli spist samme dag det lages? Anonymkode: 57ca1...82f
AnonymBruker Skrevet 9. juni #5 Skrevet 9. juni Jeg har brukt prior sine salat kylling med ulike smaker. Bruker halve pakken samme dag og fryser resten. Anonymkode: 96c1f...6be 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni #6 Skrevet 9. juni AnonymBruker skrev (På 30.5.2025 den 7.54): Dumt spørsmål. Jeg fryser ofte mat, og spise det lett. Men skal lage en kyllingsalat som gjerne varer tre dager i kjøleskapet. Kan jeg da bruke fryst kylling? Eller bør fryst kylling bli spist samme dag det lages? Anonymkode: 57ca1...82f Du oppbevarer verken salat eller kylling i tre dager i kjøleskap. Det er å be om magetrøbbel. To dager maks. Kyllingen kan du fryse når du har delt den opp i småbiter, og så fryse i passe porsjoner til å ta opp hver dag/kvelden før du skal spise den, for tining i kjøleskap. Eler legge den frossen i salaten om du skal ha Salten med deg. Da har du to funksjoner i en, kyllingen tiner, om maten holder seg kald. Anonymkode: f420d...d06 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni #7 Skrevet 9. juni Jeg hadde brukt den hvis den var kjøpt fryst fra butikken og fortsatt var fryst når jeg stoppet den i fryseren hjemme. Ellers hadde jeg vært litt mer forsiktig med hvem som hadde fått spist. Anonymkode: 96e4e...d6b
AnonymBruker Skrevet 10. juni #8 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du oppbevarer verken salat eller kylling i tre dager i kjøleskap. Det er å be om magetrøbbel. To dager maks. Kyllingen kan du fryse når du har delt den opp i småbiter, og så fryse i passe porsjoner til å ta opp hver dag/kvelden før du skal spise den, for tining i kjøleskap. Eler legge den frossen i salaten om du skal ha Salten med deg. Da har du to funksjoner i en, kyllingen tiner, om maten holder seg kald. Anonymkode: f420d...d06 Det gjør jeg ukentlig 😅 Prepper som regel lunsj for tre dager. Men blander det ikke sammen før samme morgen, da. Anonymkode: d0797...dbf 4
AnonymBruker Skrevet 10. juni #9 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (15 timer siden): Du oppbevarer verken salat eller kylling i tre dager i kjøleskap. Det er å be om magetrøbbel. To dager maks. Kyllingen kan du fryse når du har delt den opp i småbiter, og så fryse i passe porsjoner til å ta opp hver dag/kvelden før du skal spise den, for tining i kjøleskap. Eler legge den frossen i salaten om du skal ha Salten med deg. Da har du to funksjoner i en, kyllingen tiner, om maten holder seg kald. Anonymkode: f420d...d06 Det går da helt fint å ha kylling i tre dager i kjøleskapet! Den er jo stekt og da er det ikke noe problem. Jeg har da åpnet kjøttpålegg i kjøleskapet i flere dager enn det, og likeledes salat, kinakål osv. Det eneste som ikke tåler å stå lenge, er mais i åpnet hermetikkboks (tåler 3 dager den også altså) Anonymkode: d9a7a...c80 2
AnonymBruker Skrevet 10. juni #10 Skrevet 10. juni AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du oppbevarer verken salat eller kylling i tre dager i kjøleskap. Det er å be om magetrøbbel. To dager maks. Kyllingen kan du fryse når du har delt den opp i småbiter, og så fryse i passe porsjoner til å ta opp hver dag/kvelden før du skal spise den, for tining i kjøleskap. Eler legge den frossen i salaten om du skal ha Salten med deg. Da har du to funksjoner i en, kyllingen tiner, om maten holder seg kald. Anonymkode: f420d...d06 Hverken salat eller kylling i kjøleskapet mer enn tre dager? Det går helt fint. Anonymkode: a1178...f5d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå