Gå til innhold

Brudd i samboerskap, 2 barn, begge skal flytte da vi har solgt vår felles bolig, jeg flytter først - melde flytting på meg selv og barna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå går barna i barnehage, det er ikke en problemstilling i år. Ts og mannen finner sannsynligvis en løsning før barna begynner på skolen.

Anonymkode: 3b01c...6e0

Det spørs jo om et av barna skal gå siste året i barnehage nå, Innskriving var før jul for min eldste ihvertfall 

Anonymkode: 1a266...d92

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Megling er obligatorisk ved samlivsbrudd med barn, så jeg vil tro dere vil få innkalling om ingen av dere setter opp time. Dere virker jo å være enige og samarbeide greit, da er dette bare en liten formalitet som dere like gjerne kan få overstått. 

Anonymkode: 1a266...d92

Du må kontakte familievernkontoret selv for å få meglingstime.

Finnes ingen register som fv.kontoret henter opplysninger om folk som flytter fra hverandre.

Meglingsatesten brukes opp mot nav om dere skal ha deltbosted eller en unge hos hver. Hvem skal ha barnetrygden osv. Eller om noen skal søke barnebidrag.

Anonymkode: 3608a...b15

Den som flytter først «mister» dessverre barna, så dere må begge skrive under på delt bosted før en av dere flytter. En lur måte kan være at et barn har bosted hos hver forelder, så er dere begge sikret mot at den andre bare flytter til Kirkenes eller Røros med barna.

Anonymkode: bbe6f...3b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...