LeannahDL Skrevet 30. mai #1 Skrevet 30. mai Årene går, og vi blir eldre. Det dukker opp små linjer i ansiktet som ikke var der før. Nå er jeg 53, og jeg føler kanskje det er på tide å gå gjennom hudpleie/sminke-produktene som skal brukes i tiden som kommer. Jeg elsker å sminke meg, og vil gjerne at det skal se best mulig ut. Så dere over 50; Hva er deres beste produkter som dere MÅ ha.
Roci Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Min erfaring som kvinne 50+ er at riktig hudpleie er alfa og omega for å få en pen makeup. Spesielt nok og riktig fukt har stor betydning etterhvert som huden vår blir tørrere og tynnere. Om man har solskader i form av pigmenteringer og ujevn hudtone, kan man vurdere å investere i et produkt som hjelper mot det. Jeg synes også at det er penere med mindre sminke etterhvert som vi blir eldre, og de fleste av oss bør nok unngå pudderprodukter på huden, som har en tendens til å fremheve tørre partier, smårynker og dunhår. De naturlige fargene våre blir også blassere etterhvert som vi blir eldre, så sminken bør opprettholde en viss kontrast uten at det blir for hardt, i alle fall dersom man ønsker seg et noenlunde naturlig resultat. Brun eller grå mascara i stedet for sort, f.eks. Selv er jeg blitt veldig begeistret for serumfoundation, som gir et naturlig resultat og kan bygges opp til ønsket dekningsgrad uten å se "kakete" ut. Mange av disse inneholder også pleiende ingredienser. Etter mye prøving og feiling, har jeg funnet ut at denne metoden gir det beste og mest naturlige resultatet. På en god andreplass kommer en fuktet beautyblender. For tiden bruker jeg Maybelline Superstay 24H Skin Tint Foundation, men når jeg er gått tom for den, skal Haus Labs Triclone Skin Tech Foundation testes ut. Mine tre største "pet peeves" når det gjelder sminke for oss kvinner over 50, er Øyebryn. Jeg ser ganske mange kvinner som har veldig sparsomme, av og til nesten usynlige øyebryn. Spesielt hvis man ellers bruker sminke, ser dette ganske ubalansert ut. Øyebryn gir ansiktet karakter, så man kan med fordel gi de litt farge, børste de i fasong og nappe ut viltvoksende hår. Kajal/eyeliner kun på nederste vipperad/våtkant. Dette synes jeg ikke er pent på de fleste på vår alder, da det "drar ned" øynene og egentlig hele ansiktet, og fremhever poser og mørke ringer som man eventuelt måtte ha. For mørk leppestift. Leppene vår blir mindre fyldige og får en mindre tydelig kontur etterhvert som vi blir eldre, noe som gjør det mer krevende å få mørk leppestift til å bli pent. Mørk leppestift får leppene til å framstå smalere, og bruker vi feil farge i tillegg, kan det også få tennene våre til å se gulere/brunere ut. Kanskje forsøke en nyanse eller to lysere, sørg for rett fargetone og legg leppestiften riktig, så kan det se helt smashing ut 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai Jeg er 51. Har veldig lyse øyevipper, så bruker mascara. Bortsett fra det renser jeg huden morgen og kveld, og bruker en god ansiktskrem. Jeg blir ganske brun, men i vinterhalvåret bruker jeg aco ansiktskrem (fra apoteket) med litt farge. Jeg synes man er penest når man ikke "sparkler" huden, slik svært mange gjør. Når man blir litt oppi åra, legger det seg jo også i de små rynkene, og ser ikke pent ut i dagslys... Skal man på fest, er det en annen sak, da kan det være veldig pent med mer sminke. Synes Roci over her har mange gode tips ift det 🙂 Anonymkode: 036d9...b89 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai Så lite som mulig, hjemme i helger bruker jeg ikke noe, men på jobb litt farget fuktighetskrem (lett concealer), litt farge på bryn og vipper og litt solpudder om jeg føler meg blek. Anonymkode: 19ed8...969 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai Roci skrev (1 time siden): Min erfaring som kvinne 50+ er at riktig hudpleie er alfa og omega for å få en pen makeup. Spesielt nok og riktig fukt har stor betydning etterhvert som huden vår blir tørrere og tynnere. Om man har solskader i form av pigmenteringer og ujevn hudtone, kan man vurdere å investere i et produkt som hjelper mot det. Jeg synes også at det er penere med mindre sminke etterhvert som vi blir eldre, og de fleste av oss bør nok unngå pudderprodukter på huden, som har en tendens til å fremheve tørre partier, smårynker og dunhår. De naturlige fargene våre blir også blassere etterhvert som vi blir eldre, så sminken bør opprettholde en viss kontrast uten at det blir for hardt, i alle fall dersom man ønsker seg et noenlunde naturlig resultat. Brun eller grå mascara i stedet for sort, f.eks. Selv er jeg blitt veldig begeistret for serumfoundation, som gir et naturlig resultat og kan bygges opp til ønsket dekningsgrad uten å se "kakete" ut. Mange av disse inneholder også pleiende ingredienser. Etter mye prøving og feiling, har jeg funnet ut at denne metoden gir det beste og mest naturlige resultatet. På en god andreplass kommer en fuktet beautyblender. For tiden bruker jeg Maybelline Superstay 24H Skin Tint Foundation, men når jeg er gått tom for den, skal Haus Labs Triclone Skin Tech Foundation testes ut. Mine tre største "pet peeves" når det gjelder sminke for oss kvinner over 50, er Øyebryn. Jeg ser ganske mange kvinner som har veldig sparsomme, av og til nesten usynlige øyebryn. Spesielt hvis man ellers bruker sminke, ser dette ganske ubalansert ut. Øyebryn gir ansiktet karakter, så man kan med fordel gi de litt farge, børste de i fasong og nappe ut viltvoksende hår. Kajal/eyeliner kun på nederste vipperad/våtkant. Dette synes jeg ikke er pent på de fleste på vår alder, da det "drar ned" øynene og egentlig hele ansiktet, og fremhever poser og mørke ringer som man eventuelt måtte ha. For mørk leppestift. Leppene vår blir mindre fyldige og får en mindre tydelig kontur etterhvert som vi blir eldre, noe som gjør det mer krevende å få mørk leppestift til å bli pent. Mørk leppestift får leppene til å framstå smalere, og bruker vi feil farge i tillegg, kan det også få tennene våre til å se gulere/brunere ut. Kanskje forsøke en nyanse eller to lysere, sørg for rett fargetone og legg leppestiften riktig, så kan det se helt smashing ut Så gode tips Roci!! Synes det kan være vanskelig å finne brun mascara eneste, håper utvalget der kommer seg. Jeg er brunette, men ser jeg blir blassere og vil ikke ha et "hardt" uttrykk. Jeg har mest fokus på det over øynene: øyenbryn og øvre vipper. Nå har jeg litt ujevn hudtone og kjøpte bare minerals for å jevne ut og dekke litt pigmentering. Tok ikke høyde for dun i ansiktet, glemte den....-/ Så videoen du linket til, skal også teste det ut med min flytende foundation. Du har alltid mye bra å komme med, setter veldig pris på dette. Anonymkode: 888fe...7b1
Roci Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så gode tips Roci!! Synes det kan være vanskelig å finne brun mascara eneste, håper utvalget der kommer seg. Jeg er brunette, men ser jeg blir blassere og vil ikke ha et "hardt" uttrykk. Jeg har mest fokus på det over øynene: øyenbryn og øvre vipper. Nå har jeg litt ujevn hudtone og kjøpte bare minerals for å jevne ut og dekke litt pigmentering. Tok ikke høyde for dun i ansiktet, glemte den....-/ Så videoen du linket til, skal også teste det ut med min flytende foundation. Du har alltid mye bra å komme med, setter veldig pris på dette. Anonymkode: 888fe...7b1 Så hyggelig å høre🥰 Jeg synes også det er vanskelig å finne brun mascara, så der følger jeg foreløpig ikke mitt eget tips Men Kicks har et brukbart utvalg av brun og brunsort mascara, ser det ut til: https://www.kicks.no/makeup/oyesminke/mascara?v_color=Brun&sortBy=popularity&count=24. Jeg har så smått begynt å barbere ansiktet med en sånn øyebrynskniv for å fjerne dunhårene, det funker fjell! Det viktigste er at man bruker en ny kniv for hver gang (så kanskje ikke så miljøvennlig sånn sett), tar seg god tid, og gjerne bruker litt olje. Det er også greit å IKKE gjøre dette dagen før du skal være lenge ute i sola, og viktig at man ikke bruker produkter med aktive ingredienser rett etterpå Det er mange gode råd i lenken. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå