Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg har en snill,hjelpsom og pliktoppfyllende datter jeg tenker at skal begynne å få ukepenger, hva synes dere er passelig for en 15 åring i ukelønn? 
😊

Anonymkode: c45f8...86a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal pengene dekke?

AnonymBruker
Skrevet
PhilosopherSe7en skrev (10 minutter siden):

Hva skal pengene dekke?

Mat i kantina på skolen innimellom, småtteri på butikken dersom hun er på farta( som hun ofte er) som feks pizzabolle, muslibar,smoothie osv) 

Pluss dersom hun skal finne på noe i helgen som feks kino osv.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mat i kantina på skolen innimellom, småtteri på butikken dersom hun er på farta( som hun ofte er) som feks pizzabolle, muslibar,smoothie osv) 

Hender seg hun er i byen å vil kjøpe seg noen småting.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

AnonymBruker
Skrevet

500 kr 

Anonymkode: 3935d...5f8

AnonymBruker
Skrevet

200-300kr

Anonymkode: 2f2e3...1c0

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det du beskriver høres ut som 500 kr i uka.

Endret av Ny Bruker
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

500 kr 

Anonymkode: 3935d...5f8

500kr hver uke?!

Anonymkode: 47bc0...3c3

AnonymBruker
Skrevet

Her ville jeg tenkt litt over hvor mye du sponser henne i dag og hvor mye du tenker er ok at hun bruker på utgiftene hun skal dekke selv. 

Dersom du allerede gir henne et beløp du er komfortabel med, kan hun få det som en engangssum i stedet for oppstykket gjennom uken/måneden. Om du syns det er for mye kan du legge deg litt lavere, evt høyere om hun trenger mer. En del av poenget bør være at hun lærer seg å disponere egne penger og ta valg ut fra det. Dersom hun bruker alt på shopping første dagen, er det tomt resten av uken.  

I den alderen syns jeg egentlig det er bedre å øve på månedslønn, fremfor ukeslønn. Ikke lenge før hun kan tjene sine egne penger, lurt å øve på disponering over litt tid før det. 

Anonymkode: 71327...5e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hei! 

Jeg har en snill,hjelpsom og pliktoppfyllende datter jeg tenker at skal begynne å få ukepenger, hva synes dere er passelig for en 15 åring i ukelønn? 
😊

Vår 13 åring får 150 i uka. Da det er far som gir ukelønn. Vi kjøper det meste. 

Anonymkode: d7771...86e

AnonymBruker
Skrevet

Broren min på 17 år som bor hos meg får 1500 kr i uka. Men det skal dekke alt utenom mat her hjemme. Han hjelper også til en del hjemme og passer de to barna mine etter de er lagt 1-2 ganger uka mens mannen og jeg er på trening.

Anonymkode: c1e72...456

AnonymBruker
Skrevet

Vår 16.åring får 1000kr i mnd. 

Det skal gå til alt det du nevner.. får penger til buss, dyre klær : typ jakke, sko etc ved siden av. Samt penger til bursdagsgaver, og om Det er noe spesielt som Tusenfryd  eller slike ting med venner.

Anonymkode: e20d1...82b

AnonymBruker
Skrevet

Min 14-åring sin månedslønn går opp til 2000kr/mnd når hun blir 15. Det skal dekke 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hun sparer dog mesteparten. 

Anonymkode: b36d6...659

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...