Gå til innhold

Hvor mange timer sover ditt barn på 6-7 år når de kan sove så lenge de vil?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og jeg mener selvfølgelig barn som er 6-7 år gamle, ikke hvor mye de sover over en 6-7-årsperiode 😑 Klønete formulert.

ts

Anonymkode: 722e0...6fc

Jente snart 7. Om hun ikke våkner av at hun må tisse eller av andre lyder sover hun glatt til både 9 og halv 10 i helgene. Sovner sjelden før 9 om kvelden 

Anonymkode: 3d6f1...24d

Annonse

På fridager våkner de som regel før vekkerklokka vanligvis ringer. Har to stykk som ligger og ser på klokka, da vi har en regel om at de ikke får stå opp før 8 i helger og fridager :p 

Anonymkode: 1526d...e65

Sover ikke ut, våkner 6.30-7 uavhengig av leggetid. 

Kan en svært sjelden gang sove til 8, men da må gjerne leggetiden ha vært sen over flere dager.

Anonymkode: 451ef...da9

Nå er ikke min 6 år lengre men i den alderen spratt hen opp kl 5 når hen hadde skole fri og nektet å stå opp kl 7.30 når det var skole🤷‍♀️

Anonymkode: 2b991...1af

• Nyttig 1

Annonse

Annonse

Jente som nettopp har fylt 7 sover til rundt  8.30 om ingen vekker henne.  Hun sover tungt, og våkner ikke av lyder i huset. Da sovner hun som regel ikke før 22 påfølgende kveld. Fordi hun må stå opp 6.30 i hverdagen, pleier jeg å vekke henne 7.30 i helger. I ferier snur hun raskt på døgnet, og kan da typisk sove fra 22 - 09. 

Anonymkode: 06126...860

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Våkner som regel 07.30-8 tiden av seg selv. 

Anonymkode: ab442...1a1

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

På fridager våkner de som regel før vekkerklokka vanligvis ringer. Har to stykk som ligger og ser på klokka, da vi har en regel om at de ikke får stå opp før 8 i helger og fridager :p 

Anonymkode: 1526d...e65

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Sover ikke ut, våkner 6.30-7 uavhengig av leggetid. 

Kan en svært sjelden gang sove til 8, men da må gjerne leggetiden ha vært sen over flere dager.

Anonymkode: 451ef...da9

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nå er ikke min 6 år lengre men i den alderen spratt hen opp kl 5 når hen hadde skole fri og nektet å stå opp kl 7.30 når det var skole🤷‍♀️

Anonymkode: 2b991...1af

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

7:30–8 på vinteren. 6:30–7 på sommeren. Får det ikke helt mørkt pga glipe på siden av rullegardinen. Jente. 

Anonymkode: b893e...dec

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

I helger sover de som regel til 7.30-8 av seg selv. I lengre ferier blir det fort en time lenger ++

Anonymkode: b4499...429

Men hvor mange timer sover de? 

Anonymkode: 722e0...6fc

• Liker 1

Mine sovner typisk rundt 21:00-21:30 og våkner av seg selv 06:30-07:00, gutt og jente 6 år. Står opp like tidlig når det er helg, selv om det hender jeg må vekke dem på skoledager (den ene våkner av seg selv 06:30 omtrent 90% av skoledagene, den andre våkner av seg selv 06:30 kanskje 30-40% av skoledagene men våkner utrolig nok 07:00 hver eneste fridag allikevel). 

Så det blir rundt 9 timer søvn hver natt, noen ganger litt mindre, men aldri mer. 

Anonymkode: fa7d4...170

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...