AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Hei! Er det lov og «innafor» å ta med to ballonger når jeg skal besøke en som er på sykehus? Jeg vet at pasienten hadde blitt glad, men er det «innafor» mtp sykehusets uskrevne regler? Er enkeltrom. Snakk om heliumballonger (fra seriøs butikk, altså ikke helium som kunne blitt brukt til sykehus-ting). Anonymkode: 4d938...879
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Er det lov og «innafor» å ta med to ballonger når jeg skal besøke en som er på sykehus? Jeg vet at pasienten hadde blitt glad, men er det «innafor» mtp sykehusets uskrevne regler? Er enkeltrom. Snakk om heliumballonger (fra seriøs butikk, altså ikke helium som kunne blitt brukt til sykehus-ting). Anonymkode: 4d938...879 Hva mener du med dette egentlig? Helium er en ikke-fornybar ressurs… å ta det med inn på sykehuset hvor de faktisk TRENGER gassen er direkte frekt spør du meg men… Anonymkode: 87865...175 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du med dette egentlig? Helium er en ikke-fornybar ressurs… å ta det med inn på sykehuset hvor de faktisk TRENGER gassen er direkte frekt spør du meg men… Anonymkode: 87865...175 Da beklager jeg. Leste i flere artikler at hvis heliumballonger kom fra seriøs leverandør, så var ikke heliumet «rent nok» til å bli brukt klinisk.. altså at ballongene ikke «brukte opp» helium som kunne blitt brukt på sykehus. Men da er det sikkert feil.. takk for svar! Anonymkode: 4d938...879
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da beklager jeg. Leste i flere artikler at hvis heliumballonger kom fra seriøs leverandør, så var ikke heliumet «rent nok» til å bli brukt klinisk.. altså at ballongene ikke «brukte opp» helium som kunne blitt brukt på sykehus. Men da er det sikkert feil.. takk for svar! Anonymkode: 4d938...879 Kan godt hende du har rett, men helium er et grunnstoff vi snart går tom for… enten det er "rent" eller ikke. Umusikalsk, er vel det rette ordet her Anonymkode: 87865...175 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hei! Er det lov og «innafor» å ta med to ballonger når jeg skal besøke en som er på sykehus? Jeg vet at pasienten hadde blitt glad, men er det «innafor» mtp sykehusets uskrevne regler? Er enkeltrom. Snakk om heliumballonger (fra seriøs butikk, altså ikke helium som kunne blitt brukt til sykehus-ting). Anonymkode: 4d938...879 Helium er helium. Den trengs til å kjøle ned maskiner på sykehuset. Den er en ikke fornybar ressurs. Hvem har innbilt deg at seriøse butikker har helium som ikke kan brukes på sykehus? Ballonger verken med helium eller latex ballonger har noe på et sykehus å gjøre. Kjøp såpebobler/blåsebobler og ikke støtt opp om heliumballonger. Anonymkode: e6173...625
Nuttery Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Det er ingen på sykehuset som bryr seg om du har heliumballonger med. Det er sikkert noen som har noen sterke tanker om bruk av helium, men ???? Altså. Det eneste vi eventuelt tenker er at det er hyggelig at pasienten har gode pårørende rundt seg. Bare ta med de ballongene. hilsen sykepleier 1
Nuttery Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Helium er helium. Den trengs til å kjøle ned maskiner på sykehuset. Den er en ikke fornybar ressurs. Hvem har innbilt deg at seriøse butikker har helium som ikke kan brukes på sykehus? Ballonger verken med helium eller latex ballonger har noe på et sykehus å gjøre. Kjøp såpebobler/blåsebobler og ikke støtt opp om heliumballonger. Anonymkode: e6173...625 Det er da mye verre å ta med såpebobler på et sykehus? Søle såpe på gulv, sengetøy og medisinsk utstyr? Sammenlignet med rene og pene ballonger som bare står der og er dekorative?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå