Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

venn som er invitert hos folk hun ikke kjenner så godt, og vegrer seg for å dra dit..Spør så om hva jeg skal den kvelden. Virker som.om hun ser på meg som.en back up løsning når hun først er usikker. Jeg hadde nok ikke hørt noe hvis det ikke var for det. Greit å konfrontere henne eller bare ignorere det?

Anonymkode: 42fc1...c3a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Min antakelse ville vært at hun spurte for å håpe at jeg kunne bli med. Din antakelse virker svært kynisk og paranoid synes jeg... 

Og uansett hva, så nei - konfrontasjon for noe slikt som dette er ekstremt dramatisk og unødvendig. Hva i alle dager? Hva slags vennskap har du egentlig, hvis du ser på slike ting som konfronstasjonmat..? 😅

Anonymkode: a4fb8...943

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken aldersgruppe er dere i forresten? Jeg burde kanskje spurt om det før jrg svarte.

Anonymkode: a4fb8...943

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke at hun har «onde» hensikter med å spørre deg om det. Vil tro hun spurte enten fordi hun heller vil henge med deg og trenger en unnskyldning for å droppe det andre. Eller hun spurte rett og slett for å være hyggelig. Tenker hun viser deg tillit når hun fortalte at hun vegrer seg litt for å dra.

Anonymkode: b1362...4e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2025 den 21.19):

venn som er invitert hos folk hun ikke kjenner så godt, og vegrer seg for å dra dit..Spør så om hva jeg skal den kvelden. Virker som.om hun ser på meg som.en back up løsning når hun først er usikker. Jeg hadde nok ikke hørt noe hvis det ikke var for det. Greit å konfrontere henne eller bare ignorere det?

Anonymkode: 42fc1...c3a

Så DU velger å anta en person du omtaler som «venn» er direkte ondsinnet? Synes du det er et etisk ok valg? Er det en vennlig handling? Eller burde du ta deg sammen og enten velge å være vennlig eller velge å være ærlig på at denne personen ikke er noen du ser på som en venn i det hele tatt?

Man kan ikke bare ta seg til rette og tro det verste om mennesker og så kalle dem venner. De to handlingene er uforenelige. 

Anonymkode: fcb61...2a6

• Liker 1
Skrevet

Hvis hun er en god venn av deg så burde du også oppføre deg deretter! Hvis hun har lyst at du skal bli med eller vurderer å droppe det å være med det, hva er problemet? Hadde jeg hatt en venn som hadde konfrontert meg på det grunnlaget så hadde personen ikke vært venn så mye lengre. Både fordi det er usaklig, en stor overreaksjon, ser ut som om du leter etter noe å lage problemer ut av og drama.. orker bare ikke når folk lager drama av ingen grunn. Hvor gamle er dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...