AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Heisann! Vil bare høre litt erfaringer med Xonvea og eventuelle andre kvalmestillende i svangerskap. Rundt uke 5-6 begynte kvalmen for fult (som forventet etter 2 foregående svangerskap med mye oppkast og kvalme). Jeg var litt i forkant og ba tidlig om kvalmestillende, ettersom jeg har opplevd at det kan «komme over natten». Jeg er i bunn og grunn fornøyd med effekten av medisinen, tar bort toppene av kvalmen (så lenge jeg spiser/drikker hyppig), men jeg er så ufattelig dautrøtt. Gjesper gjennom hele arbeidsdagen, våkner ikke uthvilt, sover direkte etter arbeid, sovner når jeg legger ungene og går rett i seng selv etter det🙈😅 Gjør alt for å unngå den kvalmen - men er det flere som har blitt vandrende zombie av de? God natt😅 Anonymkode: 6902f...a70
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai Jeg sov hele dagen på xonvea 🤠 Anonymkode: 1328d...cd3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Ja, men jeg var ekstremt trøtt i mitt første svangerskap også, hvor jeg ikke tok noe kvalmestillende. Så jeg føler ikke det var noe verre nå når jeg gikk på xonvea denne gangen. Anonymkode: 75589...e3f
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Jeg tok xonvea om kvelden og pyridoksin/vitamin B6 om morgenen. Xonvea inneholder vitamin B6 pluss et antihistamin, det er det siste som gjør deg trøtt. B6 kjøpes reseptfritt på apotek. Anonymkode: b81d1...b2a
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Ja, jeg kunne uansett ikke jobbe når jeg var så zombie at jeg bare lå rett ut på sofaen (og man skal jo ikke helst kjøre bil når man bruker xonvea så det er ganske umulig i min jobb uansett) og jeg følte jeg fungerte i alle fall LITT bedre med å "bare" være ufattelig kvalm, så derfor slutta jeg på xonvea ganske raskt. Jeg spydde helt til uke 16-18 et sted.. Anonymkode: 97d74...c2d
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai De tok bort kvalmen men Gud så rar jeg ble i hodet. Stup trøtt og svimmel. Følte meg ikke normal i hodet hvis jeg kan si det sånn. Fikk MA også men vet det ikke er noen sammenheng, gjorde uansett at jeg holdt meg unna neste svangerskap for ble så ør. Anonymkode: 9e170...95c
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai Jepp. Xonvea var det eneste som funket mot kvalmen (les konstant oppkast), men herreminhatt(!!) så trøtt man blir. Anonymkode: c74ab...009
anonymLala Skrevet 30. mai #8 Skrevet 30. mai Jeg var helt zombie, ekstremt kvalm, sensitiv for lukt, trøtt, angstfylt osv før xonvea. Gikk på det en uke og disse symptomene ble forsterket, så sluttet. Hører det er redningen for mange, men for meg var det som å hive bensin på bålet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå