AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Så denne nylig, ikke spør meg om hvordan jeg ikke har sett den før. For en helt fantastisk film, den traff meg virkelig rett i hjertet, den er spennende og tragisk, romantisk og trist. Dette er soleklart min nye favorittfilm😍 Hva synes dere? Anonymkode: 6a9de...a23 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #2 Skrevet 30. mai Velkommen etter, får vi si da nydelig film men ikke favoritten hos meg. Men absolutt god historiefortelling og romantisk Anonymkode: 4cc75...58c 2
Tabris Skrevet 30. mai #3 Skrevet 30. mai En av mine favoritter, ja. Så den fem ganger på kino da den gikk i sin tid, var helt bergtatt. 2 2
Anononyma Skrevet 30. mai #4 Skrevet 30. mai Tidenes vakreste film ❤️ Elsker den, sikkert sett den 50 ganger (og det er nesten ikke en overdrivelse 😅) 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #5 Skrevet 30. mai Spennende, som i at du lurte på hvordan det gikk til slutt? 🤪 Anonymkode: 0c040...19f 3
princeofithilien Skrevet 30. mai #6 Skrevet 30. mai Jeg er ikke spesielt romantisk anlagt, så jeg er ikke spesielt glad i den. Jeg tenker bare på alle klisjeene og at det er fullstendig urealistisk at de to hovedpersonene noen gang ville møttes i virkeligheten. 😄 Sliter også med å leve meg inn i filmer med kjente skuespillere, jeg ser bare Leonardo di Caprio og Kate Winslet, ikke Jack og Rose... Men den er jo veldig flott produsert da, jeg skal være enig i det selvfølgelig!! 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni #7 Skrevet 2. juni Har sett den sikkert 100 ganger, elsker den! Sprøtt at du ikke har sett den før nå😆 Anonymkode: e3c18...a11 1 1 1
Fant80 Skrevet 2. juni #8 Skrevet 2. juni Kjærlighetsdelen er ikke så mye for min del. Men hisoriedelen av filmen er utrolig bra. Glad i historiske drama. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #12 Skrevet 3. juni Veldig god film, men favoritten er sjette sansen 🤣 Anonymkode: 57aef...656
AnonymBruker Skrevet 4. juni #13 Skrevet 4. juni Tenk om Rose ikke hadde vært så dum at hun hoppet tilbake på Titanic fra livbåten. Da hadde Jack kunnet ligge på døren og overlevd. Romantisk? Nei, bare dumt. Anonymkode: 4ed19...642 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:47 #14 Skrevet fredag kl 07:47 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 21.07): Tenk om Rose ikke hadde vært så dum at hun hoppet tilbake på Titanic fra livbåten. Da hadde Jack kunnet ligge på døren og overlevd. Romantisk? Nei, bare dumt. Anonymkode: 4ed19...642 Jeg vet at det ikke er så deep haha men… Jack var ment til å dø, på et eller annet vis. Hadde begge to overlevd og levd lykkelig alle sine dager så hadde ikke filmen truffet like hardt. Det var såå mange kvinner som mistet mannen sin, mange barn som mistet faren sin. Til og med mange som mistet sønnene sine hvis de var i tenårene. Menn i 3. klasse hadde lavest sjanse for å overleve, så det hadde vært litt teit og usannsynlig om Jack skulle overlevd bare sånn at akkurat de to fikk sin happy ending. På en måte så representerte Jack mennene som døde, mens Rose representerte kvinnene som mistet sine elskede. Anonymkode: 30bd3...a7b 2 5
Tabris Skrevet fredag kl 07:52 #15 Skrevet fredag kl 07:52 Fant80 skrev (På 2.6.2025 den 11.04): Kjærlighetsdelen er ikke så mye for min del. Men hisoriedelen av filmen er utrolig bra. Glad i historiske drama. Dette er et viktig poeng. Jeg husker jeg var så irritert på alle guttene/unge mennene som himlet med øynene da Titanic kom fordi det bare var en "tåpelig kjærlighetshistorie". Husker jeg tenkte - hvor grunn kan man være om man ikke ser det historiske? Tragedien, alle lidelsene, utspilt i detalj. Ikke minst når det var en sann, tragisk historie som skjedde nesten nøyaktig slik som fremvist (selv om vi ettertid selvsagt vet om noen ulikheter). Hvordan kan man ikke bli truffet av det? 4 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl 07:57 #16 Skrevet fredag kl 07:57 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 21.07): Tenk om Rose ikke hadde vært så dum at hun hoppet tilbake på Titanic fra livbåten. Da hadde Jack kunnet ligge på døren og overlevd. Romantisk? Nei, bare dumt. Anonymkode: 4ed19...642 Det er jo nettopp dette som gjør den så bra. Hva - hvis... Anonymkode: 9b6f1...a6d 1
Majer Skrevet fredag kl 08:06 #17 Skrevet fredag kl 08:06 Glad i filmen, men føler man bør boikotte den pga hovedrolleinnehaver
Blåttvann Skrevet fredag kl 08:11 #18 Skrevet fredag kl 08:11 Majer skrev (4 minutter siden): Glad i filmen, men føler man bør boikotte den pga hovedrolleinnehaver Hvem av dem? Og hvorfor? 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl 08:15 #19 Skrevet fredag kl 08:15 AnonymBruker skrev (På 4.6.2025 den 21.07): Tenk om Rose ikke hadde vært så dum at hun hoppet tilbake på Titanic fra livbåten. Da hadde Jack kunnet ligge på døren og overlevd. Romantisk? Nei, bare dumt. Anonymkode: 4ed19...642 Overlevelsesraten for menn som reiste i 3. klasse på Titanic var 13%. Jack og alle hans venner var så og si dødsdømte i det de gikk ombord uavhengig av hva Rose gjorde eller ikke. Det som gjør historien interessant er ikke hvem som overlevde og ikke, for det vet vi at var få og urettferdig/klassedelt. Det historien formidler var at Jack reddet Rose fra en ganske trist skjebne til et liv hun fikk leve fritt. Anonymkode: 11933...882 2 2
Majer Skrevet fredag kl 08:18 #20 Skrevet fredag kl 08:18 Blåttvann skrev (7 minutter siden): Hvem av dem? Og hvorfor? Leonardo. Han dømmes forbausende lite for å kun date kvinner i staten av tjueårene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå