AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Merket for noen dager siden at jeg var fuktig i navlen etter natten og tenkte at det var merkelig, men i går så jeg at det var ganske rødt og irritert inni navlen. Gikk til apoteket og fikk beskjed om å skylle med pyrisept og smøre på bacimycin, 2 ganger daglig. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før det blir bedring? Og hvor lenge kan jeg vente før jeg oppsøker fastlegen? Det svir veldig i dag, kremen gjør at det svir mer, men håper det er fordi den virker. Anonymkode: 44783...b98
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Merket for noen dager siden at jeg var fuktig i navlen etter natten og tenkte at det var merkelig, men i går så jeg at det var ganske rødt og irritert inni navlen. Gikk til apoteket og fikk beskjed om å skylle med pyrisept og smøre på bacimycin, 2 ganger daglig. Noen som har erfaring med hvor lang tid det tar før det blir bedring? Og hvor lenge kan jeg vente før jeg oppsøker fastlegen? Det svir veldig i dag, kremen gjør at det svir mer, men håper det er fordi den virker. Anonymkode: 44783...b98 Sopp skal ikke ha pyrisept, og heller ikke smøres med Bacimycin, da gir du soppen «mat». Ring fastlegen i morgen og få en hastetime, dette høres ikke normalt ut. Anonymkode: a5118...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Du har jo fått helt feil råd om det er sopp. Bestill deg legetime. Anonymkode: 07f29...6c3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Bruker å fukte litt bomull med klorhexidin 2 ganger om dagen etter par dager så er det borte. Merker forskjell ett bare ett par timer. Om det er sopp vet jeg ikke men samme symptomene du beskriver. Går mange mnd før jeg får det igjen så orker ikke plage fastlegen med det sjøl siden det funker såpass bra og fort. Hadde det ikke virka så hadde jeg dog bestilt en time altså Anonymkode: fb912...112
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Bruker å fukte litt bomull med klorhexidin 2 ganger om dagen etter par dager så er det borte. Merker forskjell ett bare ett par timer. Om det er sopp vet jeg ikke men samme symptomene du beskriver. Går mange mnd før jeg får det igjen så orker ikke plage fastlegen med det sjøl siden det funker såpass bra og fort. Hadde det ikke virka så hadde jeg dog bestilt en time altså Anonymkode: fb912...112 Sopp forsvinner ikke med desinfeksjonsvask med Klorhexidin. Skal heller ikke brukes på sopp, eller i tide og utide da faren for resistente bakterier øker, på lik linje med uvettig bruk av antibiotika. Anonymkode: a5118...bcd
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Takk for svar! Får høre med fastlegen i morgen da. Dumt å feilbehandle i flere dager. Stolte veldig på hun på apoteket, men sånn er det. TS Anonymkode: 44783...b98
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Hør med legen ja. Daktacort pleier å være effektiv på sopp . Mulig du må ha det. Anonymkode: e8131...3b2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå