AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Jeg er på besøk i barndomshjemmet to til tre ganger i året maks, og som oftest kontakter jeg én eller to venninner og stikker innom for et besøk i løpet av de 5-6 dagene jeg er hjemme. Denne uken er jeg hjemme på besøk, men selv om jeg har lyst å kontakte en god venninne, så orker jeg ikke å gjøre det og jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg har hatt et tøft år, mistet kjæresten til alvorlig sykdom, havnet i skikkelig økonomisk knipe og er i trøbbel med Skattetaten. Jeg ønsker selvfølgelig at folk skal spørre hvordan jeg har det, men samtidig er det så vanskelig og mye å snakke om, og jeg vet at de ikke forstår alt jeg forteller om. Jeg har behov for å fortelle hvordan jeg har det, samtidig som jeg ikke orker å snakke om alvorlige ting. Derfor er det nesten best å bare holde meg hjemme hos foreldrene mine og min søster, og besöke de eldre i familien og snakke om overfladiske ting. Har dårlig samvittighet for at jeg ikke tar kontakt, og er redd for at mine gamle venner glemmer meg helt. Anonymkode: f099e...f07 1 6
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Jeg gjør ikke det nei. Det kommer jo an på ork og tid men stort sett er det mye med familien som er grunnen til at jeg er der og da prioriterer jeg dem. Anonymkode: 6fb35...19b 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Nei, jeg har ingen venner fra barndommen. Anonymkode: 02fbe...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Nei, ikke alltid. Jeg har egentlig bare to venner fra barndommen på hjemstedet. Ser ofte en av dem på et kortere besøk, sjelden begge og ikke alltid noen. Anonymkode: ad519...c8e 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Som regel kontaktar eg barndomsvenninner når eg er på besøk i heimbygda. Men dersom eg ikkje føler meg så topp så kan eg fint skrive noko ala: "Hei Turid. Eg er heime ein tur, og har gledd meg til å sjå deg. Men eg er så uendeleg sliten, så eg klarer ikkje noko møte denne gongen". Har aldri fått dårlege tilbakemeldingar på dette ❤️ Anonymkode: a873b...09b 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai Nope, har ingen fra venner fra der jeg vokste opp. Anonymkode: ecc09...c9e 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai Hver gang. Hjemme 5-6 ganger i året Anonymkode: 3618e...a3a
AnonymBruker Skrevet 30. mai #11 Skrevet 30. mai Nei. Rullerer litt på de vennene jeg har igjen, noen ganger er jeg bare med familie og sier ikke til noen at jeg er hjemme engang. Anonymkode: 6a35e...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #12 Skrevet 30. mai Jeg besøker om jeg har overskudd og kapasitet. Det høres ut som om du har godt av å ikke løpe rundt på besøk hele tiden når du nå skal på hjemmebesøk. Det er helt ok å ikke rekke alt alltid. Anonymkode: 0b1b0...46d 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #13 Skrevet 30. mai Høres ut som du har hatt er veldig tøft år. Da er det enklest å slippe å snakke om alt og rippe opp i ting du prøver å legge bak deg. Og så er det kanskje ikke alt du er like komfortabel med å prate om. For å bevare vennskapet og være åpen/transparet så ville jeg sendt en melding som ovenfor. Da slipper vennene dine å føle at du ghoster dem, og de slipper å lure på hvorfor du er hjemme uten å gi en lyd fra deg. Ville skrevet noe sånt som: Hei! Er hjemme en tur og skulle så gjerne møttes som vanlig, men jeg er så utslitt/totalt utmatta etter året som har vært (hvis de er nære venninner så vet de kanskje litt allerede?). Møtes gjerne neste gang jeg er hjemme ❤️ Håper at jeg kanskje har litt mer overskudd/mer å gi når alt har roet seg/gått seg til. Anonymkode: ef0d6...566 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #14 Skrevet 30. mai Og btw, er det ekte vennskap så forstår de det ❤️ Anonymkode: ef0d6...566 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #15 Skrevet 30. mai Ts her Gikk meg en tur og endte opp hos en gammel venninne, og det var fint, fordi jeg hadde hatt dårlig samvittighet hvis jeg ikke hadde sagt hei. Snakket både overflatisk og personlig. Fikk spørsmål om å møte en annen venninne, men takket nei siden jeg skal dra i morgen. Anonymkode: f099e...f07 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai #17 Skrevet 31. mai Ja alltid , venner er viktig Anonymkode: 7b151...abc 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #18 Skrevet 31. mai Det har gått veldig mange år uten at jeg har gjort det. Etter over 20 år uten kontakt tok jeg motet til meg, og møtte en av dem. Fordi, som jeg har oppdaget kan det lett ende med at man er i et rom med mange mennesker uten å kjenne noen av dem. For eksempel en begravelse. Det er ingen god følelse. Når det er "hjemme"beesøk. Anonymkode: f541e...28a 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai #19 Skrevet 31. mai Nei. Noen ganger tar det 2-3 år uten at vi møtes. Det som er så fint med barndomsvenner er nettopp det at man ikke glemmer hverandre. Anonymkode: dd4f3...bad 1 2
BeeKind Skrevet 31. mai #20 Skrevet 31. mai Nei! Jeg er ofte hjemme i bare 1-2 dager. Rekker ikke å treffe alle på den tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå