Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mange par opplever etter noen år samlivsbrudd,  og oppgir at de rett og slett vokste ifra hverandre.  K

Kvinner  oppgir ofte  som grunn ulik arbeidsfordeling i hjemmet etter at de ble foreldre. Også mange menn tar initiatvet til samlivsbrudd,men lite kjent hva menn idag ofte  legger til grunn for samlivsbrudd.  Kanskje opplevde du /dere   ulikhetene der  allerede  fra begynnelsen av, og  før dere  flyttet saman, men  regnet med at ting skulle "gå seg til". etterhvert.  

Var det noe du / dere  oversåg hos din partner som ble utslagsgivende for at dere valgte å flytte fra hverandre ?.  Eller  oppdaget dere  ulikheter,men har greidd å tilpasse dere ? 

Anonymkode: 7148d...ae2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Etter noen år fikk vi vite at den ene forelderen hans har en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Jeg har forstått at disse er både arvelige og blir verre med årene. Et par ganger i året ser jeg små tegn/sider ved min mann som kunne stemt overens med en slik personlighetsforstyrrelse.

Hvis jeg noen gang går fra han må det nok være på grunn av noe sånt, at det tar seg opp. 

Anonymkode: e0048...887

AnonymBruker
Skrevet

Jeg oppdaget at han klarte ikke å snakke om følelser. Han er heller ikke noe særlig empatisk eller omsorgsfull. 

Har egentlig vært sånn hele veien men jeg har tydeligvis ignorert alle de røde flaggene i hele 5 år før brillene forsvant.

Anonymkode: d241e...5ee

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

I mitt tilfelle var mannen plutselig utro. Hadde aldri trodd han ville ha gjort  noe slikt for han hatet utroskap. Ingen tegn på utroskap før ekteskapet så dette kom som et sjokk.

Anonymkode: 3e1ab...4d7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vel mer erfart at menn har gjort stor anstrengelse for å skjule sider ved seg selv i starten, som de slapp løs da de følte at jeg var skikkelig investert i dem, og ikke så fort og lett ville gå. Sider jeg ikke hadde mulighet til å oppdage før de følte at de hadde solgt seg godt inn, for de solgte gjerne inn det helt motsatte. 

Anonymkode: 5980b...4c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Siste bruddet etter et langvarig forhold var det ingen forvarsel.
Hun bare plutselig var utro.
Men en felles bekjent. (vi ble begge kjent med han ca 2 mnd før bruddet gjennom andre felles venner)

Anonymkode: 8b6e4...f99

AnonymBruker
Skrevet

Han var plutselig utro, med veilederen sin på studiet. Viste seg at han var god til å lyve også. Aldri trodd han skulle være utro, aldri tatt han i å lyve for meg tidligere. Mistenker mange løgner i ettertid da.

Anonymkode: eab76...426

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje når hun to måneder før samlivsbruddet foreslo et åpent forhold (altså at hun kunne ha sex med andre), og ikke ønsket at folk skulle vite at vi var sammen... Jeg burde nok forstått det var over da, men jeg gjorde det ikke før i ettertid.

Anonymkode: 26a1e...d5d

AnonymBruker
Skrevet

psykisk uhelse rett og slett, det var mange tegn jeg valgte overse rett og slett som til slutt ble så store at det ble umulig å fortsette.. 

Anonymkode: 3ec0e...84a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Etter noen år fikk vi vite at den ene forelderen hans har en narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Jeg har forstått at disse er både arvelige og blir verre med årene. Et par ganger i året ser jeg små tegn/sider ved min mann som kunne stemt overens med en slik personlighetsforstyrrelse.

Hvis jeg noen gang går fra han må det nok være på grunn av noe sånt, at det tar seg opp. 

Anonymkode: e0048...887

Arveleg sykdomer er vanskeleg  og håndtere, og  kan ta mange år før de blir avslørt.  

Var ikkje kjent med at noen i min kones familie  hadde en psykisk diagnose "bipolar" når vi flyttet saman, og såg tidleg tegn på arvelighet hos   eit av barna våre, og har vert ein prøvestein i samlivet, og utfordrende  problem å håndtere.  

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det ikke slutt mellom oss. Har barn og et liv sammen, men det burde nok ikke vært oss.

Jeg burde lagt større vekt på hvor dysfunksjonell familien hans er, og skjønt at det var umulig at ikke han også var farget av det, og har et snev av det samme selv. I tillegg er han sint. Før tenkte jeg bare at han var drevet, målrettet. Jeg ser nå at alle vanskelige tema møtes med sinne, slik at ingenting kan snakkes gjennom..

Anonymkode: 3d4fe...6fb

• Liker 1
Skrevet

Det lange forholdet gikk over fordi han og jeg ville og ønsket forskjellige ting, type barneønske. Jeg mistrives med hans sexuelle oppførsel og lave libido. Vi ville helst ha forskjellig livsstil også.

Etter det gjorde jeg det slutt med en som var manipulerende, utrygg, vinglende og løgnaktig. Relativt kort forhold, hvor jeg gikk etter at det ble tydelig hvordan han var.

Neste forhold dro jeg fra via krisesenter. Jeg var alvorlig stresset over hans ubalanse, løgner, truende oppførsel og uforutsigbare skiftninger. Her kunne jeg sagt hade til han første uka grunnet oppførselen hans, men det gikk heller gjennom gode og dårlige perioder i tre år før jeg dro min vei.

Deretter, møtte jeg en som hadde motiver for å skjule hvordan han var. Det tok heldigvis måneder, ikke år før det ble klart at jeg ikke ville være med han mer. Jeg har siden dumpet et dusin i relativt tidlig bli kjent fase for samme småregn som han her hadde helt til å begynne med. Så jeg har lært, kan vi vel si.

Jeg tenker at jeg har opplevd saker og har hatt et liv som har gjort meg noe mer sårbar for andres dårlige oppførsel, oppvasken opplever jeg som en bagatell, men min fremtidige partner respekterer mine behov og vil derfor ikke ha mugne gryter stående eller en hybelkanin - farm langs gulvlistene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det ikke slutt mellom oss. Har barn og et liv sammen, men det burde nok ikke vært oss.

Jeg burde lagt større vekt på hvor dysfunksjonell familien hans er, og skjønt at det var umulig at ikke han også var farget av det, og har et snev av det samme selv. I tillegg er han sint. Før tenkte jeg bare at han var drevet, målrettet. Jeg ser nå at alle vanskelige tema møtes med sinne, slik at ingenting kan snakkes gjennom..

Anonymkode: 3d4fe...6fb

Ein gifter  seg selvsagt  ikkje  med svigerforeldre, men dotter eller sønn av svigerforeldre.

Etterhvert oppdager  mange  at partneren gradvis  blir  en blåkopi av en av foreldrene, og ein  oversett  personlighetstrekik   som  kan bli utslagsgivende for eit samlivbrudd.  

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mange par opplever etter noen år samlivsbrudd,  og oppgir at de rett og slett vokste ifra hverandre.  K

Kvinner  oppgir ofte  som grunn ulik arbeidsfordeling i hjemmet etter at de ble foreldre. Også mange menn tar initiatvet til samlivsbrudd,men lite kjent hva menn idag ofte  legger til grunn for samlivsbrudd.  Kanskje opplevde du /dere   ulikhetene der  allerede  fra begynnelsen av, og  før dere  flyttet saman, men  regnet med at ting skulle "gå seg til". etterhvert.  

Var det noe du / dere  oversåg hos din partner som ble utslagsgivende for at dere valgte å flytte fra hverandre ?.  Eller  oppdaget dere  ulikheter,men har greidd å tilpasse dere ? 

* Dødt sexliv

* Vi var ikke et «team» men to personer, jeg opplevde ikke at hun dekket ryggen min eller hadde noe spesiell respekt for meg

* Konflikt med svigerforeldre

Anonymkode: d96ac...692

AnonymBruker
Skrevet

Hva skal jeg si, jeg overså alt? Men han også overså alt. Vi var begge to generelt unge mennesker med alt for mye bagasje som elsket hverandre. Så jeg overså at han hadde alkohol- og gaming-avhengighet, og ble innesluttet og manglet retning i livet, og han overså at jeg var kritiserende, kontrollerende og emosjonelt ustabil. 

Anonymkode: e7aa5...014

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...