Gå til innhold

Hjelp! En HEL flaske med zalo i oppvaskmaskinen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Datteren vår klarte å snike inn en hel flaske med zalo i oppvaskmaskinen, som stod opp ned. Vi oppdaget det før det ble altfor mye skum utover kjøkkengulvet, men hva gjør vi nå? Hvis vi setter på maskinen igjen kommer det vel bare enda mer skum?

Anonymkode: c4247...c4b

Skrevet

Om det ligger masse Zalo nedi maskinen hadde jeg prøvd å vaske det bort. Om det bare er skum hadde jeg også prøvd å vaske det bort. Hele litt og litt kaldt vann over skummet og fjernet vannet, 

Er det Zalo, som i fremdeles såperester så kan det å strø salt over, masse av det, hjelpe å suge det opp og da lettere å få det opp. Samme trikset som med olje. Antar dere her har alt kjørt maskinen og det er mest skum dere sliter med. Litt av en jobb da 🤪🫣 Blir nok en morsom historie en gang 😅

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok tatt maskina ut og spylt den ren for zalo😂 nei du kan ikke starte den, du må få bort all zaloen først. 

Anonymkode: e3c6a...86e

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😂 en dråpe er nok 🤣

Jeg har selv fått zalo inn i oppvaskmaskinen men i betydelig mindre mengde. Det skummet godt..

Anonymkode: b1db6...1b9

• Liker 1
Skrevet

Få ut alt av zalo med kluter. Så vasker dere over med vann mange ganger til alt er vekke.

Er det mye skum nå kan dere spraye vann på skummet med en sprayflaske så forsvinner det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor står oppvaskmaskinen opp ned?

Anonymkode: a0e64...dfb

• Liker 9
Skrevet

Det blir nok en lang kveld for dere😵‍💫 skylle, tørke. Repeat i det uendelige 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Datteren vår klarte å snike inn en hel flaske med zalo i oppvaskmaskinen, som stod opp ned. Vi oppdaget det før det ble altfor mye skum utover kjøkkengulvet, men hva gjør vi nå? Hvis vi setter på maskinen igjen kommer det vel bare enda mer skum?

Hvordan klarte du å sette oppvaskmaskinen opp ned? 

Anonymkode: 9a10f...f4e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bruk tøymykner, det løser opp og roer alle boblene. Så renser du bare maskinen noen ganger, evt kjør en runde eller to med tøymykner før du renser☺️🫧🫧🫧

Anonymkode: 7c788...6f8

• Liker 2
Skrevet

Spyl ned skummet, Sett maskina på tømming.
Spyl på nytt. tøm
Sett på en skyling som dere kutter kjapt.
Tøm.
Spyl på nytt, tøm
Ny skylling som kuttes kjapt, så tøm

Slik holder dere på til det ikke skummer mer.

Og dere har jentungen til å gjøre dette.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Minner meg om da jeg mistet flaska med milo inkanten på maskinen og det rant masse ned og i den. Kunne vaske klær uten vaskepulver i flere uker.  Dere må vaske ut zaloen ja. 

Anonymkode: bcbfb...181

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tipper TS var litt stresset pga overveldende mye Zalo i oppvaskmaskinen og skrev litt vel fort… 😅 Tipper det var Zaloflaska som stod opp-ned i oppvaskmaskinen (noe du sikkert skjønte).

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Du må vaske det ut manuelt. Setter du maskinen på, så skummer det bare mer og mer etter lengre maskinen går. 
En drittjobb. Vi hadde samme uhell på jobbmaskinen for x antall år siden. 

Anonymkode: ff5ee...e23

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bruk tøymykner, det løser opp og roer alle boblene. Så renser du bare maskinen noen ganger, evt kjør en runde eller to med tøymykner før du renser☺️🫧🫧🫧

Anonymkode: 7c788...6f8

Absolutt ikke. Et ubrukelig råd og gjør maskinen enda mer ubrukelig.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ta morsomhetene dine og gå i en annen tråd. TS trenger ikke slike usaklige svar.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvordan gikk dette?

AnonymBruker
Skrevet
Rotemor skrev (8 timer siden):

Hvordan gikk dette?

Har du aldri levd med oppfinnsomme småbarn? 
Noen synes det er gøy å slippe meter etter meter med toalettpapir på gulvet eller i do, andre finner ut av Zaoflaske er morro i opppvaskmaskin.  Små føtter, fingre og hoder er lynraske og oppfinnsomme langt over voksne. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Noen synes det er gøy å slippe meter etter meter med toalettpapir på gulvet eller i do, andre finner ut av Zaoflaske er morro i opppvaskmaskin.  Små føtter, fingre og hoder er lynraske og oppfinnsomme langt over voksne. 

Hun spurte hvordan det gikk, ikke hvordan det gikk an å få det til. 

Anonymkode: eee63...18a

• Liker 5
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Dette minner meg om når noen i klassen min på ungdomsskolen tømte en flaske med zalo i fontenen på Ole Bulls plass i Bergen😂

Anonymkode: b04ed...f69

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet på hytteutleie hvor noen utenlandske turister hadde fylt doseringskammeret med Zalo istedenfor å skaffe oppvaskmaskin tabletter. Jeg så det ikke, men det var vist Zalo skum over hele kjøkkenet....

Så hadde vasket oppvaskmaskinen godt flere ganger før jeg satte den på igjen.

Anonymkode: 2d72d...c84

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor spør du meg om dette? Veldig spesielt å belære andre om uhell hjemme når det eneste jeg spør om er hvordan ts løste situasjonen med oppvaskmaskinen sin.

Hvordan løste det seg,  ts?. 

Endret av Rotemor
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...