Gå til innhold

Tips om rødvin som passer til å drikke som den er, evnt til snacks som sjokolade eller potetgull?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg synes ofte at rødvin som passer godt til middagen ikke er like god etterpå, om man skal ha noe salt/søtt. Er det noen som har noe tips der?

Anonymkode: b5c7c...db1

Fortsetter under...

Jeg kan anbefale Perrin Gigondas La Gille, men du må antageligvis bestille den. Det pleier å komme fort. Jeg bestiller alltid 3-4 flasker av denne så jeg har. Veldig god! Jeg linker til noe annet enn vinmonopolet, for de sier at nettleseren min er utdatert :) 

Famille Perrin La Gille Gigondas 2019 – Rain City Wines

• Nyttig 1

Sjokolade og rød (desert) vin går fint, ikke mist sammen med tørket frukt nøtter, honning og evt (blå) ost.

Men potetgull og "snacks"..?? Polly peanøtter, fettete og druknet i salt.. Til rødvinen fra middagen.. Sikker på du ikke heller skal prøve Mc Donalds, smult&fett-bua på hjørnet eller no' sånt? :) 

Jobb litt med rekkefølgen: det salte kommer først med lys øl, vin eller spit med eller uten blandevann, type gin, vermouth, etc. Og potetgull, skinke, oliven, det kjøtet der. Så kommer maten, fet og god med rød vin til. Og så kommer det søte til sist med like søt vin, oh lykke! Skal det salt etterpå må det vente til nattmat, ertesuppe som klassiker på nyttårsaften feks.

AnonymBruker
visp skrev (23 minutter siden):

Jeg kan anbefale Perrin Gigondas La Gille, men du må antageligvis bestille den. Det pleier å komme fort. Jeg bestiller alltid 3-4 flasker av denne så jeg har. Veldig god! Jeg linker til noe annet enn vinmonopolet, for de sier at nettleseren min er utdatert :) 

Famille Perrin La Gille Gigondas 2019 – Rain City Wines

På tide å oppdatere nettleseren, da. https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Rhône/Gigondas/Perrin-Gigondas-La-Gille-2022/p/8252601 

Sjekk ut Ingvild Tennfjord på Instagram, ts. Hun har tips om det meste innen vin-verden

Anonymkode: c8cce...4ed

• Nyttig 1
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

På tide å oppdatere nettleseren, da. https://www.vinmonopolet.no/Land/Frankrike/Rhône/Gigondas/Perrin-Gigondas-La-Gille-2022/p/8252601 

Sjekk ut Ingvild Tennfjord på Instagram, ts. Hun har tips om det meste innen vin-verden

Ja, takk for at du linket for meg :) Får ikke til å oppdatere. Har prøvd igjen og igjen, men blir satt i en grusom loop. Må vente til PC-n takker for seg så jeg får kjøpt meg ny.

Angående Ingvild så har hun også vinspalte i Aftenposten om ts abonnerer på den.

• Nyttig 1

Annonse

AnonymBruker
visp skrev (12 minutter siden):

Ja, takk for at du linket for meg :) Får ikke til å oppdatere. Har prøvd igjen og igjen, men blir satt i en grusom loop. Må vente til PC-n takker for seg så jeg får kjøpt meg ny.

Angående Ingvild så har hun også vinspalte i Aftenposten om ts abonnerer på den.

Så kjipt! Er ikke lett med den teknologien. Ja, vinskolen er en fin spalte. Men tenkte ts kanskje ikke var helt der når hun heller henvender seg til kvinneguiden for vintips 😊 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...