AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Er helt nybegynner, og venter barn. Fått to nydelige ulldresser i str 68 og i str 74. Vil beholde begge, men ser at de størrelsene er ganske tett på hverandre. Burde jeg bytte den ene? Vil gjerne bruke begge så lenge som mulig Anonymkode: f7a32...c17
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai Tror jeg hadde byttet den minste til 86 eller 92, de størrelsene varer endel lenger 😊 Anonymkode: d55b0...6f8 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror jeg hadde byttet den minste til 86 eller 92, de størrelsene varer endel lenger 😊 Anonymkode: d55b0...6f8 takk for svar 🥰 Anonymkode: f7a32...c17
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai Tja, det kommer an på dressen, hvor stretchy den er osv. De fleste ulldresser passer jo over flere størrelser. F.eks har vi en fra lanullva i strl 56/62 som vi har brukt fra baby var ute på trilletur for første gang i desember, og nå er det jo snart juni og den passer fortsatt, men måtte brette den kraftig opp i starten (bretten gikk helt til armhulen, haha). Nå er baby 64 cm lang. Men hvis du bytter i den i strl 68 vil du nok trenge en ulldress i mindre størrelse hvis babyen er født på høst/vinter. Så da ville jeg kjøpt en i strl 56 ihvertfall! Anonymkode: f1063...3c5
AnonymBruker Skrevet 29. mai #5 Skrevet 29. mai Ull er mykt, kan brettes litt på ved behov (eller bare være langt i armer og ben) uten å forstyrre baby. Mange ullplagg hoppet vi bare over en størrelse i. Har de lik pris/bytteverdi får du MYE mer bruk ut av en dress i 86 eller 92 enn i 68, ja. Jeg gjorde dette mye da vi fikk fine/dyre klær i små størrelser til barna våre. Ville heller ha samme plagg i 74/80 enn i 62, liksom. Anonymkode: 256dd...657 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Når er termin? Vi brukte ulldresser masse på vinteren da jenta mi var 68/74. Kjøpte faktisk 2 i 68 og 2 i 74 fordi vi brukte det hver dag, og nå er de nesten utslitt på knærne. Men nå som det er sommer er det ikke noe bruk av ulldress, så hadde ikke vært vits med ulldress i nåværende størrelse. Det som er litt vrient er å gjette når størrelser passer, for de små vokser så forskjellig. Anonymkode: 218ec...395 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai #7 Skrevet 29. mai Ville byttet den største i en større størrelse så har du ulldress lenge. Anonymkode: 1696c...2e4
AnonymBruker Skrevet 29. mai #8 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Ull er mykt, kan brettes litt på ved behov (eller bare være langt i armer og ben) uten å forstyrre baby. Mange ullplagg hoppet vi bare over en størrelse i. Har de lik pris/bytteverdi får du MYE mer bruk ut av en dress i 86 eller 92 enn i 68, ja. Jeg gjorde dette mye da vi fikk fine/dyre klær i små størrelser til barna våre. Ville heller ha samme plagg i 74/80 enn i 62, liksom. Anonymkode: 256dd...657 Men skal ikke TS ha en ulldress som passer til nyfødt dersom hun føder i høst/vinter? Altså, en baby på 50 cm passer ikke i strl 72 nesten uansett hvor mye man bretter 😅 Anonymkode: f1063...3c5
AnonymBruker Skrevet 29. mai #9 Skrevet 29. mai Spørs litt når på året du har termin! Og en ulldress i 68 får du brukt masse, jeg hadde kanskje bytta så du hadde i 62/74 eller 68/80, litt etter når du har termin - viss de er helt like? Hvis det bare er to ulldresser så hadde jeg ikke bytta. Vi har hatt flere dresser i alle str, og brukt alle. Anonymkode: d669d...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå