Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er gift og vi har to veldig små barn (1 og 2). Vi flyttet inn i et lite hus da førstemann var veldig liten, men kona mi oppdaget raskt at hun var misfornøyd med huset. Nå som vi har to små er det enda verre og vi har det siste halvåret snakket om å selge og kjøpe et hus som passer bedre for henne (og familien). Jeg har vært mindre interessert enn henne da jeg føler huset vårt er ok selv om det er litt trangt og upraktisk. Kona mi har fysiske utfordringer som gjør at hun sier (og har sagt en stund) at hun ikke klarer å bo her mer. Hovedproblemet er layout og det finnes faktisk ikke en løsning som ville gjort problemet hennes bedre i huset vi bor i nå. Vi har vært på flere visninger og i går sa jeg til henne at jeg ikke ønsker å flytte. Jeg tror ikke jeg har kapasitet til å styre med flytting. Hun er nå enormt skuffa og jeg tror hun til og med er ganske sint på meg men har jeg egentlig gjort noe galt? Hun sier jeg ikke skjønner for jeg ikke er hjemme så mye som henne da jeg drar daglig til kontoret, og ikke har hennes sykdommer som gjør det vanskelig og vondt for henne. Hun er hjemmeværende med barna og har planer om å være det noen år til og bruker det som en av grunnene til at hun ikke klarer. Jeg vet ikke om jeg har så mange forslag til hvordan vi kan begge få det vi vil og trenger så tar gjerne i mot tips..

Anonymkode: dc0a0...8fe

• Liker 1
  • Hjerte 1

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Her er det hun som bruker huset mest og har det som et slags arbeidssted. At du ikke vil være med på å tilrettelegge for at hennes hverdag blir bedre er ganske smålig synes jeg. Hun synes det er vanskelig og får vondt av å bevege seg rundt i huset, men livskvaliteten hennes vil bli bedre av at dere flytter et sted med bedre planløsning. Valget er opplagt. Dere får leie inn flyttefolk om du ikke orker å bære.

Anonymkode: 5b71d...835

Men det er mer rundt det å flytte enn å bære. Det er mentalt og fysisk slitsomt og i tillegg dyrt. Ts

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men det er mer rundt det å flytte enn å bære. Det er mentalt og fysisk slitsomt og i tillegg dyrt. Ts

Ta deg sammen

Anonymkode: ad753...521

• Liker 14
  • Nyttig 10
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg har vært mindre interessert enn henne da jeg føler huset vårt er ok selv om det er litt trangt og upraktisk. Kona mi har fysiske utfordringer som gjør at hun sier (og har sagt en stund) at hun ikke klarer å bo her mer.

Ja, du er drittsekken. Det er jo tydelig at du ikke tror på henne og bryr deg lite om henne utfordringer. 

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Vi har vært på flere visninger og i går sa jeg til henne at jeg ikke ønsker å flytte. Jeg tror ikke jeg har kapasitet til å styre med flytting. Hun er nå enormt skuffa og jeg tror hun til og med er ganske sint på meg men har jeg egentlig gjort noe galt?

Du tror du ikke har kapasitet? Du mener du har ikke lyst til å bruke din dyrebare tid og energi for å legge til rette for at konen din kan få et bedre liv. 

For å si det sånn, om du fortsetter som dette vil du bo alene i huset og bli en bidragsyter. 

Anonymkode: 4ca4d...5ec

• Liker 20
  • Nyttig 7

Annonse

Vi har bodd i huset under to år. Kanskje hun endrer mening om hun bor her litt til? Jeg likte ikke huset i starten men nå liker jeg det godt. Hvorfor skulle hun gå fra meg for å mene at vi ikke har økonomi eller kapasitet til å flytte nå? Det lager ingen mening. Ts

• Liker 1
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har bodd i huset under to år. Kanskje hun endrer mening om hun bor her litt til? Jeg likte ikke huset i starten men nå liker jeg det godt. Hvorfor skulle hun gå fra meg for å mene at vi ikke har økonomi eller kapasitet til å flytte nå? Det lager ingen mening. Ts

Du viser null respekt

• Liker 15
Pilleville skrev (Akkurat nå):

Du viser null respekt

Respekt for hva? Og bare så det er sagt så hjelper jeg henne allerede, jeg tar meste parten av husarbeidet siden hun sliter fysisk. Ts

• Liker 1
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

For henne så er det fysiske utfordringer med å bo i huset. Og du viser at du bryr deg ikke om hennes smerter, og fysiske utfordringer. Hadde jeg vært henne, så hadde jeg gått fra deg da. Du høres veldig egoistisk ut.

Anonymkode: 4a7d8...ace

• Liker 19
  • Nyttig 6
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hun har fysiske utfordringer med å bo i huset. Det eneste hun kommer til å endring mening på ved å fortsette å bo i det huset er forholdet deres. Flytt til et hus som er bedre tilrettelagt for henne, eller end opp med å miste henne.

Anonymkode: f7c0b...be1

• Liker 19

Hva slags fysiske utfordringer og hvordan? Jeg skjønner dere begge to. Men litt vanskelig å svare på uten å vite hva det er. Kanskje det er mulig å endre litt planløsning ? Bygge om? Det koster jo litt å selge og kjøpe. 

Anonymkode: 987a6...1e3

• Liker 4

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva slags fysiske utfordringer og hvordan? Jeg skjønner dere begge to. Men litt vanskelig å svare på uten å vite hva det er. Kanskje det er mulig å endre litt planløsning ? Bygge om? Det koster jo litt å selge og kjøpe. 

Anonymkode: 987a6...1e3

Takk for spørsmålet. Hun har bekkenløsning etter to graviditeter og veldig dårlige ledd (EDS). Planløsningen har vi sett på med profesjonelle og det er ikke mye vi kan gjøre, det er i tillegg et andelshus og da er det også strengere regler for å endre mye. Planløsningen er sånn at alle nødvendige rom i det daglige er på separate plan. Huset går over tre små etasjer med gamle trapper og jeg skjønner det er slitsomt men jeg syns det er overdrevent å flytte. Ts

Annonse
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Takk for spørsmålet. Hun har bekkenløsning etter to graviditeter og veldig dårlige ledd (EDS). Planløsningen har vi sett på med profesjonelle og det er ikke mye vi kan gjøre, det er i tillegg et andelshus og da er det også strengere regler for å endre mye. Planløsningen er sånn at alle nødvendige rom i det daglige er på separate plan. Huset går over tre små etasjer med gamle trapper og jeg skjønner det er slitsomt men jeg syns det er overdrevent å flytte. Ts

Håper nesten hun flytter fra deg. 

Voks opp mann!

Anonymkode: 8533f...37f

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skulle ønske du fikk bekkenløsning en uke, det er grusomt å gå i trapper da. Og hun har 3 etasjer hun må gå opp og ned. Ønsker du at kona di skal ha mest mulig smerter?

Anonymkode: 4a7d8...ace

• Liker 20
  • Nyttig 7
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

For deg er dette et kortsiktig ubehag. For henne er huset ubehagelig daglig. Du er bra drittsekk som ikke kommer henne i møte på dette. Hun har vanskeligheter HVER DAG. Hvordan tror du hun i en slik situasjon skal plutselig like seg der. 

Anonymkode: 0768e...6a3

• Liker 20
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...