Gå til innhold

Gir du beskjed til folk som snakker veldig høyt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har noen i nær familie, en kollega og to på treningssenteret hvor jeg trener som roper når de snakker, og damene har høy skjærende stemme, som er utmattende.

Hun ene som er i min familie, kan sitte en drøy meter fra meg og rope når hun snakker.

De andre går helt opp i ansiktet på meg når de snakker, og jeg rygger bakover.

Grunnen til at de roper når de snakker, er uvane og dårlig hørsel.

Min mor roper også, men når jeg snakker med henne spør jeg om hun kan dempe stemmen litt for det er ingen grunn til å rope til meg for jeg har super hørsel, og da demper hun stemmen og snakker normalt.

Jeg tror det hjelper å gi beskjed til de som roper når de snakker, men så er det veldig mange som ikke tør å gi beskjed, og da gjør man de en bjørnetjeneste

Anonymkode: c0e65...4a0

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gir heller beskjed til de som leker hviskeleken. Det er så mange lavmælte små mus som både hvisker og mumler og snakker mer til seg selv skulle en tro av toneleie deres enn til andre mennesker. Finner slike folk mye mer irriterende enn de som snakker høyt og tydelig.

Anonymkode: 31ad8...686

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker

Jeg sier ifra.

Jeg er autist og får rett og slett fysisk vondt i hele kroppen, blir overveldet og greier ikke fokusere så med mindre det er snakk om bare helt korte beskjeder eller lignende må jeg bare si ifra.

Anonymkode: e4e71...2a0

• Liker 1

Har en venninne som har en tendens til å heve stemmen og nærmest rope når hun blir ivrig eller hissig og vil ha frem meningen sin. Hittil har jeg ikke sagt noe, bortsett fra en gang, og da dempet hun seg. Virket overrasket over å bli snakket til om det. Men hun må da vite det selv? Sånn som hun roper når hun skal ha frem poenget sitt eller meningen sin som hun er irritert på noen over.

Neste gang tenker jeg at jeg sier rolig i fra ta det er ingen grunn til å rope, foreløbig hører jeg utmerket.

Annonse

AnonymBruker

Jeg sliter med tette bihuler, undertrykk i ørene og merker ikke selv at jeg hever stemmen mer enn normalt. Bare si ifra, så skal jeg prøve å dempe meg. Jeg blir ikke så lett fornærmet 🥰

Anonymkode: 4b603...ff7

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Det er ingen vits,folk er som de er. Og de kan forandre seg en liten stund men så er det tilbake til slik de egentlig er. 

Slik er det å være menneske. 

Anonymkode: 2fa0c...a90

I min erfaring så hjelper kommunikasjon veldig på relasjoner. Konstruktive tilbakemeldinger med relevante opplysninger gir som regel en eller annen form for korreksjon av uønska adferd hos majoriteten. De færreste ønsker å være til plage for andre og det blir som regel mer rom for begge parter å feile og utvikle seg på om en tar ting opp på en grei måte.

Anonymkode: e4e71...2a0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...