AnonymBruker Skrevet 29. mai #1 Skrevet 29. mai Hvordan praktiserer dere andre som jobber i NAV dette? Har min første jobb, sånn ordentlig jobber altså, og skrev under på at man har plikt til å gi beskjed hvis man vet om ting som ikke er lov. Men jeg synes det er litt vanskelig. Kjæresten min har en bror som har gått gjennom ganske sånn heftig kreftbehandling, og trodde egentlig han skulle dø. Han er vel sikkert akkurat ferdig med behandling for noen måneder siden, og formen er ganske dårlig. Han er 100% sykemeldt nå men har vært det i et år så skal snart over på aap tror jeg. Han har skikkelig dårlig rå og når han nå skal begynne på aap så kommer han til å få enda mindre og vet det er skikkelig krise. Så han har egentlig lyst å jobbe igjen. Problemet er bare at han er jo egentlig ganske ødelagt i kroppen. Tror ikke han har sånn veldig mye muskler og sover mye. Det han jobber med er veldig fysisk og derfor usikkert om det er så lurt å gå tilbake på jobb. Uansett så det han jobber med er noe min kjæreste egentlig trengte hjelp til, men hadde tenkt å gjøre selv, og har gjort det selv hele tiden. Typisk bilfiksing, eller noe oppussing hjemme, hage arbeid eller ting som det. Dette har broren hans hjulpet med masse før når det har vært behov men nå spurte han ikke siden han er syk og dårlig. Pappaen til de foreslo at broren kunne hjelpe og de ble da mer eller mindre tvunget følte de til å gjøre litt sammen. Så nå hjelper broren hans min kjæreste. Men siden han er mye dårlig og sånn så er de enig i at det er greit hvis han hjelper mye eller lite, det bestemmer han selv. Ingen avtale om tider eller noe, men at broren bare kan komme å gå som han vil å se an dagsform og helse. De har ikke avtalt noe lønn for dette, men siden han skal på aap kanskje, eller allerede er det, har min kjæreste veldig lyst å gi broren litt penger for å hjelpe han med dette. Som egentlig er veldig fint. Men så blir jeg jo litt usikker på pga jobben min om dette er svindel? Fordi broren jobber med dette egentlig. Og da hvis han får penger fra nav mens han også gjør denne jobben hos broren så kan han jo egentlig jobb litt? Og hvis han får litt penger også så blir det jo feil egentlig. Men jeg føler også at kjæresten min bare er snill med broren og at det er veldig fint gjort av han. Og at siden de ikke har avtalt noe skikkelig så kan han jo gjøre som han vil, hvis han skulle jobbet på jobben sin måtte han jo ha hatt faste tider og dager sikkert og måtte prestere. Og at i jobben hans så må han også ofte gjøre andre ting også som han ikke klarer nå som å bære tungt. Og at han og kjæresten min ikke har noe fast planlagt så han har fått egen nøkkel nå og kan dukke opp når han vil fordi kroppen da sier ja. Det kan man jo ikke i jobben. Jeg blir så usikker og vil ikke gjøre noe feil med min jobb. Det er min første sånn helt ordentlig jobb og den er jo veldig seriøs egentlig. Må jeg liksom si fra om dette? Hvordan praktiserer dere andre som jobber i nav dette? Jeg har også andre ting jeg mistenker liksom. Fordi min venninne sin kjæreste står registrert som bosatt hos mammaen sin og ikke sammen med venninnen min. Så det er jo litt rart og sikkert noe galt der. Bør jeg si fra om det ? Også vet jeg også at eks kjæresten min sin pappa hadde uføretrygd og løy til nav om å ikke ha samboer mens hans samboer hadde aap. Det sa de. Men dette var før jeg fikk denne jobben da. Men de gjør jo sikkert dette enda. Det er jo ikke så lenge siden egentlig. Så må jeg gjøre det også? Og mamma har vaskehjelp som vasker hos henne hver 14 dag. Men mamma kan ikke vippse henne hun må ha kontanter vet jeg. Så det er sikkert også noe med nav. Det er så vanskelig. Vil ikke gjøre noe feil. Men heller ikke lyst at alle skal bli sinte på meg. Anonymkode: 3eb4b...ec9
AnonymBruker Skrevet 29. mai #2 Skrevet 29. mai Ingen av disse er dine klienter i NAV. Uføretrygd har forrresten ingenting å gjøre med å ha samboer. Fokuser på de du skal hjelpe i jobben din. Anonymkode: 31218...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai #3 Skrevet 29. mai Dette er privatlivet ditt, ikke bland det inn i jobb dette kan gjøre deg fryktelig upopulær, den nav stillingen er ikke sikkert du har for evig heller Hørte snakk om en overivrig statens vegvesen ansatt som laget mangellapp på sin svigersønns bil, Anonymkode: 14b05...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #4 Skrevet 29. mai AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Dette er privatlivet ditt, ikke bland det inn i jobb dette kan gjøre deg fryktelig upopulær, den nav stillingen er ikke sikkert du har for evig heller Hørte snakk om en overivrig statens vegvesen ansatt som laget mangellapp på sin svigersønns bil, Anonymkode: 14b05...cdf På fritiden Anonymkode: 14b05...cdf
AnonymBruker Skrevet 29. mai #6 Skrevet 29. mai Nei jeg er helt ny og vet veldig lite om uføretrygd og aap. Men ville ikke gjøre noe feil. Så det jeg skrev under på angående meldeplikt gjelder kun ting jeg får vite om i jobben min? Ikke på fritiden? Anonymkode: 3eb4b...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #7 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (16 timer siden): Nei jeg er helt ny og vet veldig lite om uføretrygd og aap. Men ville ikke gjøre noe feil. Så det jeg skrev under på angående meldeplikt gjelder kun ting jeg får vite om i jobben min? Ikke på fritiden? Anonymkode: 3eb4b...ec9 Det gjelder i hvert fall ikke ting der du undrer deg over noe, eller tror kaanskje noe kan være ulovlig. Anonymkode: ae33e...2a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå