Gå til innhold

Baby med melkeallergi, reintroduksjon av melk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Har en baby på nå 6 mnd med mpa. Fikk beskjed fra sykehuset om å forsøke å reintrodusere melk i kosten min ved 6 måneders alder. Har nå prøvd en liten stratosbar i går ettermiddag, og har enda ikke sett noen reaksjon. Avføring i dag var normal, ingen blod eller grønt slim og han er i fin form i dag. Så da kan det virke som han tålte dette? 

Er usikker på om jeg da skal prøve noe mer nå i helgen og gjøre dette forsiktig, eller om jeg skal gå all inn og ha vanlig smør på skiva, ost på pizzaen osv? Har ikke fått noen konkret beskjed om hvor mye jeg skal prøve å introdusere i kosten min om gangen liksom. Noen med barn med mpa (som ammer) som vet? 

Anonymkode: 8acf1...863

Fortsetter under...

AnonymBruker

Trodde først det var babyen som hadde fått stratos 😅😅

Prøv litt melkeprodukter i kosten din ca annenhver dag, men ikke kjør på med masse. Hvis baby ikke virker plaget de neste ukene, kan du spise vanlig kost som du pleier. Men barnet kan reagere på melkeprodukter i egen føde etterhvert, så ville starter veldig forsiktig der også. Mange med MPA "vokser det av seg" første leveår..

Anonymkode: 5f911...3ce

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde først det var babyen som hadde fått stratos 😅😅

Prøv litt melkeprodukter i kosten din ca annenhver dag, men ikke kjør på med masse. Hvis baby ikke virker plaget de neste ukene, kan du spise vanlig kost som du pleier. Men barnet kan reagere på melkeprodukter i egen føde etterhvert, så ville starter veldig forsiktig der også. Mange med MPA "vokser det av seg" første leveår..

Anonymkode: 5f911...3ce

Hehe ja, nei, det var ikke han som fikk den nei 🤣

Okei, takk. Da skal jeg prøve det. Har startet med grøt, og lager den selv og den er melkefri. Kjenner det sitter langt inne å gi noe med melk i rett til baby, og han trenger vel uansett ikke noe med kumelk i før han er 1 år når han ammer. Men det hadde gjort livet mitt enklere å kunne spise litt meieriprodukter igjen :)

Anonymkode: 8acf1...863

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...